Verzameltopic overige Belgische festivals 2023

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Mijn schema voor Sonic City ziet er uit als volgt (vetgedrukt zijn de must-sees):

PVA > Goat Girl > Gilla Band > Goat

Sunhill > Wu-Lu > Sea Change > Kali Malone > Horse Lords > Dry Cleaning > Daniel Blumberg > Billy Nomates > Divide And Dissolve > Panda Bear

Bnny > Use Knife > O. > KOKOKO! > Spang Sisters > Indigo Sparke > Ellie Bleach > Arooj Aftab > Crack Cloud > Los Bitchos > Comfort > BC,NR
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Divide and Dissolve gezien als voorprogramma van Low eerder dit jaar en dat was niet zo goed tbh.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Divide and Dissolve gezien als voorprogramma van Low eerder dit jaar en dat was niet zo goed tbh.
Nee? Goed om te weten, was nog aan het twijfelen tussen Divide en Aoife waarbij die eerste mij iets unieker leek om eens te zien, maar zal dan toch Aoife worden waarschijnlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vond ze op Roadburn wel weer goed, dus ligt er maar net aan...
Ik vond het gewoon wat te straight forward, alsof er meer potentieel is in hun muziek, maar het er nog niet uit is gekomen. Voelde ook een soort van luid = moet wel goed zijn dan, kinda set toen. Waar ik het niet echt mee eens ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Jammer genoeg wegens omstandigheden uiteindelijk enkel de zondag kunnen gaan, maar alsnog een hoop mooie concerten gezien. Vooral BC,NR, Crack Cloud en Indigo Sparke waren geweldig!

1. Black Country, New Road
2. Crack Cloud
3. Indigo Sparke
4. Bnny
5. O.
6. Spang Sisters
7. Arooj Aftab
8. Ellie Bleach
9. Los Bitchos
10. Comfort
11. Use Knife
12. Kokoko!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en wenteldave

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
damned soul.jpg
Heeft iemand ervaring met dit festival? Lijkt me een leuke opening voor het nieuwe metal jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Hé jongens, geen idee of het al gedeeld is hoor, maar even wat nieuws over Ieperfest ;)
screenshot_2022-12-06-20-35-52-87_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6-jpg.3471
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Black Mirror erbij op de zaterdag.
Leuk bandje, beetje jammer wel van de overlap met GMM, evenals Korpiklaani (maar aan de andere kant kan dat ook weer goed uitpakken, en heb ik weer een clash of twee minder 😉 ).

Line-up DRF nu bijna compleet (en ook eindelijk een poster gemaakt), maar ze hebben blijkbaar nog steeds een headliner in het vat zitten, die 15-12 bekend gemaakt wordt. Benieuwd wie dat nog zal zijn..

In ieder geval al zeer tevreden met deze namen, ongeacht wat er nog bij komt.
Was al van plan dagkaarten voor de vrijdag te kopen toen ze Rotting Christ aankondigden, maar toen kwamen ze ook nog met Paradise Lost op de proppen. Helaas had ik al kaarten voor Sabaton + Babymetal in Antwerpen op diezelfde zaterdag.
Na wat gepuzzel toch maar kaarten voor Sabaton in Luxemburg gekocht en die voor Antwerpen verkocht, en wederom weekendtickets voor DRF gekocht (3e keer op rij alweer, ze blijven daar maar met mooie line-ups komen voor zo'n klein festival).

Zeer blij met Rotting Christ, Paradise Lost en Combichrist, die alle 3 bij de beste optredens horen die ik dit jaar heb gezien (PL 2x zelfs).
Ook Korpiklaani, Drakwald, Wolvennest, Lacrimas Profundere, Belphegor, Bloodbath, zijn hele mooie namen.
Verder zijn Rise Of The Northstar en My Diligence interessant, en staat er (in navolging van Brutal Sphincter) met Gronibard ook weer wat goregrind, altijd vermakelijk!
Kortom, praktisch het hele affiche dus. 😎🤘

1670416901877.png
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
God Is an Astronaut heeft ook gezegd dat ze in mei in België gaan staan. Ik neig er naar om te zeggen dat dit op Dunk! zal zijn, maar wie weet.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Lokerse Feesten heeft gisteren hun artwork aangepast op hun Facebook.
Binnenkort eerste namen?
Normaal op vrijdagen, dacht ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken