TW Classic 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Misschien dat het in Nederland heel anders is. Maar Simple Minds of Snow Patrol gaat toch noooooit Sportpaleis uitverkopen?

Snow Patrol stond als 3e laatste op de Main vorige keer (nog voor London Grammar zelfs). Simple Minds is een band die als 2e laatste in de Barn gezet word dezer dagen toch?
Simple Minds in het Sportpaleis 2022 schijnt wel uitverkocht te zijn geweest.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
TW Classic 2016 vond ik eigenlijk met afstand het minste optreden dat ik van Bruce gezien heb. En het lag niet eens aan Bruce zelf, denk ik. Het was de wei. We stonden zelf niet goed. Het publiek was tam na een lange, warme dag en niet volledig met de hoofdact bezig. Ik heb nu kaarten voor de Golden Circle, hopelijk helpt dat.
Hmm dan stond ik wel in een beter deel. Stonden echt veel mensen die volledig in het optreden zaten. Topsfeer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Hmm dan stond ik wel in een beter deel. Stonden echt veel mensen die volledig in het optreden zaten. Topsfeer.
Stond redelijk vooraan toen, groot verschil met zijn show in 2013 daar helaas. Ook nog nooit zo druk aangevoeld als toen. Misschien door die zee aan picknickdekentjes, waarvan ik hoop dat die dit jaar niet meer toegelaten zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Misschien dat het in Nederland heel anders is. Maar Simple Minds of Snow Patrol gaat toch noooooit Sportpaleis uitverkopen?

Snow Patrol stond als 3e laatste op de Main vorige keer (nog voor London Grammar zelfs). Simple Minds is een band die als 2e laatste in de Barn gezet word dezer dagen toch?
The Strokes speelt in de VS sets van 40 minuten als voorprogramma van Red Hot Chili Peppers...

Zijn alleen groot in de UK en in Spaanstalige landen voor een of andere reden. Er is natuurlijk een reden dat ze NL en België al jaren overslaan. Verkopen voor geen meter. Simple Minds verkocht 2x Ziggo en 1x Sportpaleis uit vorig jaar toch?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Stond redelijk vooraan toen, groot verschil met zijn show in 2013 daar helaas. Ook nog nooit zo druk aangevoeld als toen. Misschien door die zee aan picknickdekentjes, waarvan ik hoop dat die dit jaar niet meer toegelaten zijn...
Ah kijk! Dan lag het dus toch niet alleen aan mij :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
The Strokes speelt in de VS sets van 40 minuten als voorprogramma van Red Hot Chili Peppers...

Zijn alleen groot in de UK en in Spaanstalige landen voor een of andere reden. Er is natuurlijk een reden dat ze NL en België al jaren overslaan. Verkopen voor geen meter. Simple Minds verkocht 2x Ziggo en 1x Sportpaleis uit vorig jaar toch?
Simple Minds trekken inderdaad een veel breder publiek je. Mijn pa gaat los op de Simple Minds en kent The Strokes waarschijnlijk niet. Snow Patrol is nog een ander verhaal hoor. Die verkopen echt geen Sportpaleis meer uit en ook de Lotto zie ik ze niet echt meer voltrekken in 2023.

Maar in de VS zijn The Strokes echt nog een grote naam hoor. Trekken steevast volle weides op festivals als Shaky Knees, Lollapalooza, Austin City Limits,... Gezien het relatieve succes van hun laatste album daar (ook onder jeugd), gaan die ook gewoon met gemak festivals blijven headlinen.

Alleen hier is het dus moeilijk... Wat extra klote is, grote Belgische van van The Strokes.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
The Strokes speelt in de VS sets van 40 minuten als voorprogramma van Red Hot Chili Peppers...

Zijn alleen groot in de UK en in Spaanstalige landen voor een of andere reden. Er is natuurlijk een reden dat ze NL en België al jaren overslaan. Verkopen voor geen meter. Simple Minds verkocht 2x Ziggo en 1x Sportpaleis uit vorig jaar toch?
Wow echt? Dat laatste wist ik niet.

