TW Classic 2022 met Nick Cave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.501
4.324
Vraag me af of Hear Hear en Pukkelpop de volgende zijn in de rij en hoe de verkoop van die twee loopt. Vind dat er hier nog vrij luchtig wordt gereageerd op het feit dat de organisatie dit beslist, vooral uit het oogpunt van Encore - een festivaldag dat compleet anders is qua programmering en target-audience dan TWC.
Hoezo? Er vallen slechts 2 namen weg en je kan nu elke artiest van de encore line up zien wat eerst niet ging door overlap en je kan ook nog tw artiesten zien. Daarnaast kan je geld terugvragen als je zaterdag niet kan gaan en je een ticket had voor encore. Ik zie weinig problemen buiten het feit dat FATM nu voor een volle barn zal optreden ipv voor een 1/3e gevulde wei
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.985
Hoezo? Er vallen slechts 2 namen weg en je kan nu elke artiest van de encore line up zien wat eerst niet ging door overlap en je kan ook nog tw artiesten zien. Daarnaast kan je geld terugvragen als je zaterdag niet kan gaan en je een ticket had voor encore. Ik zie weinig problemen buiten het feit dat FATM nu voor een volle barn zal optreden ipv voor een 1/3e gevulde wei
Gaat 'm niet per se om het organisatorische / financiële. Wel hoe dit ("hey kijk, een TWC XL-editie!) doodleuk (door media en org) wordt aangekondigd ofzo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.985
Nja, hoe vind jij dat ze het hadden moeten doen? Je moet als organisatie verkopen natuurlijk
Ik had (vooral) Florence van in het begin naar Pukkelpop laten gaan, of haar overgehouden voor RW2023. Zo'n apart evenement zó laat op het seizoen aankondigen was altijd gedoemd om te falen - toch als je het maar zo beperkt omkaderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Everyknight

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.480
10.487
Vraag me af of Hear Hear en Pukkelpop de volgende zijn in de rij en hoe de verkoop van die twee loopt. Vind dat er hier nog vrij luchtig wordt gereageerd op het feit dat de organisatie dit beslist, vooral uit het oogpunt van Encore - een festivaldag dat compleet anders is qua programmering en target-audience dan TWC.
*Mompelt iets met gebakken lucht...*
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.852
8.444
Nja, hoe vind jij dat ze het hadden moeten doen? Je moet als organisatie verkopen natuurlijk

Die Encore editie niet organiseren, als je duidelijk daar de namen niet voor hebt.

Zoals ik zei: Florence is leuk maar daar moet je natuurlijk nog een grotere co-headliner boven zetten. Al helemaal op een los event.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.379
1.891
Gaat 'm niet per se om het organisatorische / financiële. Wel hoe dit ("hey kijk, een TWC XL-editie!) doodleuk (door media en org) wordt aangekondigd ofzo.
Ze slaan wel mea culpa: 'Rock Werchter Encore. Een bisrondje, een extra festivaldag, om de terugkeer van de festivals te vieren. Het plan was en blijft geweldig. Helaas zit het momentum niet mee. Maar de Werchterse organisatie gaat een uitdaging nooit uit de weg. Van de nood een deugd maken. Het kan.'
Het plan voor Encore is verkeerd uitgedraaid en had eigenlijk origineel samengevoegd moeten worden ipv toch een dag er proberen uit te persen. Denk dat annuleren vanuit LN kant misschien te moeilijk was (€€€).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.852
8.444
*Mompelt iets met gebakken lucht...*

Vind anders wel dat Yannick hier iets terecht aanhaalt. Als in: er valt iets te zeggen over overdaad en en het feit dat LN hier te veel hooi op zijn vork stak. Uiteraard is iedereen waaronder ik blij met een grotere lineup, maar ergens is dit een beetje zielig en hopelijk een goede les voor LN.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.480
10.487
Vind anders wel dat Yannick hier iets terecht aanhaalt. Als in: er valt iets te zeggen over overdaad en en het feit dat LN hier te veel hooi op zijn vork stak. Uiteraard is iedereen waaronder ik blij met een grotere lineup, maar ergens is dit een beetje zielig en hopelijk een goede les voor LN.
Oh, ik ook hoor, net als z'n vorige opmerking waar er zo op gereageerd werd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.852
8.444
Ik hoop vooral voor elke tickethouder van Encore dat ze heb Florence kunnen zien straks, want natuurlijk komen er nog een pak TWC gangers bij die Flo ook wel willen checken in die Barn.

Doet me afvragen hoeveel tickets er écht verkocht zijn. 15K?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.985
Zoals ik zei: Florence is leuk maar daar moet je natuurlijk nog een grotere co-headliner boven zetten. Al helemaal op een los event.
Dit dus. Gorillaz en Stromae staan ook op één dag. Cave en Placebo op één dag. Dan moet je met Florence er toch niet een artiest bij zetten die al eens op Werchter optreedt? Staat er dan los van de vele zoomer-acts ook nog eens een The Specials compleet verloren op die line-up, bedoel.

Ze slaan wel mea culpa: 'Rock Werchter Encore. Een bisrondje, een extra festivaldag, om de terugkeer van de festivals te vieren. Het plan was en blijft geweldig. Helaas zit het momentum niet mee. Maar de Werchterse organisatie gaat een uitdaging nooit uit de weg. Van de nood een deugd maken. Het kan.'
Het plan voor Encore is verkeerd uitgedraaid en had eigenlijk origineel samengevoegd moeten worden ipv toch een dag er proberen uit te persen. Denk dat annuleren vanuit LN kant misschien te moeilijk was (€€€).
Je kunt ook moeilijk niét communiceren natuurlijk. Dat 'het plan geweldig was', lijkt me ook niet helemaal te kloppen maar bon dat pr-parlée. Ik had als LN zijnde ofwel Florence, als ze dan toch echt moést in België optreden deze zomer, haar ofwel op Pukkelpop gezet ofwel op dat Hear Hear-vehikel. Die laatste lijkt me qua target-audience prima bij elkaar te passen.

want natuurlijk komen er nog een pak TWC gangers bij die Flo ook wel willen checken in die Barn.
Ik geef je nu al mee op een briefje dat die tent gaat uit-pui-len. Vind die move mooi, maar gevaarlijk. Het veld bij Florence in 2019 stond echt wel vol. Ik had 'r gewoon op de main voor Cave gezet en The Smile in de Barn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.379
1.891
Dit dus. Gorillaz en Stromae staan ook op één dag. Cave en Placebo op één dag. Dan moet je met Florence er toch niet een artiest bij zetten die al eens op Werchter optreedt? Staat er dan los van de vele zoomer-acts ook nog eens een The Specials compleet verloren op die line-up, bedoel.
Klopt, dat daar veel is misgelopen staat als een huis. Tussen de regels hier door moesten daar London Grammar/Lorde staan? Andere perceptie, ander gevoel. Volgens mij was dan dit scenario niet gebeurd.
Je kunt ook moeilijk niét communiceren natuurlijk. Dat 'het plan geweldig was', lijkt me ook niet helemaal te kloppen maar bon dat pr-parlée. Ik had als LN zijnde ofwel Florence, als ze dan toch echt moést in België optreden deze zomer, haar ofwel op Pukkelpop gezet ofwel op dat Hear Hear-vehikel. Die laatste lijkt me qua target-audience prima bij elkaar te passen.
Had inderdaad een optie geweest, die heeft nog al een tourschema. Begin juni Europa voor een week, dan 2 weken niets, Werchter, 2 weken niets, Nos en Mad Cool, vervolgens niets tot half augustus.
Ik geef je nu al mee op een briefje dat die tent gaat uit-pui-len. Vind die move mooi, maar gevaarlijk. Het veld bij Florence in 2019 stond echt wel vol. Ik had 'r gewoon op de main voor Cave gezet en The Smile in de Barn.
Ik voorspel wel het beste Florence optreden ooit in ons land in die tent. Nu is Florence toch vele malen groter dan The Smile of Placebo? Die 25k tickets zijn toch enkel aan haar toe te schrijven want ze moet het niet hebben van de omkadering. Voor dit zou je tent open aan de zijden moeten zijn, wat onmogelijk is met de tribunes. Dus op tijd gaan voor diegene die haar er willen meepikken.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Was oorspronkelijk wel enthousiast als ik het hoorde, zeker als houder van een TW Classic-kaartje.

Maar langs de andere kant toch ook wel een vrij triest verhaal. Zo’n Florence kan best wel een dag Werchter headlinen, maar door hoogheidswaanzin en overschatting moet ze nu bijna verplicht als subheadliner The Barn headlinen. Mooi voor ons, maar voor haar status toch niet echt de beste manier om aan een rondje touren voor de nieuwe plaat te beginnen.

Het uurrooster blijft gehandhaafd voor TW Classic, dus wellicht is het enige wat ik nog zou veranderen is Florence gaan bekijken en Placebo skippen. Noordkaap en Sky Ferreira pak ik ook nog mee. The Specials is leuk (Klub C gaat uitpuilen met de oudjes die altijd naar TW Classic komen), maar daar laat ik The Smile natuurlijk niet voor schieten

Dusja, een hele clusterfuck die op deze manier nog vrij mooi wordt opgelost. Spijtig voor vooral Live Nation en een paar Encore artiesten. Heel leuk voor de TW Classic-ganger die er een heel pak artiesten bij krijgt.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
892
295
Goh, dacht dat ze voor TW Classic ook al meer tickets verkocht hadden.
Kan ook zijn dat ik in de war ben met Werchter Boutique.

Ik denk dat Hear hear van Pukkelpop iets meer tijd heeft om tickets te verkopen,
de bekendmaking van Encore tot de daadwerkelijk datum was ook wel erg kort.

En ik gaan naar Pukkelpop, wat mij betreft zijn Liam Gallagher, Foals en Editors meer dan welkom.
Dan maken we van die donderdag ook een volwaardige dag.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.986
3.658
40.000 voor die dag met Cave vind ik niet eens slecht. Nu dus 65.000 mensen op het terrein. Dat wordt echt een massive show voor Cave.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.852
8.444
40.000 voor die dag met Cave vind ik niet eens slecht. Nu dus 65.000 mensen op het terrein. Dat wordt echt een massive show voor Cave.

Kan mij niet herinneren dat hij ooit al een grotere headlineshow gedaan heeft dan dat eigenlijk. Gaat ferm zijn.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Met enig geluk gaan er een hoop mensen na Florence al naar huis, want anders wordt de parking een nog groter drama.

Alternatief is in Leuven parkeren en de pendelbus nemen (wat wij altijd doen).
Alleen kunnen de wachttijden na afloop ook heel lang zijn bij een eendagsfestival op Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken