Top 2000

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
531
395
Dan ken jij de Top 2000 niet. Die komen er echt nooit in. Alternatief lukt vrijwel nooit.
Dat helaas, ik stem al jaren stug op about today, wat mij betreft het mooiste nummer ooit gemaakt. Maar hé, gelukkig kan ik ook blij worden van Black, Roller Coaster en Bohemian Rhapsody, dus kom maar door met die lijst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.656
1.841
Een leuke lijst maar ik kan me wel vinden in wat sommige aangeven. Een keer iets alternatief lukt bijna nooit tenzij er voor gepromoot wordt op radio en tv. Wat je wel ziet is dat bv een nummer als Better Man van Pearl Jam en Onderuit van de Dijk sinds 2/3 jaar in de lijst voorkomen. Die nummers zijn al zeker 25 jaar oud en stonden er voorheen nooit in maar komen dan plotseling in de lijst en staan dan ook meteen redelijk hoog. Die veranderingen zie je de laatste jaren wel. En ergens kan ik me dan ook niet voorstellen dan er 10 jaar geleden niet of te weinig op dat soort nummers werd gestemd.......
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Precies. Al staan een Nick Cave, Kendrick Lamar, The Strokes en Arcade Fire er wel nog in. En Radiohead, veel Radiohead.
The Strokes staan er niet in en hebben er ook nooit in gestaan
en Arcade Fire staat er alleen in met Everything Now :p

En van Radiohead zijn het echt uitsluitend de nummers uit de 90s die erin staan. Er heeft überhaupt nog nooit iets van Kid A of later in de keuzelijst gestaan. Blijf het frustrerend vinden zeker omdat bijvoorbeeld album tracks als Exit Music er wel gewoon in staan...

Kortom, de Top 2000 en alternatieve muziek (vooral van na 2000) blijft een moeizaam verhaal
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
The Strokes staan er niet in en hebben er ook nooit in gestaan
en Arcade Fire staat er alleen in met Everything Now :p

En van Radiohead zijn het echt uitsluitend de nummers uit de 90s die erin staan. Er heeft überhaupt nog nooit iets van Kid A of later in de keuzelijst gestaan. Blijf het frustrerend vinden zeker omdat bijvoorbeeld album tracks als Exit Music er wel gewoon in staan...

Kortom, de Top 2000 en alternatieve muziek (vooral van na 2000) blijft een moeizaam verhaal
De Top200 en alternatief is ook niet wat. Daar voor zit ik ook niet al die dagen voor de buis. Wel voor Angel of Death, Knights of Cydonia, Sittin on the Dock of the Bay en andere pareltjes die voorbij komen...echt zo een ah och ja gehalte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.656
1.841
Het is en blijft een mooie lijst maar persoonlijk vind ik dan wel weer jammer dat Politik van Coldplay het weer niet gehaald heeft. Toch ook een pareltje.... Benieuwd wanneer mijn keuzes gedraaid gaan worden. Sommige zullen wel weer midden in de nacht opduiken ?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het is en blijft een mooie lijst maar persoonlijk vind ik dan wel weer jammer dat Politik van Coldplay het weer niet gehaald heeft. Toch ook een pareltje.... Benieuwd wanneer mijn keuzes gedraaid gaan worden. Sommige zullen wel weer midden in de nacht opduiken ?
Altijd....lol
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Paar nummers helaas niet....geen Liever Dan Lief, geen We Gotta get out of this Place geen Politik. Wel Kalverliefde van Robert Long...dat valt me dan echt mee
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Heel veel van mijn nummers hebben het niet gered. Geen Porcupine Tree, The National en Matt Berninger is wel een tegenvaller. Froukje is met Ik Wil Dansen gezien het automatisch zoeken wel dichtbij gekomen. Ook Heartbreak Hotel, Dancing in the Moonlight en It's Oh so Quiet had ik goeie hoop op, maar helaas.

Eerste goede verassing die ik tegen kwam. All Too well van Taylor swift staat erin :)
 
  • Leuk
Waarderingen: bcmrmaybe

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.547
548
Zet dan ook maar Fokko - Alles Gaat Kapot En Ik Trek Het Niet Meer erin, als dit soort muziek de klok slaat.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.641
786
Sorry, maar hiermee wordt voor mij toch wel duidelijk dat ik liever Spotify met een playlist, met door mij gekozen nrs opzet, dan nog naar dit gedrocht te luisteren, wat niet veel meer te maken heeft met de 2000 beste/meest gewardeerde nrs aller tijden
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Sorry, maar hiermee wordt voor mij toch wel duidelijk dat ik liever Spotify met een playlist, met door mij gekozen nrs opzet, dan nog naar dit gedrocht te luisteren, wat niet veel meer te maken heeft met de 2000 beste/meest gewardeerde nrs aller tijden
Zelfs jij hebt meuk in je Spotify playlist staan die je met niemand wil delen ;-)
 
  • Haha
Waarderingen: Rick1617899545

Gebruikers die dit onderwerp bekijken