Goh die support slots waren ook wel bizar groot van hen oa. ook Beck, Post Malone, Iggy Pop, Asap Rocky, Anderson Paak,...

Maar anderzijds weten we natuurlijk niet zeker hoe The Strokes een Sportpaleis zou verkopen. Want als Simple Minds dat kan, denk ik gewoon dat The Strokes dat ook kan. Maar bon die discussie is hier al 3 jaar gaande. Dus laten we iedereen er gewoon zijn eigen gedacht over hebben ;)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Maar in de VS zijn The Strokes echt nog een grote naam hoor. Trekken steevast volle weides op festivals als Shaky Knees, Lollapalooza, Austin City Limits,... Gezien het relatieve succes van hun laatste album daar (ook onder jeugd), gaan die ook gewoon met gemak festivals blijven headlinen.

Alleen hier is het dus moeilijk... Wat extra klote is, grote Belgische van van The Strokes.
The New Abnormal is ook mijn favoriete album van de jaren '20. Maar zie ze hier never nooit het Sportpaleis vol krijgen. En live zijn ze, vooruit Julian, ook gewoon kut.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
The New Abnormal is ook mijn favoriete album van de jaren '20. Maar zie ze hier never nooit het Sportpaleis vol krijgen. En live zijn ze, vooruit Julian, ook gewoon kut.
Over dat live kan ik moeilijk meespreken natuurlijk. Op YouTube klinkt Julian nooit minder dan geweldig.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Ik vond de band nochtans echt heel goed en strak spelen op Best Kept Secret.

Julian zweeft er een beetje door, maar als de instrumenten goed op elkaar afgestemd zijn, vind ik dat soms net zijn charmes hebben. Dat vind ik ook bijvoorbeeld zo goed aan Pavement.

Heel hard genoten van hun show op BKS, maar ook daarover zijn de meningen hier enorm verdeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Over dat live kan ik moeilijk meespreken natuurlijk. Op YouTube klinkt Julian nooit minder dan geweldig.
Axl Rose heeft het precies andersom. Live enorm sterk, op YouTube een schim van zichzelf.

Kan zelf ook niet meepraten over The Strokes, maar heb niet gigantisch veel positieve opmerkingen voorbij zien komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Over dat live kan ik moeilijk meespreken natuurlijk. Op YouTube klinkt Julian nooit minder dan geweldig.
Poh, echt? Het grootste gedeelte van de 2022 Youtube optredens die ik op Youtube heb gezien gaven vrij beschonken en wisselvallige optredens weer.
Of hij had er gewoon geen zin in.


Het nummer hier lijkt wel 8 keer zo traag als op plaat bv. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Axl Rose heeft het precies andersom. Live enorm sterk, op YouTube een schim van zichzelf.
Naja, de lijst met verhalen van mensen die een vals optreden van Axl hebben meegemaakt is ook behoorlijk lang. Die schijnt ook niet al te best meer zijn live.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Poh, echt? Het grootste gedeelte van de 2022 Youtube optredens die ik op Youtube heb gezien gaven vrij beschonken en wisselvallige optredens weer.
Of hij had er gewoon geen zin in.


Het nummer hier lijkt wel 8 keer zo traag als op plaat bv. :p
Ah ok haha. Dat is niet geweldig nee. Maar moet dan toch een uitzondering zijn. Ken serieus weinig stemmen die zo vet klinken als die van Julian.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik zocht eigenlijk deze.


Hij lijkt er iig op geen Youtube optreden dat ik zag zin in te hebben. Maar wellicht hoort dat bij z'n persona ofzo haha.

Edit: We kunnen beter een The Strokes topic openen zo. Ze staan niet op TW Classic lijkt me. :p
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Triggerfinger week ervoor in de AB voor afscheid lange Polle. Die zullen ook wel TWC doen. Mooi afscheid ook van het Werchter podium voor hem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken