Tool

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wacht nou gewoon tot vrijdag. Is dat dan zo moeilijk?

Komt voor mij nu beter uit. Anders moet ik waarschijnlijk tot na het weekend wachten voor een rustig moment, terwijl de hele wereld het album dan al plat kan draaien. Dat idee kon ik niet aan. Dus dan maar andersom :p Normaal hou ik ook niet zo van leaks, omdat ik ze niet vertrouw en niet weet waar ze vandaan komen. Maar dit was zo'n mooi verhaal dat ik het ook niet kon laten haha, ook omdat ik nu dus wist waar het vandaan kwam.Hier een video over hoe deze leak tot stand kwam, voor hen die het gemist hebben. Verder geen album spoilers of whatever. Maar toen ik die shit op reddit zag gebeuren wist ik eigenlijk al dat ik het nu ook wilde horen. Vandaar.

Een leuke interactie die ik over dit issue tegenkwam in dezelfde subreddit als waar de leak vandaan komt: iemand schreef principieel tegen leaks te zijn en zeker bij zijn favoriete band, dus hij was absoluut tegen het beluisteren ervan. Reactie: "I'm sorry, I can't hear you over the buldering sound of 7empest from up on your high pedestal." Toen was ik overtuigd haha. Waarom moeilijk doen als je nu gewoon kunt genieten?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Oké, oké.
Wat een ontzettend goede plaat. Christus, man. Dat was de dertien jaar wachten wel waard. Ik heb niet zoveel met Tool, maar dit is gewoon een meesterwerk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
goeie plaat, maar ik vind dat die wat overschaduwt is omdat pneuma zo'n fantastisch nummer is.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Meesterwerk, nummers die ik persoonlijk het fijnst vind zijn Fear Inoculum, Pneuma en 7empest, al is het natuurlijk een plaat die in zijn geheel geluisterd dient te worden.
Daarom erg benieuwd welke nummers van het album ze gaan spelen tijdens hun shows.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Voorlopig ook erg positief over nieuw album. Sowieso meest toegankelijke album vind ik. Voelt minder complex.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Lees net dat Studio Brussel een winactie heeft voor een concert van Tool in Brooklyn (New York). Dat is op 19 november. Iemand die een poging gaat wagen?
https://stubru.be/wedstrijden/wijsturenjounaartoolinnewyork
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik ga niks spoilen, want dat kun je zelf vinden op setlist.fm. Maar de setlist die TOOL gisteren speelde bij hun eerste show van de tour.. Holy. Shit. Wat. Vet.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik ga niks spoilen, want dat kun je zelf vinden op setlist.fm. Maar de setlist die TOOL gisteren speelde bij hun eerste show van de tour.. Holy. Shit. Wat. Vet.
heel mooi. Ik heb tickets voor het sportpaleis dit jaar en hoop op Lateralus, The Grudge, 7empest,... Ach ja, alles wat die jongens doen is goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
heel mooi. Ik heb tickets voor het sportpaleis dit jaar en hoop op Lateralus, The Grudge, 7empest,... Ach ja, alles wat die jongens doen is goed.
Dat is inderdaad wel het mooie van die mannen ja. Álles klinkt goed. Hoop zelf ook op die nummers van jou, hoe meer Lateralus hoe beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ik ga niks spoilen, want dat kun je zelf vinden op setlist.fm. Maar de setlist die TOOL gisteren speelde bij hun eerste show van de tour.. Holy. Shit. Wat. Vet.
Haha, deel Europa is ondertussen gestart. Ferm. Maar de occasionele zwaarste lijst luisteraar gaat niet blij zijn vrees ik. Was blij met sober maar die is er ook afgevallen nu…
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Haha, deel Europa is ondertussen gestart. Ferm. Maar de occasionele zwaarste lijst luisteraar gaat niet blij zijn vrees ik. Was blij met sober maar die is er ook afgevallen nu…
Haha, ik wil het niet weten. Ga proberen tot de Sportpaleis show niks over de setlists tot nu toe mee te krijgen in Europa. Die in de VS hebben me nóg enthousiaster gemaakt over deze tour, vanaf nu wil ik dat het een verrassing wordt. Wel echt niet normaal veel zin in!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Haha, deel Europa is ondertussen gestart. Ferm. Maar de occasionele zwaarste lijst luisteraar gaat niet blij zijn vrees ik. Was blij met sober maar die is er ook afgevallen nu…
Inderdaad, geen Schism (onder andere) gaat sommigen met verstomming slagen denk ik
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Gaan we alles in een spoiler donderen zodat Ruben niks te weten krijgt of moet hij dit topic gewoon niet openen?

En wat betreft Jeffs spoiler, da's al gebeurd, haha.
 
Laatst bewerkt:

RensteR

Nieuw lid
18 mei 2022
1
0
Ik heb 2 tickets te koop voor vak 107 rij 11 (incl parkeerticket). Als er iemand interesse heeft dan is de prijs zeker bespreekbaar. Het zijn mobiele tickets die ik via mijn ticketmaster account kan doorsturen. Maar omwille van de mobiele tickets kan ik het niet op ticketswap smijten, beetje een spijtige zaak.

Ik kan morgen helaas niet maar heb ze wel in Antwerpen gezien. Andere setlist dan hun eerste leg in 2019, maar wel een heuse upgrade van de visuals. Echt wel de moeite.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ik was erbij in het Sportpaleis en deel de positieve reacties in de andere topics. Toch ben ik niet eensluidend positief. Het zittende middenplein (en na een kwartiertje al zeggen dat je eigenlijk wil dat de mensen rechtstaan, zeer vreemd dit) en de aftelklok voor de encore namen van mij een stuk van de beleving en spontaniteit weg. Dat was Amerikaans (in de negatieve zin van het woord). Over de klasse en virtuositeit van de bandleden geen discussie natuurlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
intervieuw Danny Carey (drummer Tool)
start schrijven nieuw materiaal vanaf september, een nieuwe tour zal wachten zijn tot februari

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken