Ik heb Spotify al jaren geleden buitengegooid en sindsdien een trouwe Tidal gebruiker.
Reden destijds was de geluidskwaliteit.
Zowat de volledige catalogus in minimaal cd kwaliteit en heel veel high resolution beschikbaar.
Een wereld is voor mij open gegaan.
De eerste jaren leek het wel of ik hier een volledige nieuwe geluidsinstallatie staan had

.
Het vreemde is wel dat je op den duur ook wel gewoon geraakt aan die hoge resolutie kwaliteit.
Maar als ik voor de lol toch even die Spotify van onder het stof haal, dan gaat hij terug algauw op slot.
Hoe kon ik daar destijds zo lang naar geluisterd hebben?
Voor mij is er geen enkele reden waarom je voor Spotify zou kiezen, tenzij je echt op zoek bent naar obscure bands of amateurbands die enkel hun muziek op Spotify droppen.
Spotify zijn interface is eerder gericht op de wegwerpcultuur en individuele tracks.
Tidal doet meer inspanning om volledige albums te promoten, of misschien ervaar ik het zo?
Feit is wel dat ik bij Spotify playlisten vol had staan met losse tracks, terwijl ik bij Tidal eigenlijk vooral albums in mijn favorieten staan heb.
Ik durf misschien ook wel zeggen dat Spotify eerder voor het grote publiek is (voor Joke die wat muziek wil tijdens het joggen, voor Marc die op de trein zit en Dave die aan het werken is op kantoor), terwijl Tidal eerder de muziekliefhebbers probeert aan te trekken.