Rock Werchter 2026

Ben benieuwd of Gorillaz een beetje een fijn publiek gaat krijgen. Spelen toch een groot deel in het daglicht. Voor een flink pak 21p fans… 🧐 Was de laatste keer niet zo’n succes, toch?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik vermoed best case scenario dat:
- vrijdag eind april/begin mei uitverkoopt
- donderdag niet uitverkoopt
- combitickets niet uitverkopen
Geen inside info, wel een buikgevoel op basis van huidige timetable en de line-up per dag.
Eh... en wat is dan je worst case scenario?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ben benieuwd of Gorillaz een beetje een fijn publiek gaat krijgen. Spelen toch een groot deel in het daglicht. Voor een flink pak 21p fans… 🧐 Was de laatste keer niet zo’n succes, toch?
Ja ik hoop(te) op een show die die van 2018 zou evenaren qua sfeer. Veel lovende woorden over hun huidige show dus hopen dat dit weer meesterlijk wordt.

Wachtende 21P fans en dat dekselse daglicht kunnen wel dompers zijn…

Wachtende 21P fans en dat dekselse daglicht kunnen wel dompers zijn…

Fingers crossed. Ik hoop daarna ook nog naar iets leuks in de Klub te gaan. Met CMAT zou ik meer dan tevreden zijn maar waarschijnlijk gaat alles wat daar nog aangekondigd wordt me blij maken.

Fingers crossed. Ik hoop daarna ook nog naar iets leuks in de Klub te gaan. Met CMAT zou ik meer dan tevreden zijn maar waarschijnlijk gaat alles wat daar nog aangekondigd wordt me blij maken.
Gaan we er niet iets te hard vanuit dat daar nog iets voor aangekondigd zal worden? Zou me niet verbazen als dit het is.

Gaan we er niet iets te hard vanuit dat daar nog iets voor aangekondigd zal worden? Zou me niet verbazen als dit het is.
Ik ben er wel van overtuigd dat er nog iets komt. Maar ja, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van. 😬

nieuwe aankondiging: op woensdag 1 juli zal er een speciale festival dag georganiseerd worden met Rosalia als headliner

Nadat ik werd getriggerd werd door een Humo artikel met hun "zaterdag uitslaapdag" in de titel ga ik toch even hier mijn favoriete up and coming metalband promoten.

Landmvrks inmiddels 5 keer gezien in de afgelopen 3 jaar en leveren altijd topshows met een bak energie. Nieuwe album van vorig jaar is ook top. Op Graspop werden er wat metalheads kwaad dat er een paar zinnetjes Franse hiphop in zaten, wellicht dat dat op RW beter zal vallen. Één van de meest diverse jonge metalzangers imo. Gegarandeerd een knallende start van je zaterdag, dus kom op tijd je bed uit en ga dat zien!

Hoor ook dat de Gorillaz shows momenteel mixed reviews krijgen.
Vooral irritant dat ze een 'Nick Cave'je pullen', het hele nieuwe album spelen en voor de rest 0 spannende songkeuzes. Goed, deze zaalshows zullen misschien nog niet representatief zijn voor de festivalzomer. Samen met het feit dat ze niet afsluiten en Albarn de laatste jaren wat uitgebluster lijkt te zijn ben ik bang dat deze show toch wat gaat tegenvallen...

Hoor ook dat de Gorillaz shows momenteel mixed reviews krijgen.
Moet wel zeggen dat ik niets anders dan erg positieve dingen gehoord heb? Net omdat dat nieuwe album live zo goed uit de verf komt. Net naar die nummers kijk ik het hardst uit nu.

(En net die nummers van Wild God waren ook zowat m'n hoogtepunten van die show van Cave trouwens. Wat een kleppers wanneer je die in een livesetting hoort. Conversion, Wild God, Long Dark Night, oef.).

Nu denk ik sowieso dat zowel Gorillaz als Cave wel een mix gaan hebben op de festivals, en ook genoeg bekende nummers spelen. Het is niet hun eerste jaar in het vak.

Moet wel zeggen dat ik niets anders dan erg positieve dingen gehoord heb? Net omdat dat nieuwe album live zo goed uit de verf komt. Net naar die nummers kijk ik het hardst uit nu.

(En net die nummers van Wild God waren ook zowat m'n hoogtepunten van die show van Cave trouwens. Wat een kleppers wanneer je die in een livesetting hoort. Conversion, Wild God, Long Dark Night, oef.).

Nu denk ik sowieso dat zowel Gorillaz als Cave wel een mix gaan hebben op de festivals, en ook genoeg bekende nummers spelen. Het is niet hun eerste jaar in het vak.
Leuk en wel, maar om 'Rhinestone Eyes' uit de vaste setlist te halen, de twee voorlaatste albums met nummers als 'Cracker Island', 'Aries', 'Momentary Bliss' en 'New Gold' volledig te negeren en dan vervolgens twaalf(!!!) nummers van het nieuwe album te spelen? Dat is er ver over. Maar goed, hopen dat Albarn iets anders in petto heeft voor de zomer.

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Timmetje, elo en Matjes

Users who are viewing this thread