Wat luister je nu?

Bij Resident Advisor hebben ze ter ere van RA.500 Alle voorgaande 499 podcasts op mixcloud gezet, zodat ze zijn te streamen.
Heb de afgelopen week een paar podcasts aangehad en er zitten wel een paar goede tussen. Vooral die van Todd en Evian Christ vond ik best fijn.

Nu maar weer even wat goede psych aanzetten.

Heb de afgelopen week een paar podcasts aangehad en er zitten wel een paar goede tussen. Vooral die van Todd en Evian Christ vond ik best fijn.

Tof! Die van Bjorn Torske, Four Tet en Move D zullen je misschien ook wel bevallen!

OT: RA podcast 286: Xhin

Zzzzz, heb hem wel een aantal keer beluisterd, maar zo oersaai…

Over oersaai gesproken. Ik heb net onderstaand album geluisterd, maar ik snap niet wat iedereen er zo geweldig aan zit. De opbouw zit soms uitstekend in elkaar en de meer intensere momenten van het album zijn erg goed, maar het valt veel te vaak terug op saaie ambientpassages die nergens naartoe werken en waarvan ik dan niet begrijp wat ze precies toevoegen aan het album. Toch een van de mindere post-rock platen die ik gehoord heb, maar dat is dan ook omdat het veel te ambient voor mij is. Zag het juist aangeraden worden als je van Godspeed houdt, maar het is totaal niet vergelijkbaar vind ik.

Zullen we bij albumcovers waar de artiest en het album niet opstaan het er bijzetten wat het is? Scheelt weer googelen

Kode9 - Nothing

Oja, goed idee, al ben jij wel echt next level door een plaatje te posten dat niet eens werkt :p

Die twee albums waren
*shels - Plains of the Purple Buffalo (Ambient / Post-Rock)
Nisennenmondai - N (Drone / Rock)

Een beetje de Bjorn Torske catalogus en verder dit voor ongeveer de 16e keer. Wat een genie is Nicolas Jaar, ongelofelijk. Plaat na plaat raak, ik zou hem graag nog eens plaatjes zien draaien.

Nicolas Jaar moet ik ook nog eens checken :p.

Jij gaat trouwens wel echt alleen nog voor elektronische muziek Matthijs? Zat ff je lastfm te bekijken. Ik ben dan toch van plan wat meer bij de instrumentjes te blijven voorlopig.

Een beetje de Bjorn Torske catalogus
Die podcast die je aanraadde is van hem is echt heel chil. Die van Four Tet werd mij na een tijdje iets te veel techno/house(?)
Nu RA.383 Trentemøller.

Jij gaat trouwens wel echt alleen nog voor elektronische muziek Matthijs?
Even wel ja, ben al die bandjes een beetje beu. Maar tot nu toe zijn er nog maar enkelen die eruit springen. Overigens zijn sommige dingen meer ambient dan echt elektronisch, of nouja dan is het weer gesampled, maar iets als Tim Hecker en 2 8 1 4 zijn weer heel anders dan Burial of Clark.

Die podcast die je aanraadde is van hem is echt heel chil. Die van Four Tet werd mij na een tijdje iets te veel techno/house(?)

Ja klopt wel. Dat is een paar jaar geleden, toen hij echt nog gefocust was op dance-muziek. Tegenwoordig mixt hij er ook redelijk wat funk, soul, disco, bollywood en zelfs krautrock doorheen.

Nicolas Jaar moet ik ook nog eens checken :p.

Doen! Ik denk dat zijn RA. 500 je wel bevalt. Talk Talk, wat Japans en redelijk wat drone/noise met monologen eroverheen. Ongekend.

Even wel ja, ben al die bandjes een beetje beu. Maar tot nu toe zijn er nog maar enkelen die eruit springen. Overigens zijn sommige dingen meer ambient dan echt elektronisch, of nouja dan is het weer gesampled, maar iets als Tim Hecker en 2 8 1 4 zijn weer heel anders dan Burial of Clark.

Burial en Clark kan ik ook erg waarderen. 'Immunity' van Jon Hopkins toevallig ook al grijs gedraaid? anders moet dat sowieso een van je volgend zijn. En DJ Shadow ofcourse maar die zal al wel bekend zijn neem ik aan.

Disobedient - Stick To Your Guns

Hoe heb ik deze kunnen missen???? Heerlijk album, had makkelijk de top 10 in mijn lijstje van 2015 kunnen halen.

Jaa Immunity is fantastisch, al lang niet meer geluisterd though. Dus zal hem binnenkort weer eens opzetten.
OT: Patten - ESTOILE NAIANT
Mooie dingen allemaal.

Jaa Immunity is fantastisch, al lang niet meer geluisterd though. Dus zal hem binnenkort weer eens opzetten.
OT: Patten – ESTOILE NAIANT
Mooie dingen allemaal.

Als je echt beet hebt Matthijs, en een goed, niet te gek elektronisch album wat in het rijtje Burial/Clark/Jon Hopkins. Zorg dat je het eventjes laat weten, die pak ik ook maar als te graag eventjes mee.
Ben benieuwd wat de uitschieters worden van je elektronische ontdekkingsreis 2016.

@Thooomash maar Deafheaven is ook geschreeuw :(
Daar zit het geschreeuw wel wat dieper en meer in de achtergrond zegmaar. Ligt het daaraan?

Daarmee ben ik het met je eens! Styg is in dat opzicht just another schreeuwbandje. Achja ik vind het awesome :wink:

Ik ga me wat meer verdiepen in krautrock deze maand. Bowie's albums Station to Station, Heroes en vooral Low zijn natuurlijk direct geïnspireerd door de krautrock van begin jaren '70. Heb tot nu toe Can en Faust gehad en vind het echt fantastische albums (Ege Bamyasi en Faust IV). Kraftwerk is de volgende op het lijstje natuurlijk, maar ik vroeg me af of iemand nog andere krautrockaanbevelingen had?

Users who are viewing this thread