Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

ProgPower heeft Quantum aangekondigd. Ook bijzonder dat die gewoon al de tijd bekendmaken: zondag van 16.30 tot 17.30.

C2C Country to Country heeft de indeling bekendgemaakt.
567657753_1108593247925233_6211510379826074133_n.jpg

John Coffey is toegevoegd aan het affiche van Out of the Ordinary.

Stayin' Out Late, een festival ter ere van het tienjarige bestaan van The Dawn Brothers, in LantarenVenster.

The Gathering is aangekondigd voor Into the Grave.

Motel Mozaique heeft de eerste namen aangekondigd. Is volgend jaar van 16 t/m 18 april.
BCUC // BINA. // Boko Yout // Djuwa Mroivili // Emma Hessels // Jana Jacuka // Joshua Idehen // Keo // Mandy, Indiana // Nep // Rival Consoles // thredd // Tyler Ballgame // Weval

• Leuk
Waarderingen: DadRock
Deze week de laatste 6 namen voor Zeitgeist festival. Ze starten vandaag met Fellatio.
Toch wel een van de meest passende Nederlandsche bands voor dat festival nu en spelen niet veel live. Hoop theater maar muzikaal steekt het ook uitstekend in elkaar

ProgPower heeft Sister May aangekondigd.
Belgian Sister May, a self-proclaimed progressive industrial-rockband, mixes 90s grunge and post-rock with metal and wave influences. So far, the band has released 2 Eps and an album: Undecided Behaviour. Coming January, the band will release their second full length album: VII, a concept album that shows a lot of promise. We are most certainly looking forward to having them on our stage at ProgPower Europe 2026 Sunday 15.00-15.55

Eurosonic Noorderslag heeft nieuwe namen voor het Noorderslaggedeelte aangekondigd.

New names for Noorderslag​

The 12 Dutch acts added to the line-up for the 40th anniversary edition of Noorderslag, taking place on January 17, 2026, are:
C'est Qui? - They look like they escaped ‘One flew over the cuckoos nest’, feels like a 10 ton truck hits you in the face, smells like red shiny pumps fresh out of the box and they make you question your nine to five.

Crybabies - Inspired by the riot grrrl movement, Crybabies brings a mix of light-hearted humor, feminist rage and bangin’ bubble grunge to the stage.

Dear Omen - A three-headed, heavy-hearted gothic rock band from Amsterdam. Their sound is driven by deep organ, a driving, growling bass, eclectic, brimming drums, and dramatic vocals.

Jack and the Weatherman - With their sun-soaked songs that put a smile on your face, Jack and the Weatherman is a Dutch indie pop band centered around two lifelong friends.

jet van der steen - Bring it on. That's the motto of singer Jet van der Steen. Through cover versions and retranslations, she built a loyal online fanbase before releasing her first EP. In 2024, Jet experimented with a more electronic sound.

Jonna Fraser - Armed with soulful vocals, the heart of a lion and a wide smile, in 2015 Jonna charted number one in the Dutch album top 100 with the New Wave collective. Since then it started raining gold and multiple platinum awards.

Nusantara Beat - A six-piece psych-folk band from Amsterdam giving Indonesia's musical heritage a fresh, contemporary twist.

plonki - The solo project of multi-instrumentalist and songwriter Pleun Stork. plonki blends raw guitars, dreamy vocals, surprising structures, and deep grooves into an immersive mix of indie, psych, and alt-rock.

Raffie de Driver - Once known solely as Goldband's charming chauffeur, a cult figure, and a running joke. Now, Raffie is a performer who belts out tunes, crying and laughing simultaneously.

Rijck - With a neon aura full of street intelligence, this Rotterdam artist is pure contrast in human form. His razor-sharp lyrics and flamboyant presence leave no room to look away.

stay away from dante! - Stands out for his unique compositions and dreamy sound, effortlessly switching between rap and song, evoking feelings of love, youth, and compassion.

TAXITAXI - Like three men behind the wheel of a rusty, brakeless car, punk boy band TAXITAXI tear through schools, supermarkets, churches, and clinics at full throttle.
Earlier this year, Antoon, Bente, Samuel Welten, Janna, Gotu Jim, Grote Geelstaart, De Zweefclub, Def, GP UIT G, IDA, Jesse Hoefnagels, Joël Domingos, MICHA, De Nachtwacht, Noor and tjels were confirmed for Noorderslag 2026.

Headbangers Parade heeft met Poppy hun tweede headliner bekendgemaakt.
571338732_836995132192932_402797385630673703_n.jpg

Headbangers Parade heeft met Poppy hun tweede headliner bekendgemaakt.
571338732_836995132192932_402797385630673703_n.jpg
Heel errug benieuwd welke lolbroek er bezig is geweest op hun website. Want als ik op m'n laptop twee keer op het pijltje naar rechts klik, stuit ik op deze afbeelding. 😂

Bijlagen

• Screenshot_2025-10-28-12-53-26-17_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2025-10-28-12-53-26-17_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    291,3 KB · Weergaven: 24
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en johanra
Echt wel een lekker rijtje, maar altijd zo duur.
Probleem is vooral voor mij dat het allemaal tof is maar als je ze op een hoop gooit ontzettend eentonig worden. Psych lab/Psych fest had dat probleem ook altijd al toen ik ging; top line-ups maar ik was helemaal duf van de zelfde gitaar fuzz pedalen heel de dag lang zonder afwisseling en/of je had in een keer Earth er tussen die nogal buiten toon vielen.

Eerste jaren Fuzz Club hadden ze nog dingen als Iceage als headliner wat ook niet echt werkte met de rest van de line-up. Ik zie denk de meeste van die bands in een zaaltje van max de grootte Altstadt ipv de kleine zaal wat natuurlijk hier ook op inspeelt. Er is zeker publiek voor maar ik ben er een beetje klaar mee muzikaal en die prijs is natuurlijk ook teveel voor wat je krijgt.

Probleem is vooral voor mij dat het allemaal tof is maar als je ze op een hoop gooit ontzettend eentonig worden. Psych lab/Psych fest had dat probleem ook altijd al toen ik ging; top line-ups maar ik was helemaal duf van de zelfde gitaar fuzz pedalen heel de dag lang zonder afwisseling en/of je had in een keer Earth er tussen die nogal buiten toon vielen.

Eerste jaren Fuzz Club hadden ze nog dingen als Iceage als headliner wat ook niet echt werkte met de rest van de line-up. Ik zie denk de meeste van die bands in een zaaltje van max de grootte Altstadt ipv de kleine zaal wat natuurlijk hier ook op inspeelt. Er is zeker publiek voor maar ik ben er een beetje klaar mee muzikaal en die prijs is natuurlijk ook teveel voor wat je krijgt.
Vind ik ook ja. Ik wil W.I.T.C.H., Lorelle en Gum Takes Tooth nog graag een keer zien. Naast andere favorieten als APTBS en Minami Deutsch is dit dan een mooie bill. Tegelijkertijd is het geheel te veel van hetzelfde en is mijn betalingsbereidheid voor die individuele bands bij een losse show ook maar 20-30 max.

Grauzone met nieuwe namen.
573584364_1348421776742163_6095050375465814217_n.jpg

Heavy Lungs is toegevoegd aan Out of the Ordinary.

Heavy Psych Sounds Fest wordt komende februari gehouden, tegelijkertijd met hun Belgische variant.

Transition kwam inderdaad met namen, zoals verwacht.
  • Dave Holland & Lionel Loueke
  • Steve Coleman and Five Elements
  • Bugge Wesseltoft / Arild Andersen / Gard Nilssen
  • Theo Croker
  • Ami Taf Ra
  • Dominique Fils-Aimé
  • Tyreek McDole
  • Christie Dashiell
  • Ant Law & Alex Hitchcock feat. Jasper Høiby and Sun-Mi Hong

• Leuk
Waarderingen: Bubba
🚨🚨🚨Einde inschrijven Festileaks Voorspel 2026 in zicht 🚨🚨🚨

Het is weer eerder donker, de klok is weer een uur achteruit gegaan, het is weer kouder en dus tijd om lekker warme chocolademelk bij een knisperend houtvuurtje te drinken. Wat deze gezellige periode vol met feestdagen ook met zich meebrengt... De festivals komen al volop met de aankondigingen voor het festivalseizoen van 2026. Hiermee wordt het misschien makkelijker om de vragen te beantwoorden. Maar let er wel op, je mag geen acts meer kiezen die al zijn aangekondigd. Mocht je na de eerste aankondigingen nog geen gokje gedaan hebben en toch nog een gokje willen doen, dan moet dat vóór 1 november 2025 geplaatst zijn. Dit betekent dat je op het moment van schrijven nog exact 4 uur hebt. Zien we jouw voorspelling nog? Hierbij de link naar het topic en de vragen!

Festileaks VoorSpel 2026

TakeRoot wordt komend jaar op 7 november gehouden.
Na wederom een mooie, uitverkochte editie gaat de 28e editie van TakeRoot gelijk in de verkoop. Koop nu je early bird-tickets voor zaterdag 7 november. In het voorjaar van 2026 maken we de eerste namen bekend. Mis het niet en scoor direct je tickets.
574390429_1394695722665212_656058110750706730_n.jpg

Bridge Guitar Festival heeft Motorpsycho aangekondigd voor 31 mei in de Effenaar.

Into the Grave heeft aardig wat namen toegevoegd sinds de laatste keer, waaronder Mastodon, Autumn en Lacuna Coil. Line-up ziet er nu als volgt uit. Ook is de dagindeling bekendgemaakt.
576707220_1413900220091591_2723661060708800661_n.png

Roufaida is nog toegevoegd aan Out of the Ordinary.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread