Sam Fender

Setlist.fm is inmiddels compleet. Als het echt maar 14 nummers zijn dan is dat wel een beeeetje disappointing, zeker gezien de ticketprijs, maar snap het hele "stem sparen" ook wel weer.
Zal gewoon anderhalf uur zijn lijkt me dat was wel te verwachten

Die setlist bevalt mij eigenlijk wel, de betere nummers van het nieuwe album in combinatie met de nummers waardoor ik fan ben geworden. Hadden inderdaad een paar nummers bij gekund maar ik weet zeker dat het een topavond wordt vanavond!

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
ik heb 2 tickets voor vanavond alleen een maat waarmee ik ging is ziek. ik kan het niet meer officieel verkopen via ticketmaster. denken jullie dat er vanavond mensen buiten staan die nog een kaartje willen overkopen?

ik heb 2 tickets voor vanavond alleen een maat waarmee ik ging is ziek. ik kan het niet meer officieel verkopen via ticketmaster. denken jullie dat er vanavond mensen buiten staan die nog een kaartje willen overkopen?
TicketSwap?

Ik heb ook nog een ticket over. Doorsturen naar ticketswap lukt niet idd. Als iemand nog een ticket zoekt dan kunnen we bij 013 afspreken en tegelijk naar binnen gaan

Wat was het druk in 013, bijna geen doorkomen aan zo rond het begin van het voorprogramma. Hij praatte relatief veel tussen de nummers door maar af en toe vond ik het wel iets toevoegen omdat hij wat achtergrondinfo gaf bij een nummer van de nieuwe plaat. De 1 uur en 25 minuten vlogen voorbij en met wat minder praten had er nog wel een nummertje of 2 op de setlist gepast.

Erg stil publiek trouwens (we werden vergeleken met de gehoorzame Japanners, wat Sam als een compliment zag). Bij de vorige passage was het publiek veel luider, maar dit luisterpubliek was ook niet verkeerd naar mijn mening. De meeste nummers van de nieuwe plaat zijn ook meer geschikt als luisterplaat dan om echt los te gaan. Hoogtepunten waren voor mij People Watching, Crumling Empire en Nostalgia's Lie van de nieuwe plaat. Van de oude plaat vond ik de versie van The Borders gisteren erg strak uitgevoerd.

Wel benieuwd hoe hij het gaat managen richting het festivalseizoen, mijn verwachting is dat hij dan toch meer teruggrijpt naar het oude album Seventeen Going Under. Die nummers zijn meer geschikt voor een uitbundige festivalmenigte.

• Leuk
Waarderingen: DadRock
Optreden gister was muziekaal echt geweldig. Maar zoals hier boven al genoemd werd de nieuwe plaat is echt een luisterplaat en dat gebeurde gister ook geen gepraat in het publiek maar allemaal liefhebbers die aan genieten waren. Voor het festivalseizoen verwacht ik inderdaad ook dat er wat meer van de oude plaat gespeeld gaat worden om de voetjes van de vloer te krijgen. Maar voor de mensen die nog naar amsterdam gaan, dit gaat super worden!!

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Ik vond het een erg sterk optreden. Ook nummers van de nieuwe plaat voelden als anthems. Het regelmatig tunen tussendoor is nog een aandachtspuntje. Verder viel me op dat de toetsenist vooral het publiek opzweepte, mogelijk om zo Sam zijn stem te sparen? Denk dat dit het jaar zomaar het jaar kan worden dat de kleine boss het stokje van de grote boss over gaat nemen.

Edit: oja, CMAT solo als voorprogramma was totaal niet te vergelijken als dat ze hoofdact is. Jammer genoeg, maar onlangs in Doornroosje was het fantastisch met full band.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Hier ook ontzettend genoten. Support deed me niet bijzonder veel, vond het ook niet echt passend, maar goed, zo’n korte set is natuurlijk zo voorbij.

Wat Sam betreft — die heeft ondertussen de headliner positie wel verdiend imo. Toffe set, soms iets teveel gepraat maar zoals iemand anders zegt, wat insight in de nummers af en toe was dan wel weer heel tof.

Wat de setlist betreft baalde ik een beetje dat hij Chin Up niet heeft gespeeld en ik had op iets meer afwisseling gehoopt tov Parijs, ik denk dat HADQ zijn tijd wel gehad heeft en ik had TV Dinner ook liever geswapt gezien voor iets anders, maar al met al echt een hele toffe avond. Publiek was respectvol, echt een verademing en het ging vooraan wel degelijk goed los. Het is dat Amsterdam echt een eind is voor mij maar anders ging ik zeker nog eens. Ook benieuwd hoe dit straks op festivals en uiteindelijk grotere zalen gaat uitpakken, maar belooft veel goeds.

Users who are viewing this thread