Wat een geweldige dag heb ik gehad zeg.
Keurig op tijd binnen. Voorvak in bij Triggerfinger. Tweede keer dat ik deze groep in 2 maanden tijd zie. Het was een heerlijke show. Mooie productie met die lampen er omheen en zoals vertrouwd speelde Ruben veel vuige gitaar riffs en zat Mario Goossens met onwijs veel plezier te spelen. Ik ging er goed in op, de mensen om ons heen hadden er zin in, mooi begin van de dag! 8/10.
Bij Jack Johnson zijn we gaan eten (na alle berichten van lange rijen bij Boutique een rustig moment gekozen). Heb er nog wat nummers van gezien maar die gast verdrinkt in die mainstage. Ik kan niet zeggen dat ik dit optreden echt heb meegekregen.
Van Simply Red had ik echt helemaal geen verwachtingen, ik ken een hoop nummers en ben vooraan gaan staan in de golden circle. Ik had verwacht dat het een saaie groep zou zijn om live te zien maar niets is minder waar. Ik ging er helemaal in op, mensen op ons heen gingen er in op en het was een feest van herkenning maar ook pure, gepassioneerde kwaliteit. Dit was een 10/10 show waar ik niet op gerekend had!
Eindelijk naar The Boss, ik heb zelf nooit eerder de kans gehad hem te zien. Het was geweldig (op, ook vooraan, bijzonder veel praatpubliek na). De energie die in die show zit, de passie die Bruce heeft, ik heb er echt enorm van genoten. Helaas de encore van ver achteraan moeten kijken om de trein te halen, laatste 2 liedjes weg moeten gaan. Het was wederom een 10/10 concert, voor mij was dit op het niveau van Paul McCartney in 2016 op de wijde, geweldig gewoon.
Ik heb 3 onwijs sterke shows gezien, heerlijk over de wijde gewandeld en alvast kunnen spieken bij alle veranderingen voor over 1,5 week. Het was een bijzondere dag en man wat heb ik genoten.
Ps: al mijn logistieke bevindingen als ook veranderingen op het terrein, al gedeeld in het Rock Werchter topic.