TW Classic 2022 met Nick Cave

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
TW Classic. Krijg je ook 2u 30 minuten Cave ipv 2u ;)! En je hebt voor 54e op de Swap nu al tickets.
Ik geloof er niet in dat Nick Cave 2,5 uren gaat spelen. Doet dat zelfs niet in een concertzaal. En hij wisselt ook niet echt van setlists.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Ben benieuwd of de setlist van Cave anders (langer) gaat zijn dan op de andere festivals. Hij krijgt op TW classic 2 en een half uur dus ik hoop het wel, maar als ik op setlist fm kijk (zag hem zelf afgelopen weekend in Portugal) is de setlist overal exact hetzelfde tot noch toe.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Volgens mij heeft Pearl Jam ook weleens 2,5 uur of zelfs 2 uur en 3 kwartier gekregen, maar in de praktijk kwamen ze daar echt niet aan.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Ja denk ook eerder van niet dan wel, de setlist nu duurt zo’n 2 uur. Maar het zou fantastisch zijn als er 2 of 3 nummers meer voorbij komen. (Papa Won't Leave You Henry! Jack the Ripper! Push the Sky Away!)
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: @Marc

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Volgens mij heeft Pearl Jam ook weleens 2,5 uur of zelfs 2 uur en 3 kwartier gekregen, maar in de praktijk kwamen ze daar echt niet aan.
Klopt, dat was in 2014. Staat mij nog helder voor geest. Dat was de clash met het WK-voetbal (NL-elftal). De wedstrijd begon exact gelijk met Pearl Jam. Ik dacht: ik kijk de eerste drie kwartier van Pearl Jam en sluit dan bij mijn vrienden aan die direct voor het voetbal kozen. Begon Pearl Jam drie kwartier te laat... :mad: Ze stopten wel exact volgens het tijdschema. Dus ook drie kwartier minder gespeeld dan gepland die avond.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ja denk ook eerder van niet dan wel, de setlist nu duurt zo’n 2 uur. Maar het zou fantastisch zijn als er 2 of 3 nummers meer voorbij komen. (Henry’s Dream! Jack the Ripper! Push the Sky Away!)
Set gisteren op BKS was bijna 2 uur en 10 minuten.
Hij heeft vorige week in Frankrijk een paar extra nummers gespeeld (o.a. Jack the Ripper en Henry Lee) in de toegift.
Maar ook met zijn vaste setlist staat jullie iets bijzonders te wachten!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en pongolesi

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Set gisteren op BKS was bijna 2 uur en 10 minuten.
Hij heeft vorige week in Frankrijk een paar extra nummers gespeeld (o.a. Jack the Ripper en Henry Lee) in de toegift.
Maar ook met zijn vaste setlist staat jullie iets bijzonders te wachten!
Aah dat van die extra nummers is goed nieuws (en een goede selectie, ik heb Henry Lee nog nooit live gehoord). Had dus niet goed gekeken :)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Als je naar de setlists van Les Nuits Fourvieres kijkt denk ik toch wel dat hij de 2 1/2 uur zo goed als zal vol spelen. Zojuist alles geregeld om erover twee weken bij te zijn, mooie toetje na de relatief kleine show op BKS.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Klopt, dat was in 2014. Staat mij nog helder voor geest. Dat was de clash met het WK-voetbal (NL-elftal). De wedstrijd begon exact gelijk met Pearl Jam. Ik dacht: ik kijk de eerste drie kwartier van Pearl Jam en sluit dan bij mijn vrienden aan die direct voor het voetbal kozen. Begon Pearl Jam drie kwartier te laat... :mad: Ze stopten wel exact volgens het tijdschema. Dus ook drie kwartier minder gespeeld dan gepland die avond.
1. Ik had ook van die vrienden die voetbal gingen kijken in plaats van van Pearl Jam. Hoe die mensen nog m'n vrienden zijn weet ik niet.
2. Begon inderdaad later (in mijn herinnering geen drie kwartier, maar kan kloppen), maar dat was wel de beste show van het weekend ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Heemstock1

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Jullie verklaren me nu voor gek…

Maar ik had nog nooit echt muziek geluisterd van Nick Cave. Wel vaker zijn naam op line ups gezien. Vanavond toch eens de tijd genomen voor deze artiest en ik ben verkocht. Nog nooit zoiets puurs in de teksten van muziek gehoord. Waarom luistert de jeugd hier niet naar? ?

Tijd dat ik het eens met vrienden ga delen…

Dat wordt toch ook maar een dagje Werchter Classic.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik ben er ook bij volgende week. Na alle lovende recensies moet ik Nick Cave toch echt wel met z'n band aan het werk zien. Alleen reis terug wordt lastig, dus misschien 's nachts maar overnachten op Antwerpen Centraal ofzo. Iemand die nog terug richting Noord-Brabant rijdt toevallig? :ROFLMAO:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Placebo heeft de laatste twee shows toch een wijziging in setlist doorgevoerd: One of a kind van Meds in plaats van Kitty Litter van Battle for the Sun. Blijft toch een eigenzinnige band daarin. One of a kind, uitstekend nummer hoor, maar Song to say goodbye en Meds van dezelfde plaat laten ze achterwege en zouden natuurlijk een grotere golf van enthousiaste reacties teweegbrengen. Veel nummers van de nieuwe plaat ook, ook voor festivaloptredens. Met een tijdslot zoals dat op TW Classic laten ze zelfs meestal Post Blue vallen. Echte crowd pleasers zijn het niet (Pure Morning wordt ook zo zelden gespeeld bv.), en dat maakt hen natuurlijk ook aantrekkelijk op één of andere manier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken