Top 2000

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Voor de gein zomaar eens wat nummers van Coldplay opgezocht.
Something just like this, God put a smile upon your face, A head full of dreams en Hymn for the weekend zijn bv nummers die de laatste jaren toch wel een zekerheidje waren in de lijst. De laatste stond in 2016 nog op nr 522.
Nu zijn deze nummers uit de lijst verdwenen…. Ook het nieuwe higher power staat er niet in.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Voor de gein zomaar eens wat nummers van Coldplay opgezocht.
Something just like this, God put a smile upon your face, A head full of dreams en Hymn for the weekend zijn bv nummers die de laatste jaren toch wel een zekerheidje waren in de lijst. De laatste stond in 2016 nog op nr 522.
Nu zijn deze nummers uit de lijst verdwenen…. Ook het nieuwe higher power staat er niet in.
Ik denk dat Coldplay toentertijd echt populairder was. Met dat hele corona gedoe en een aantal jaren geen live optredens kan ik dit wel begrijpen. Ik denk dat er dit jaar meer classics in het algemeen in staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik denk dat Coldplay toentertijd echt populairder was. Met dat hele corona gedoe en een aantal jaren geen live optredens kan ik dit wel begrijpen. Ik denk dat er dit jaar meer classics in het algemeen in staan.
Ik mag het hopen!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Bankzitters - Stapelgek staat er in, schiet mij maar lek…
Hoe dan? Ken dit nummer niet eens, en heb hier echt niemand op zien stemmen. Porcupine Tree zie ik echt op heel veel lijstje bijkomen. Maar zal wel mijn groep zijn, waar ik in zit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Hoe dan? Ken dit nummer niet eens, en heb hier echt niemand op zien stemmen. Porcupine Tree zie ik echt op heel veel lijstje bijkomen. Maar zal wel mijn groep zijn, waar ik in zit.
Even opgezocht, maar het ziet ernaar uit dat hun doelgroep (het zijn YouTubers) van, zeg 10-15 jaar, erop heeft gestemd.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Even opgezocht, maar het ziet ernaar uit dat hun doelgroep (het zijn YouTubers) van, zeg 10-15 jaar, erop heeft gestemd.
Ja, wij zitten in onze eigen bubbel en zij ook. Het is natuurlijk ook al langer aan de gang dat Youtubers/influencers/tiktok hypes invloed hebben op liedjes, hits en dus ook eindlijsten. Heel jammer, want er is zo veel betere muziek te ontdekken op de achtergrond. Daarnaast heeft iedereen de afgelopen jaar thuis gezeten en wordt op de bank (lees internet filmpjes) muziek ontdekt. Geen festivals, evenementen, avondjes uit heeft hier heel erg invloed op heeft mijn gevoel.
 

Poppenkast

Playlistbediener
17 nov 2021
31
15
Even opgezocht, maar het ziet ernaar uit dat hun doelgroep (het zijn YouTubers) van, zeg 10-15 jaar, erop heeft gestemd.
Toch is het zo dat npo radio 2 vaak zulke dingen er uit filtert. Zo ook bij fan groepen die massaal mensen oproepen om te stemmen op een bepaald nummer
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Paar jaar geleden kwam ook op die manier de Pokemon Theme Song de top 2000 binnen. Vorig jaar stond die er nog steeds in. Op nummer 186.
 

Poppenkast

Playlistbediener
17 nov 2021
31
15
Paar jaar geleden kwam ook op die manier de Pokemon Theme Song de top 2000 binnen. Vorig jaar stond die er nog steeds in. Op nummer 186.
Zeker waar, maar dat zijn ze sinds dien een beetje tegen aan het houden als ik het goed gehoord heb. Toen was het voor het eerst en dus ludiek, hierop probeerden heel veel groepen zoiets
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik heb eigenlijk nog niet echt naar de lijst gekeken. Zijn er er nog aangename verrassingen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het is wel geen top 2000 maar om er nu een nieuw topic voor te starten.
Radio 2 komt nog even met een top zoveel uit de jaren 90.

Geniet in november voor de eerste keer van de NPO Radio 2 Top 90's! Vijf dagen lang draaien we al jullie favoriete platen uit de jaren '90.

Wie aan de jaren '90 denkt, kan niet om artiesten als Nirvana, Pearl Jam, Green Day, Madonna of Oasis heen. Het leuke is: tijdens de Top 90's bepaal jij wat je hoort! Hoe je dat doet? Vanaf vrijdag 28 oktober tot en met vrijdag 4 november 16.00 uur via nporadio2.nl. Je kunt minimaal drie en maximaal twintig nummers doorgeven.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Mijn lijstje in willekeurige volgorde.....

Dire Straits On Every Street
R.E.M. Drive
R.E.M. Find The River
Soundgarden Black Hole Sun
Pearl Jam Black
The Black Crowes Remedy
Something Happens Parachute
Phil Collins I Wish It Would Rain Down
Pearl Jam Better Man
Pearl Jam Rearviewmirror
NirvanaThe Man Who Sold The World (unplugged)
Nirvana In Bloom
Sheryl Crow If It Makes You Happy
Acda & De Munnik Zwerver Met Een Wekker
Paul McCartney Hope Of Deliverance
Paul Simon The Obvious Child
Red Hot Chili Peppers Under The Bridge
4 Non Blondes What's Up
Sinéad O'Connor Nothing Compares 2 U
Eric Clapton Layla (Unplugged)
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Stemmen kan vanaf donderdag. De lijst met dj's is nog niet bekend.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Mijn lijstje in willekeurige volgorde.....

Dire Straits On Every Street
R.E.M. Drive
R.E.M. Find The River
Soundgarden Black Hole Sun
Pearl Jam Black
The Black Crowes Remedy
Something Happens Parachute
Phil Collins I Wish It Would Rain Down
Pearl Jam Better Man
Pearl Jam Rearviewmirror
NirvanaThe Man Who Sold The World (unplugged)
Nirvana In Bloom
Sheryl Crow If It Makes You Happy
Acda & De Munnik Zwerver Met Een Wekker
Paul McCartney Hope Of Deliverance
Paul Simon The Obvious Child
Red Hot Chili Peppers Under The Bridge
4 Non Blondes What's Up
Sinéad O'Connor Nothing Compares 2 U
Eric Clapton Layla (Unplugged)
Copy paste of een nieuwe lijst?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Laat de lijstjes maar komen... Stemmen kan vanaf vandaag. Hieronder het dj team. Weer geen Stefan Stasse. In het kader van diversiteit geven we het belangrijkste slot aan een hele bekende dj.......
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken