Verzameltopic overige Belgische festivals 2026

Oilsjt Omploft 15e editie met als eerste namen: Discharge, Hellripper & Warfield

494929046_1110118027814828_501024298214075960_n.jpg

Samhain Antwerp 2026 kwam afgelopen maandag met de eerste vijf namen. En wat mij betreft hebben ze direct raak geschoten!

Our first announcements draws from the depths of black, doom, and avant-garde metal. This year we welcome Blackbraid, delivering raw, melodic Indigenous black metal; Der Weg einer Freiheit, masters of atmospheric post-black; Esoteric, veterans of crushing funeral doom; Ashenspire, pushing black metal’s boundaries with avant-garde urgency; and NAXEN, channeling bleak, immersive soundscapes from the German underground.

Many more to come!

496256152_1012663897631057_5579141203305613854_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Samhain Antwerp 2026 kwam afgelopen maandag met de eerste vijf namen. En wat mij betreft hebben ze direct raak geschoten!

496256152_1012663897631057_5579141203305613854_n.jpg

Maar betekent dit ook dat deze namen ook naar Samhain Maastricht komen? Al is Antwerpen of Maastricht waarschijnlijk niet eens zo'n groot verschil in afstand voor velen

Maar betekent dit ook dat deze namen ook naar Samhain Maastricht komen? Al is Antwerpen of Maastricht waarschijnlijk niet eens zo'n groot verschil in afstand voor velen
Neen, zijn twee losse festivals, wel dezelfde organisatie. Het festival is ooit begonnen in Hasselt (BE) en dankt zijn naam aan het gelijknamige Keltische nieuwjaarsfeest, wat eind oktober plaatsvindt. Vanwege het succes is men vervolgens uitgeweken naar Maastricht, waar de Muziekgieterij als venue meer mogelijkheden bood dan die in Hasselt. En wegens de succesformule en het feit dat er in het voorjaar ook veel bands uit de Samhain genres op tour zijn en de Trix blijkbaar nog iets meer mogelijkheden heeft om grotere bands te boeken, zijn ze dit jaar begonnen met het organiseren van een editie in Antwerpen en wel in april.

• Leuk
Neen, zijn twee losse festivals, wel dezelfde organisatie. Het festival is ooit begonnen in Hasselt (BE) en dankt zijn naam aan het gelijknamige Keltische nieuwjaarsfeest, wat eind oktober plaatsvindt. Vanwege het succes is men vervolgens uitgeweken naar Maastricht, waar de Muziekgieterij als venue meer mogelijkheden bood dan die in Hasselt. En wegens de succesformule en het feit dat er in het voorjaar ook veel bands uit de Samhain genres op tour zijn en de Trix blijkbaar nog iets meer mogelijkheden heeft om grotere bands te boeken, zijn ze dit jaar begonnen met het organiseren van een editie in Antwerpen en wel in april.

Interessant, eventueel dubbel pret dus voor jullie, zonder al te veel overlap / herhaling!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Interessant, eventueel dubbel pret dus voor jullie, zonder al te veel overlap / herhaling!
Dat heb je goed geraden! De editie van dit jaar was geweldig en smaakte zeker naar meer. Dus mijn early bird voor volgend jaar heb ik direct gekocht toen deze in de verkoop kwam. Dat was voor de aankondiging van de eerste vijf namen. Dus ik maakte wel een vreugdesprongetje toen ik zag dat ze direct met Blackbraid, DWEF en Ashenspire kwamen. Dat is een geweldig begin!

• Leuk

Users who are viewing this thread