TW Classic 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.158
5.477
Natuurlijk voor het eerste 2 dagevents 2 dagen na elkaar in Werchter, dat betekent dat er zaterdagnacht meer als 60000 mensen naar huis moeten voor Boutique en je de dag erna er terug zoveel gaat ontvangen.
Ik ben niet rouwig om die iets latere start, anders waren dat toch maar vullers.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
637
500
Van de volste TWC lineup ooit naar de karigste in 1 jaar tijd...
Dat kun je wel zeggen... en dan is het extra jammer dat Bruce ook "maar" 2,5u krijgt bij een dergelijk affiche. Terwijl hij langzamerhand zijn shows aan het verlengen is in de VS, waarbij hij inmiddels bijna de 3u aantikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.158
5.477
Dat kun je wel zeggen... en dan is het extra jammer dat Bruce ook "maar" 2,5u krijgt bij een dergelijk affiche. Terwijl hij langzamerhand zijn shows aan het verlengen is in de VS, waarbij hij inmiddels bijna de 3u aantikt
als Bruce langer wil spelen dan 2.5u zal die ook langer kunnen spelen hoor... enkel in London trekken ze er de stekker uit
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.302
Snap wel dat ze pas om 16u beginnen uit logistieke overwegingen. Ook wel een oké undercard. Alleen jammer dat Triggerfinger zonder Polle zal spelen op TW. :(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Is wel algemeen geweten dat Polle lang met een alcoholverslaving rondgelopen heeft en zijn gezondheid daar nog altijd gevolgen van draagt. Denk dat die "eigen projecten" vooral een excuus zijn om meer zijn eigen tempo te volgen.
Mario Goossens speelde ook al effe in Bazart en Block was ook al effe solo overigens, verklaart allemaal wel een stukje waarom de groep wat uit elkaar is gevallen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.893
6.113
Line up compleet.

16:00-16:55 Triggerfinger
17:40-18:55 Jack Johnson
19:50-21:05 Simply Red
22:00-00:30 Bruce Springsteen & the E Street Band.
Hah. Ouch. Dat ze niet eens een Equal Idiots of een Ramkot ofzo hebben opgetrommeld om daar nog voor te spelen. Mager.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Hierbij de tekst van de site van TW Classic:

Triggerfinger, Jack Johnson en Simply Red op TW Classic​

Hoog tijd om de volledige line-up van TW Classic 2023 voor te stellen. Het dagfestival, dat plaatsvindt op zondag 18 juni, is al maanden uitverkocht. Bruce Springsteen and The E Street Band headlinen TW Classic. Ook Triggerfinger, Jack Johnson en Simply Red komen op 18 juni naar het Festivalpark in Werchter.
TW Classic 2023 zal flink rockend geopend worden door Triggerfinger (16:00-16:55). Dat zal voor het eerst zonder bassist Paul Van Bruystegem zijn die de groep na 22 geweldige jaren verlaat. Op 10 juni sluit Triggerfinger het hoofdstuk met Monsieur Paul feestelijk af in de Brusselse Ancienne Belgique. Op TW Classic krijgen Ruben Block en Mario Goossens het gezelschap van Geoffrey Burton op bas.
Optredens van Jack Johnson (17:40-18:55) in ons land zijn eerder zeldzaam. Nochtans is de singer-songwriter al vele jaren een wereldwijd begrip. In zijn Mango Tree studio op Hawaï, die volledig op zonne-energie draait, blikt hij de beste surf sounds in. Op zijn jongste album ‘Meet The Moonlight’ (2022) gaat hij op zoek naar klein geluk in moeilijke tijden.

Simply Red (19:50-21:05) is een klassieker pur sang. Mick Hucknall is even temperamentvol als zijn rode haardos. In zijn jonge jaren verzamelt hij zeldzame soulplaatjes en dweept hij met jazz en reggae. Zijn rasperige stem blijkt perfect te passen bij dat repertoire. Vanaf het begin van zijn carrière manifesteert hij zich als een blijver. Eén op de vijf Britse gezinnen heeft iets van Simply Red in huis. In de rest van de wereld heeft Hucknall 50 miljoen platen verkocht en kan iedereen minstens 10 nummers meebrullen.
De nieuwe wereldtournee van Bruce Springsteen and The E Street Band (22:00-00:30) is gestart. Op de setlists van de eerste concerten: de hits, fan- en band favorieten, een selectie uit het recente ‘Only the strong survive’. De shows zijn nog steeds van lange duur, het speelplezier ongebreideld. Springsteen en co zijn in topconditie. Het wordt de derde passage van The Boss op TW Classic, na concerten in 2013 en 2016.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Goh ja, de 3 namen die ervoor staan zijn toch niet verkeerd? Zijn nu ook niet goedkope vullers he... Op zich waren al die tickets al weg voor Bruce.
Simply Red is er toch wel een beetje mee lachen, vind ik. Ik weet wel, er is een raakvlak tussen Simply Red-fans en mensen die van 'Dancing in the Dark' enzo houden (de Donna-luisteraar van vroeger, zullen we maar zeggen), maar zou dat nu het publiek zijn dat halsoverkop tickets koopt voor Bruce Springsteen?

(En is Bruce dan zo'n hasbeen?)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.158
5.477
Simply Red is er toch wel een beetje mee lachen, vind ik. Ik weet wel, er is een raakvlak tussen Simply Red-fans en mensen die van 'Dancing in the Dark' enzo houden (de Donna-luisteraar van vroeger, zullen we maar zeggen), maar zou dat nu het publiek zijn dat halsoverkop tickets koopt voor Bruce Springsteen?

(En is Bruce dan zo'n hasbeen?)
Neen, maar Simply Red is ook wel een sportpaleisband en een klinkende naam. Ook al past het niet 100%.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
God wat een tegenvaller is dit zeg. Gelukkig gekozen voor Landgraaf. Als ik me door dat ellendige Simply Red heen had moeten worstelen. En dan ook pas om 22 uur starten met een kortere set. Raar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
God wat een tegenvaller is dit zeg. Gelukkig gekozen voor Landgraaf. Als ik me door dat ellendige Simply Red heen had moeten worstelen. En dan ook pas om 22 uur starten met een kortere set. Raar.
In Landgraaf ontsnap je als het goed is iig van Simply Red want die headlinen Bospop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.573
God wat een tegenvaller is dit zeg. Gelukkig gekozen voor Landgraaf. Als ik me door dat ellendige Simply Red heen had moeten worstelen. En dan ook pas om 22 uur starten met een kortere set. Raar.
Vraag me af welke namen Landgraaf erbij krijgt. Als in: nog niet te luid roepen haha.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Vraag me af welke namen Landgraaf erbij krijgt. Als in: nog niet te luid roepen haha.
Haha true. Maar TW CLassic zou ik mede gekozen hebben vanwege de goede opvulling (niet dus). In Landgraaf verwacht ik een volledige set die gewoon lekker om 20 uur start en niet zinloos tot ver midden in de nacht doorgaat. Elke opvulling die me aanspreekt is daar mooi meegenomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken