Rock Werchter 2026

Van welke acts achten we de kans groot dat ze nog aangekondigd gaan worden? Rekening houdend met touragenda’s en overgebleven plekken binnen de huidige lineup…

Als we kijken naar de lijst met namen van Joss zijn een paar waarschijnlijke namen inmiddels een stuk minder waarschijnlijk, wmb. Voor Addison Rae zie ik eigenlijk geen plek meer (die kun je nooit meer kwijt op de spot voor FKA Twigs). Zelfde geldt denk ik voor Pinkpantheress. Clipse staat al op Parklife. Tomora op Dour.

Wbt namen die ik zelf graag zie komen zet ik m’n geld in ieder geval in op Anna von Hausswolff, Hayley Williams, Blood Orange en Baxter Dury. Lijken me redelijk kansrijk. En Dressed Like Boys zal er toch ook wel gewoon gaan staan.

Any thoughts?
Blood Orange zou wel uit het niets komen? Lijkt eerder voor Pukkelpop?

Blood Orange zou wel uit het niets komen? Lijkt eerder voor Pukkelpop?
Ja is een logische voor PKP maar zo zijn er wel meer namen, ook een Dijon bijvoorbeeld. Maar ik blijf hopen dat we alsnog een van die namen op Werchter kunnen gaan zien…

Het wensenlijstje voor 2026 aanvullingen van deze boomer:
  • 16 Horsepower
  • The Black Crowes
  • Slash (met wat voor band hij ook op tour is)
  • Idles
  • Soulwax
  • Alanis Morissette
  • Skunk Anansie
In theorie allen mogelijk...

• Leuk
Waarderingen: Piranha43
  • 16 Horsepower
  • The Black Crowes
  • Idles
  • Soulwax
  • Alanis Morissette
  • Skunk Anansie
Idles zie ik eigenlijk wel naar Live Is Live gaan als sub bij Iron Maiden

• 16 Horsepower
  • The Black Crowes
  • Idles
  • Soulwax
  • Alanis Morissette
  • Skunk Anansie
neen, the black crowes zijn al gepland voor Werchter classic en Bospop NL een week na Rock Werchter. 16 horsepower speelt twee avonden in de Roma einde mei dus die zie ik niet een maand later al terugkomen. Idles speelt al op 2, 3,4 of 5 juli dus die vallen ook af. Soulwax was afsluiter dit jaar en Alanis morrisette biedt te weinig meerwaarde. Slash met Guns N roses idem. Skunk Anansie zit in haar UK tour dan, die verwacht ik op suikerrock of lokerse.

Alanis biedt áltijd meerwaarde.
ik vind het ook een goede artieste met schitterende nummers en wil ze ook graag zien. Vermoed echter dat ze eerder als headliner op de Lokerse Feesten ooit uitgespeeld wordt dan op een mindere positie op RW (de beste posities zijn al weg vermoed ik). Nu is de line-up van RW toch sterk met per dag minstens twee bands of artiesten die op andere festivals headliners zijn. Daar nog een Alanis Morrisette bijplaatsen zou de organisatie RW niet als meerwaarde zien. Vrijdag: Lewis capaldi, the XX en Teddy Swims en zondag : David Byrne, Moby en The Cure heb je al drie mogelijke festival headliners.

Dat is Counting Crows
Straks duiken in het oudejaarsbuffet en de drank:) en ja counting crows is een andere amerikaanse band.
The black crowes even opgezocht, ja remedy herkende ik:) en ze treden vrij dichtbij op op zondag 5 juli in Duitsland Rastatt dus hen geef ik het meeste kans van het lijstje om op vrijdag 3 juli of zaterdag 4 juli op RW te verschijnen.

ik vind het ook een goede artieste met schitterende nummers en wil ze ook graag zien. Vermoed echter dat ze eerder als headliner op de Lokerse Feesten ooit uitgespeeld wordt dan op een mindere positie op RW (de beste posities zijn al weg vermoed ik). Nu is de line-up van RW toch sterk met per dag minstens twee bands of artiesten die op andere festivals headliners zijn. Daar nog een Alanis Morrisette bijplaatsen zou de organisatie RW niet als meerwaarde zien. Vrijdag: Lewis capaldi, the XX en Teddy Swims en zondag : David Byrne, Moby en The Cure heb je al drie mogelijke festival headliners.
Alanis is zeker een meerwaarde, zelfs op een mooie plek in de barn kan dat een heerlijk optreden worden

Users who are viewing this thread