Wat luister je nu?

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Kraftwerk is de volgende op het lijstje natuurlijk, maar ik vroeg me af of iemand nog andere krautrockaanbevelingen had?
Ik ben niet heel bekend met echte krautrock. Maar Camera, Turzi en K-X-P hebben wel wat leuke modernere albums richting dat genre. En ook Föllakzoid heeft nog wat oudere albums als die van dit jaar goed bevallen is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Heb ff gekeken, niet echt de grootste bands haha. Ik heb ze wel opgeschreven voor later, nu eerst wat richten op jaren '70 Duitse krautrock. Turzi is bijv. 00's Frans dat staat me voorlopig nog even wat te ver van de oorsprong af, haha. Heb nu deze aan staan in elk geval

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
niet echt de grootste bands haha.
Ja dat vroeg je niet ;) Ik gebruik altijd deze RYM zoekfunctie als ik wat toffe albums van een genre zoek. En je kan zelfs alleen de duitse bands eruit filteren. Zo te zien wordt dit genre redelijk gedomineerd door Can, Faust, NEU, Amon Düül II, Ash Ra Tempel en Cluster.
Ik ga me er ook even meer in verdiepen, maar bovenaan beginnen met Can - Tago Mago.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Een ingetogen Savages. Wat een prachtig nummer weer.
[video]https://youtu.be/Y7ZpPsaMNMM[/video]
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Oeh, nog nooit de moeite genomen om Savages te luisteren. Maar daar heb ik nu wel spijt van....

Ik ga snel even de rest opzoeken
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ja, dit geeft wel hoop voor het tweede album. Toch maar kaarten voor de melkweg show gekocht.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0


Deze week voor het eerst naar dit album geluisterd. Een van de meest sfeervolle dreampopalbums die ik tot nu toe gehoord heb denk ik wel.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Vandaag het album Share My Tunder (2015) van Turboweekend ontdekt.

http://open.spotify.com/album/6nhzsDoU8Mw62dOiohtjjw

Ken de band niet, maar klinkt op zich best oké. Kwam een nummer van voorbij tijdens Spotify Radio. In eerste instantie dacht ik dat ik naar een nieuw nummer van Snow Patrol aan het luisteren was.
Ligt het aan mij, of hoort iemand anders hier ook Snow Patrol in?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Jo Kos, ik ken weer eens helemaal niks van je lijstje :D

Heb zelf net Hinds aangehad. Het is natuurlijk geen goed album, maar vond het wel leuk om te luisteren want eigenlijk is er nog steeds een gebrek aan vrouwenmuziek over het algemeen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Soul, Funk en Disco? Ehh, wie weet, ooit.

Deze plaat zou ik iedereen hier willen aanraden. Fantastische combinatie van neofolk en postrock met wat metalinvloeden. Een enorm sfeervol album. Kauan - Sorni Nai

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Fantastische combinatie van neofolk en postrock met wat metalinvloeden.

Klinkt goed, albumcover is ook niet mis. Hij gaat vanavond even aan.



De nieuwe Busdriver - Thumbs



Phon.o - Black Boulder(dit is misschien wel iets voor jou Matthijs, heeft flink wat crossovers met Burial en ook met alternatieve techno)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zit ook een heel verhaal in het album en dan snap je ook gelijk de album cover. Net even een stukje aangehad en klonk wel tof idd, later maar even volledig luisteren.

Edit: Dit gaat over Kauan – Sorni Nai trouwens
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0

zoals de rest van de wereld

Het verbaasde me hoezeer dit nieuws me raakte, aangezien ik me nooit echt verdiept heb in Bowie. Vandaag leek me dan ook een geschikte dag om een begin te maken aan zijn catalogus. Tot nu toe is Blackstar zowaar mijn favoriete album, door de jazz-invloeden. Merkwaardige samenloop van omstandigheden, en uiterst triest natuurlijk.

Momenteel staat Lodger op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken