Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

Snollebollekes in Zeeland. Zou tof zijn als Kemps er voor deze show even de Snollemosselkes van maakt.

• Leuk
Waarderingen: team-0
En uiteraard zijn de eerste namen bekend. Josh Ritter was de vorige ontzettend leuk. Krijg wel het idee dat de groep namen waaruit TakeRoot graait niet al te groot is, aangezien veel namen er al een paar keer hebben gestaan.

Lijkt me ergens ook wel logisch, omdat veel bands in het genre de oversteek niet (vaak) maken naar Europa. Op dat vlak denk ik dat het voor TakeRoot misschien wel een voordeel is om in november te zitten. Mogelijk maken iets meer bands de oversteek voor een zaaltour dan in de festivalzomer, waar ze misschien toch liever in de US blijven.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Kan een afbeelding zijn van de tekst 'Sunday June 25th 2023 dAmn hy +he river Reverend Peyton's Big Damn Band Cordovas Boogie Beasts Scott Î. Biram Dieter van der Westen Rosé Rosé'Marin Violet's Tale.. GRENSWERK Roots- & Americana Festival'

Programma van Down by the River is compleet

• Leuk
Sniester (26-27 mei) heeft Elmer, Glashart en The Black Delta Movement toegevoegd.

Left of the Dial heeft tien nieuwe namen aangekondigd: A.S. Fanning, Blues Lawyer, Circe, Flat Party, Grandmas House, Gros Coeur, Max Fulcrim & the Win, Neighbours Burning Neighbours, NZE NZE en Strawbey komen ook naar Rotterdam toe op 19, 20 en 21 oktober.

Line-up van Dordrecht Metal Fest in Bibelot (20 oktober) is compleet. Neroth, Ghazghkull, X-Tinxion, Dissect en Phlebotomized zullen Dordrecht deze avond gaan verwennen.

Het Codarts Showcase Festival vindt weer in Rotown plaats op 1 en 2 mei. Op 1 mei treden Shalisa, Merel en Lauren op, op 2 mei Morèl, Burtsko en Max Horák.

Colour Haze is ook nog toegevoegd aan Sonic Whip. Zij zijn op 6 mei de vervanger van Stoned Jesus die vanwege de regels in Oekraïne ook niet de oversteek kunnen maken.

Rhyhm and Blues Night in de Oosterpoort (29 april) heeft nog eventjes drie namen toegevoegd en het blokkenschema bekendgemaakt. Ook het Ad Vanderveen Trio, The Hi-Stakes en Greg Izor reizen over een paar dagen naar Groningen af.
1920-x-1080-timetable-RenB-Night-2023-768x432.jpg

Eindhoven Metal Meeting (8-9 december) heeft in de tussentijd aardig wat bands aangekondigd. De huidige line-up is onderstaande afbeelding aangevuld met Darvaza, Ellende, Mean Man: Chris Holmes, Spasm, Wrang, Massive Assault, Cryptosis, Helleruin, Koldbrann, The Mentors, Bodyfarm en Overkill.
329644409_733357768148497_2084317456557286159_n.jpg

Jullie dachten dat de line-up van Bridge Festival compleet was, maar niets is minder waar. Robin Borneman (We Want More; Trans-Siberian Orchestra; Dearworld) staat op 13 mei op het 18-septemberplein. Volgens mij is nu wel echt compleet.

Eindhoven Metal Meeting (8-9 december) heeft in de tussentijd aardig wat bands aangekondigd. De huidige line-up is onderstaande afbeelding aangevuld met Darvaza, Ellende, Mean Man: Chris Holmes, Spasm, Wrang, Massive Assault, Cryptosis, Helleruin, Koldbrann, The Mentors, Bodyfarm en Overkill.
Er is nog wat bijgekomen, zoals Mispyrming. Dit is de huidige line-up.
344569837_224023750256393_1586618078227911709_n.jpg

Verder:
Popmonument (Bergen Op Zoom, 9 september) heeft S10 als headliner aangekondigd. Ook komen Naaz, Loupe en Jimmy Diamond. Het festival wordt door de stad gehouden, maar S10 treedt in ieder geval in Gebouw-T op.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik kan er niks over terugvinden, vergeef me als het al wel genoemd is, maar Into The Great Wide Open (31/08 - 03/09, Vlieland) heeft weer een behoorlijke line up staan dit jaar. Uit de tekstjes op de site haal ik dat Agar Agar, Altin Gün, en Squid de headliners zijn. Volledige lijst tot nu toe:

Eerste aankondiging:
Agar Agar + Altın Gün + Charlotte Adigéry & Bolis Pupul + LA FEMME + Squid + Beige Banquet + Bolis Pupul + Goldkimono + Indigo Sparke + KEG + STONE + Véras

Tweede aankondiging:
Billie Marten + debbie + Divorce + Gilla Band + Jasmine Myra + Lee Fields + MICH + Naaz + november ultra + Nusantara Beat + Sans Soucis + Sessa + SMANDEM. + Takeshi’s Cashew + The Bug Club + The Delines + Warhaus

Helaas heeft Gilla Band inmiddels weer af moeten zeggen. Maar ik heb er nog steeds veel zin in!

• Leuk
Ik kan er niks over terugvinden, vergeef me als het al wel genoemd is, maar Into The Great Wide Open (31/08 - 03/09, Vlieland) heeft weer een behoorlijke line up staan dit jaar. Uit de tekstjes op de site haal ik dat Agar Agar, Altin Gün, en Squid de headliners zijn. Volledige lijst tot nu toe:

Eerste aankondiging:
Agar Agar + Altın Gün + Charlotte Adigéry & Bolis Pupul + LA FEMME + Squid + Beige Banquet + Bolis Pupul + Goldkimono + Indigo Sparke + KEG + STONE + Véras

Tweede aankondiging:
Billie Marten + debbie + Divorce + Gilla Band + Jasmine Myra + Lee Fields + MICH + Naaz + november ultra + Nusantara Beat + Sans Soucis + Sessa + SMANDEM. + Takeshi’s Cashew + The Bug Club + The Delines + Warhaus

Helaas heeft Gilla Band inmiddels weer af moeten zeggen. Maar ik heb er nog steeds veel zin in!
Met Altin Gün, Charlotte Adigéry & Bolis Pupil (ook solo), La Femme, Squid, Gilla Band (jammer), Lee Fields, SMANDEM. en Takeshi's Cashew heb je echt al een degelijke line-up te pakken. Laat staan als ik iedereen had gekend.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Met Altin Gün, Charlotte Adigéry & Bolis Pupil (ook solo), La Femme, Squid, Gilla Band (jammer), Lee Fields, SMANDEM. en Takeshi's Cashew heb je echt al een degelijke line-up te pakken. Laat staan als ik iedereen had gekend.
Exact mijn gedachte. Al noem jij er nu ook weer een paar die ik niet ken, genoeg te ontdekken. Agar Agar had bij hun vorige passage de Open Plek afgeladen vol gekregen voor hun afsluitende show daar, dus die hebben hun headliner positie ook dubbel en dwars verdiend. Hopelijk kan ik ze deze keer ook zien, stond toen bij de ingang bandjes te controleren haha, klonk alvast goed vanaf daar 😆

Draaimolen (8+9sept) dropt ook even een hele dikke line-up:

ADAB
AGY3NA B2B OK Williams
Akua B2B Luke Slater
Amaliah
Anetha B2B Mama Snake
Angel D’lite B2B Ketia
Arkajo & Dorisburg live
Azu Tiwaline & Cinna Peyghamy live
BASHKKA
BEIGE
Benny Rodrigues B2B Job Jobse
Blackhaine live
Blawan B2B Skrillex
Bonzai Bonner
Boreal Massif live
Brian Omen
Call Super B2B Pariah
Carista
CHUCKIE B2B De Schuurman
CORIN live
CZN live
Darwin B2B Mala
dBridge B2B Ehua
DJ GIRL
DJ Lag
DJ NAH CARE B2B jahanam
DJ Python B2B upsammy
DJ Shahmaran
Double O B2B Mantra
E-Saggila live
Enyang Ha live
Eris Drew B2B Helena Hauff
Evian Christ & Torus
Evigt Mörker live
Evita Manji live
FAFF
Fenna Fiction
Giant Swan live
GiGi FM B2B Quelza
Human Space Machine B2B Mary Lake
I. JORDAN B2B SHERELLE
Introspekt
James Holden live
James Ruskin B2B Julie
Jane Fitz B2B Konduku
JASSS B2B Taahliah
KI/KI B2B Special Guest
Kia B2B Sunju Hargun
Kiernan Laveaux
Lamin Fofana
Lenxi
LSDXOXO live
LYDO B2B Peachlyfe
Mata Disk live
Mor Elian
Mun Sing live
Nene H
Nick León B2B DJ Python
Nicola Cruz B2B Oberman
Noda & Wolfers live
Oceanic B2B rRoxymore
Octo Octa (Hybrid live set)
Rhyw live
Sandwell District live
Shackleton / Zimpel with Siddhartha Belmannu
Slikback live
SO
Softi
SPRKLBB
Tai Lokun
The Secret B2B
To be announced 1
To Be Announced 2
To Be Announced 3
Tongue In The Mind (Juliana Huxtable & Joe Rinaldo Heffernan) live
Verraco
WTCHCRFT
Xzavier Stone & DJ Plead live
Yant

• Leuk
Waarderingen: Synt en koekebakker
Was niet zeker of ik dit jaar erbi jwilde zijn, maar Skrillex b2b met Blawan moet ik gewoon meemaken. Sandwell District is ook echt bijzonder gestrikt. Ook erg benieuwd naar Evian Christ b2b Torus.

• Leuk
Waarderingen: Synt

Users who are viewing this thread