Sport algemeen

Wel echt een bizar WK tot nu toe hoor... zoveel verrassingen al

Ik doe altijd mee met een poule waarbij je met een bepaald budget team(s) moet samenstellen, vond ik dit jaar zo ongelooflijk moeilijk. Vooral in de onderste helft echt geen idee. Heb mijn winstkansen enorm verspreid daardoor, aan de bovenkant moet een Luke in de finale komen tegen Anderson (al out), MVG, Dobey of Rock.

Het was daar echt weer een Hollandse invasieve op Ally Pally zeg. Al blijven er maar 3 ofzo meer over?

Benieuwd hoe onze Dimi het nog verder gaat doen, kan evengoed er straks tegen Rydz weer vroeg uit liggen of zomaar de halve finale halen.

• Leuk
Waarderingen: nikita
Had al wat gelezen over die Toylo maar wat een verschrikkelijke speler om naar te kijken zeg. Terecht naar huis.

• Haha
Waarderingen: wenteldave
De wereldkampioen van vorig jaar zag er ook niet uit alsof hij ontbijt, luncht en dineert met bamischijven.
Jij hebt Luke Humphries niet gezien in 2019 en eerder gok ik zo :D
Die kerel heeft een metamorfose ondergaan; veel gezonder gaan leven, veel meer structuur, allemaal omdat hij het gevoel had dat dit zou helpen qua uithouding. Het heeft hem geen windeieren gelegd. Anderen bevestigen dat gevoel (waaronder Price bvb), dus ook in darts doe je mogelijk je voordeel met een gezond regime. Al heeft niet iedereen even veel zin in een toewijding op dat vlak en zijn er ook voorbeelden van darters die plots veel slechter begonnen te werpen na gewichtsverlies.

We hebben verschillende topics over de beste muziek van het jaar, in het gamingtopic zijn de beste games besproken, nu is het wat mij betreft tijd voor dit forum. Wat is jullie sportmoment van het jaar?

Ik begin.... Persoonlijk moment, de 1-1 op Old Trafford van FC Twente, mooiste wedstrijd waar ik zelf bij was.
Maar het goud van de 3x3 basketballers was ook echt geweldig. Nog nooit zo hard gejuicht voor een sport waar ik een maand eerder het bestaan nog niet vanaf wist.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Femke Bol die de halve wereld inhaalt in de laatste 200m bij de 4x400m mixed relay was wel echt een moment hoor. Naast de 3x3 basketbal. We zaten te quizzen in de kroeg en die quiz werd even voor de laatste 5 min van de wedstrijd doorbroken ervoor. Fantastisch, met een heel cafe zitten juichen.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: nikita en luluasas
Vanwege vakantie het meeste van de Olympische Spelen weinig van gezien, nog net op tijd terug om het moment mee te maken: de finish van Sifan Hassan op de marathon. Wat een ongelofelijke prestatie.

Voor het eerst naar de OS geweest, dus logischerwijs komen mijn momenten van het jaar daaruit voort. Maar "Het mirakel van Rijsel" (Cats die met 27 punten verschil winnen van Japan om zich te plaatsen voor de kwartfinale), de overwinningstocht van Evenepoel vieren tussen een bende Amerikanen op de tribunes van Parc des Princes en het gezamenlijk vieren van, volksheld nummer één, Léon Marchand zijn degene die mij het meest gaan bijblijven.

Sifan, Femke en Worthy inderdaad (zeg ik niet zonder enig chauvinisme).

Wat voetbal betreft komen de hoogtepunten over een (paar) jaar wel weer ;). Met Ajax en een lelijk Nederlands elftal op het EK, hield het op dat vlak niet over. Al was NL - Turkije op DTRH nog best geinig!

Dit was voor mij een waanzinnig sportjaar. De eerste titel voor PSV in zes jaar met het beste voetbal dat ik me kan herinneren, mijn eerste titel als Celtics-fan en natuurlijk de waanzinnige Spelen met de al genoemde hoogtepunten.

Eens met Sifan Hasan en Femke Bol met de magistrale inhaalrace.
PSV in de Eredivisie voor mij ook nog wel mooi en ook het EK vond ik leuk hier in Apeldoorn met de feestrotonde.

Maar een ander belangrijk hoogtepunt was toch wel wéér Barney afgelopen week.

• Haha
Waarderingen: nikita, Pommer en Joris
De regenrace van Max Verstappen in Brazilië waar hij zijn 4e wereldtitel veilig stelde na een zeer moeizame periode in het seizoen.
Dat was echt een meestervoorstelling wat hij daar liet zien. Maar weinig coureurs dit eerder zien doen.

Ik raakte wel heel erg in de ban van het 3x3 basketbal en wat een epische strijd was dat zeg!

Remco Evenepoel natuurlijk. Daar gaat niets boven.
En ook een beetje de cyclocross van vanavond in mijn dorp.

De suprematie van Nederland op het olympisch roeitoernooi van de spelen was heel indrukwekkend, Sifan en Femke natuurlijk, 3x3 basketbal was qua ontlading ook echt het einde. Als Nederlander ook heel erg genoten van de dubbel van Evenepoel met dubbel goud, maar ook van het jaar van MvdP.

En breaking was gewoon vet om te kijken, ondanks Raygun

Users who are viewing this thread