Rock Werchter 2026

Pukkelpop is nu volledig uitverkocht!
Voorlopig nog voldoende combitickets, dagtickets voor donderdag en dagtickets voor vrijdag voorhanden voor RW ook al is de line-up nu volledig bekend. Benieuwd wanneer de volgende last call komt.

Laatst bewerkt:
Ik ben echt heel benieuwd hoe mijn opmerking opgevat wordt.

Afín, Pukkelpop heeft een jonger doelpubliek en dit straalt zich ook af op de affiche. Waar Werchter jonge artiesten of artiesten met een jonge doelgroep een podium biedt, wat heel goed is (Olivia Rodrigo bijvoorbeeld). Zie ik ook absolute fossielen cq voorbij komen op eenzelfde affiche. Dit resulteert in een publiek waar zowel tieners zijn, dertigers, veertigers, vijftigers en ook zestigers en verder. Ik vind die mix gewoon heel fijn.

Ik ben echt heel benieuwd hoe mijn opmerking opgevat wordt.

Afín, Pukkelpop heeft een jonger doelpubliek en dit straalt zich ook af op de affiche. Waar Werchter jonge artiesten of artiesten met een jonge doelgroep een podium biedt, wat heel goed is (Olivia Rodrigo bijvoorbeeld). Zie ik ook absolute fossielen cq voorbij komen op eenzelfde affiche. Dit resulteert in een publiek waar zowel tieners zijn, dertigers, veertigers, vijftigers en ook zestigers en verder. Ik vind die mix gewoon heel fijn.
Ja, is ook zo. Je zie het bij Pukkelpop ook wel wat terug met oa Deftones en Underworld maar op RW staan inderdaad wat meer oldies.

Maar oude bands ≠ oud publiek natuurlijk. Er zijn ook zat oudere bands die een jonger publiek trekken en vice versa.
Inderdaad ,kijk zondag maar eens om je heen bij The cure.
Het is gewoon top om beide festivals op een 50tal km en een 6 weken verschil in onze regio te hebben.

• Leuk
Waarderingen: festirock en DirkG
Salut à tous ! Je me lance enfin dans la discussion, en tant que fan de Rock Werchter et visiteur régulier de ce forum où l'on trouve une mine d'informations ! Le débat entre Pukkelpop et Werchter est un classique. Je pense que chacun est invité à donner son avis, quel que soit son parcours. J'ai assisté aux deux festivals et je vois Pukkelpop comme une grande fête de village (avec une excellente programmation musicale, ça ne fait aucun doute). Werchter, en revanche, est un festival international ouvert à tous les âges, un format que j'adore depuis l'enfance. C'est un vrai plaisir d'y découvrir des artistes confirmés et de grande qualité (merci Herman !). Comme partout, chacun a son festival préféré.

Ps: ik Ben franstalig, this is a Google's translation

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y, Nielso en Paddy
Pukkelpop is nu volledig uitverkocht!
Voorlopig nog voldoende combitickets, dagtickets voor donderdag en dagtickets voor vrijdag voorhanden voor RW ook al is de line-up nu volledig bekend. Benieuwd wanneer de volgende last call komt.
Wat maakt het uit? En wat heeft het te maken met Pukkelpop?

Trouwens een vrijblijvende tip, maar Westside Cowboy op de Slope gaat echt een topshow worden. Live een pak potiger dan op plaat! Gaat dat zien!
Om terug te komen op de opmerking 'We zullen een paar jaar geleden terugkijken op deze editie en zeggen dat het een ferme affiche was'. Dit lijkt me dé groep waarvan je later gaat kunnen stoefen dat je ze ooit op De Slope hebt gezien. Westside Cowboy dus, en Florence Road, voor de volledigheid. Waar kan ik er mijn geld op zetten?

Om terug te komen op de opmerking 'We zullen een paar jaar geleden terugkijken op deze editie en zeggen dat het een ferme affiche was'. Dit lijkt me dé groep waarvan je later gaat kunnen stoefen dat je ze ooit op De Slope hebt gezien. Westside Cowboy dus, en Florence Road, voor de volledigheid. Waar kan ik er mijn geld op zetten?
Allebei acts die ik het vorige jaar een voorprogramma heb zien spelen dat beter was dan de hoofdact.

• Leuk
Waarderingen: phil, Inaaaa en Mjz
Rekening houden dat ze vorig jaar uitzonderlijk vroeg waren met de timetable, een overzichtje:

2025: 4 april

2024: 22 mei

2023: 31 mei

2022: 1 juni

2019: 22 mei

2018: 5 juni

Rekening houden dat ze vorig jaar uitzonderlijk vroeg waren met de timetable, een overzichtje:

2025: 4 april

2024: 22 mei

2023: 31 mei

2022: 1 juni

2019: 22 mei

2018: 5 juni
Door de vroege lineup drop verwacht ik het ook dit jaar weer wat vroeger, dus binnen een klein maandje al.

Fingers crossed voor geen (grote) afzeggingen wel.

• Pray
Waarderingen: tosti

Users who are viewing this thread