Rock Werchter 2026

Maar dat waren wel bands die ooit al headliner waren. The XX heeft grote stappen gezet tot hun plek op pukkelpop in 2017 en toen wist je dat ze met het volgende album RW-klaar waren en dat komt er nu niet. En meerdere lijkt me toch eerder een zeldzaamheid.
Beetje kort door de bocht om na 1 optreden te zeggen dat er geen nieuwe muziek komt.
Mochten er geen singels/album komen, lijkt de situatie wel op lcd soundsystem in 2016 op Lowlands/Pukkelpop.

Beetje kort door de bocht om na 1 optreden te zeggen dat er geen nieuwe muziek komt.
Mochten er geen singels/album komen, lijkt de situatie wel op lcd soundsystem in 2016 op Lowlands/Pukkelpop.
Ik wacht geduldig af. Maar anderzijds wel razend benieuwd naar hun nieuw werk en of hun solo jaren veel invloed zal hebben op wat ze gaan doen. Of eerder terug gaan naar de sound van in het begin.

Aankondiging The xx maakte wel gewag van nieuwe muziek.
Even goed krijg je toestanden zoals die zomertour van Arctic monkeys in augustus, was ook met belofte nieuwe muziek en kwam er uiteindelijk niet, tot ontgoocheling van de organisatoren.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Aankondiging The xx maakte wel gewag van nieuwe muziek.
Even goed krijg je toestanden zoals die zomertour van Arctic monkeys in augustus, was ook met belofte nieuwe muziek en kwam er uiteindelijk niet, tot ontgoocheling van de organisatoren.

Het dingetje dat The xx gelukkig wel heeft, is die gap van een jaar of acht. Nummers als On Hold en VCR na al die jaren nog eens in volle glorie op een Belgisch festival horen, heeft wel een pull. Nieuwe muziek mag uiteraard zeker, maar we weten allemaal dat de meesten daar vooral gaan staan om Islands of Intro nog eens te horen.

Het is zoals bij Mumford en Gorillaz die degelijke nieuwe albums hebben, maar de grootste reacties komen toch weer op de Little Lion Man's en Clint Eastwoods in de set.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ik denk dat ik ondertussen trouwens weet waarom Gorillaz en 21 Pilots geswitched zijn qua spot. De show waar de Pilots deze zomer mee touren is echt ingesteld op de headline-spots en heeft het duister nodig om de visuele elementen en de belichting het best tot hun recht te laten komen.

De verwachting is dat Gorillaz het duister veel minder nodig gaat hebben om te werken, en zodoende de flip. Een iets minder sfeervolle spot voor Albarn en co...maar als ze On Melancholy Hill of El mañana inzetten met een ondergaand zomerzonnetje dat plaats ruimt voor de nacht, dan heeft dat ook potentieel voor magie.

Die show van Pilots belooft trouwens wel erg dope te worden.

Hebben we al een beetje zicht op welke gastartiesten met Gorillaz mee touren deze periode?

Iemand die FKA Twigs en Radio Free Alice heel toevallig al beiden live gezien heeft? Beiden spreken me aan op een andere manier

Ik denk dat ik ondertussen trouwens weet waarom Gorillaz en 21 Pilots geswitched zijn qua spot. De show waar de Pilots deze zomer mee touren is echt ingesteld op de headline-spots en heeft het duister nodig om de visuele elementen en de belichting het best tot hun recht te laten komen.

De verwachting is dat Gorillaz het duister veel minder nodig gaat hebben om te werken, en zodoende de flip. Een iets minder sfeervolle spot voor Albarn en co...maar als ze On Melancholy Hill of El mañana inzetten met een ondergaand zomerzonnetje dat plaats ruimt voor de nacht, dan heeft dat ook potentieel voor magie.

Die show van Pilots belooft trouwens wel erg dope te worden.
Ik vind het ook logisch dat 21P afsluit. Maar wel verrassend dat Gorillaz daar heeft mee ingestemd. Die hun grootste kemel bleek toch Stromae niet te laten afsluiten in 2022.

• Leuk
Waarderingen: WanWalrus en mattman
Iemand die FKA Twigs en Radio Free Alice heel toevallig al beiden live gezien heeft? Beiden spreken me aan op een andere manier
Twigs is echt heel warm aanbevolen. Hele straffe performer. Kunnen weinigen aan tippen.

FKA Twigs zou weleens een van de shows van het weekend kunnen worden. Gaat dat zien. Met alle respect voor Radio Free Alice (lijkt me een prima bandje), maar dit is echt geen contest.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en WanWalrus

Users who are viewing this thread