TW Classic 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Simple Minds zou van mij door mogen komen maar die kans acht ik heel klein. Denk dat ze veel te groot zijn. Bovendien hebben die vorig jaar nog een grote tour gedaan met daarbij ook Sportpaleis.
Is al voorgevallen, maar is gewoon een interessante band voor zoveel festivals want hebben hondstrouwe schare fans.

Maar goed, net voor Bruce zal het wel Jack Johnson worden en nog wat vulling.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Verwachten jullie een groots voorprogramma? Vorig jaar was het op dit moment nog niet uitverkocht, nu was dat al na een uur.
 

Robbe554

Playlistbediener
13 feb 2023
42
7
Verwachten jullie een groots voorprogramma? Vorig jaar was het op dit moment nog niet uitverkocht, nu was dat al na een uur.
Ik hoop van wel, maar twijfel.

Werchter Boutique heeft allesinds een TOP affiche en die tickets zijn goedkoper dan TW Classic.
Dus als je het zo bekijkt zouden we ook wel een mooi affiche moeten hebben...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Zo, wat een verschil met het ijzersterke programma van vorig jaar dan.
Het verschil tussen een naam die de wei voltrekt na een uur en iemand die er maanden voor nodig heeft. Dusdanig kan er al eens met de klak naar gegooid worden.
Met 2 woorden spreken natuurlijk want we kennen het programma nog niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Verwachten jullie een groots voorprogramma? Vorig jaar was het op dit moment nog niet uitverkocht, nu was dat al na een uur.
Groots is een groot woord, maar je koopt een festivalticket wel met de verwachting dat ze er een zo sterk mogelijke festivaldag van maken. Ik in ieder geval. Bruce is in ieder geval een heerlijke eerste naam.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik durf te wedden dat zowel Simple Minds als Snow Patrol meer kaarten verkoopt dan The Strokes. Die laatste zijn echt een cultband op dit soort fora en daarbuiten geeft niemand een fuck om ze.
Nu ben je aan het trollen toch?

The Strokes verkoopt misschien minder dan verwacht als je ze boekt als dé headliner van een dag op een gigafestival als RW.
Maar denk je echt dat Snow Patrol of Simple Minds beter verkopen? Ik denk dat Snow Patrol én Simple Minds samen zelfs een pak minder verkopen dan The Strokes alleen hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.494
6.167
Nu ben je aan het trollen toch?

The Strokes verkoopt misschien minder dan verwacht als je ze boekt als dé headliner van een dag op een gigafestival als RW.
Maar denk je echt dat Snow Patrol of Simple Minds beter verkopen? Ik denk dat Snow Patrol én Simple Minds samen zelfs een pak minder verkopen dan The Strokes alleen hoor.
Snow Patrol en Simple Minds verkopen in Nederland de Ziggo Dome uit. Ik zie The Strokes eerder een zaal als Afas uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Groots is een groot woord, maar je koopt een festivalticket wel met de verwachting dat ze er een zo sterk mogelijke festivaldag van maken. Ik in ieder geval. Bruce is in ieder geval een heerlijke eerste naam.
Echt niet in deze situatie. Het doel is binnen natuurlijk. Waarom dan nog grote 'dure ' namen daar nog bij zetten?
De andere 2 keer dat Bruce er stond was het programma toch oon niet zo stacked en viel echt dood op die wei met dat volk, tot The Boss eraan begon, toen was iedereen terug in leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981 en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Nu ben je aan het trollen toch?

The Strokes verkoopt misschien minder dan verwacht als je ze boekt als dé headliner van een dag op een gigafestival als RW.
Maar denk je echt dat Snow Patrol of Simple Minds beter verkopen? Ik denk dat Snow Patrol én Simple Minds samen zelfs een pak minder verkopen dan The Strokes alleen hoor.
Ja dat denk ik echt. Vrij zeker van zelfs. Denk dat je je eigen muzieksmaak in dit geval niet echt los kan zien van realiteit.
Ik vind The Strokes ook 100x enthousiaster dan die 2 acts, maar zie ze geen Ziggo of Sportpaleis uitverkopen. Misschien maar beter ook, 16.000 man live teleurstellen is niet niks...
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.216
801
De andere 2 keer dat Bruce er stond was het programma toch oon niet zo stacked en viel echt dood op die wei met dat volk, tot The Boss eraan begon, toen was iedereen terug in leven.

TW Classic 2016 vond ik eigenlijk met afstand het minste optreden dat ik van Bruce gezien heb. En het lag niet eens aan Bruce zelf, denk ik. Het was de wei. We stonden zelf niet goed. Het publiek was tam na een lange, warme dag en niet volledig met de hoofdact bezig. Ik heb nu kaarten voor de Golden Circle, hopelijk helpt dat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Echt niet in deze situatie. Het doel is binnen natuurlijk. Waarom dan nog grote 'dure ' namen daar nog bij zetten?
De andere 2 keer dat Bruce er stond was het programma toch oon niet zo stacked en viel echt dood op die wei met dat volk, tot The Boss eraan begon, toen was iedereen terug in leven.
Tja dat gaat helaas op voor bijna elke editie van TWC. Zelfs die editie in 2018 met Editors... Maar goed, ze hebben de lat wel erg hoog gelegd met de vorige editie. Hopelijk kunnen (en willen) ze daar toch een beetje bij in de buurt komen.

En ik hoop op een iets enthousiaster publiek dan in 2016, Jezus. Zelfs tijdens Springsteen stond het grootste deel van het veld daar maar wat apathisch bij. Hoe dan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ja dat denk ik echt. Vrij zeker van zelfs. Denk dat je je eigen muzieksmaak in dit geval niet echt los kan zien van realiteit.
Ik vind The Strokes ook 100x enthousiaster dan die 2 acts, maar zie ze geen Ziggo of Sportpaleis uitverkopen. Misschien maar beter ook, 16.000 man live teleurstellen is niet niks...
Misschien dat het in Nederland heel anders is. Maar Simple Minds of Snow Patrol gaat toch noooooit Sportpaleis uitverkopen?

Snow Patrol stond als 3e laatste op de Main vorige keer (nog voor London Grammar zelfs). Simple Minds is een band die als 2e laatste in de Barn gezet word dezer dagen toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken