Rock Werchter 2026

Het zou mij niet verwonderen dat die op Gent Jazz staat.

Maar heb het gevoel dat ze in Dessel en Werchter een dagje te veel hebben voorzien. Wss hadden ze enkele andere bands in het vizier (SOAD, Foo's, Carpenter,...).
Werchter zit toch prima met hun grote namen? Graspop toch ook?
Ik zie het probleem niet.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Graspop donderdag is niet voldoende (zeker in vergelijking met voorbije jaren) en TW Classic mist een grote naam.
Ah op die manier Werchter teveel…
Denk dat ze het doen omdat ze weten dat het wel zal meevallen in kost, en toch voldoende zal opleveren. Je zit die dag ook altijd met een berg vips.

Graspop zit in de breedte wel goed denk ik. Maar die 2 Main stages vullen met 8 headliners waar iedereen zich in kan vinden lijkt me onmogelijk.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ah op die manier Werchter teveel…
Denk dat ze het doen omdat ze weten dat het wel zal meevallen in kost, en toch voldoende zal opleveren. Je zit die dag ook altijd met een berg vips.

Graspop zit in de breedte wel goed denk ik. Maar die 2 Main stages vullen met 8 headliners waar iedereen zich in kan vinden lijkt me onmogelijk.
Ik heb vooral het gevoel dat beide een grote naam hebben gemist die oorspronkelijk toch gepland was, een MCR, SOAD, FF, ...

Ze hebben gewoon pech dat en Gojira en Ghost én Sleep Token bizar genoeg niet touren, hoewel die als zekerheden golden tot een tijdje terug. Had de bovenkant toch ineens wat frisser doen ogen.
Ik zou niet weten wie, maar ik ga er wel vanuit dat daar inderdaad wat is weggevallen. Disturbed ook.
Maar gaat wel vol genoeg lopen hoor.

Ik heb vooral het gevoel dat beide een grote naam hebben gemist die oorspronkelijk toch gepland was, een MCR, SOAD, FF, ...
MCR en FF echt totaal niet.

Denk wel dat ze SOAD hebben geprobeerd naar Werchter te krijgen. Maar dat is een heel selectieve tour zonder festivals geworden. Enorm zonde. Dat ze zelfs Nederland niet doen is toch opvallend.

MCR and FF really not at all.

I think they tried to get SOAD to Werchter. But that turned out to be a very selective tour without any festivals. A huge shame. It's quite remarkable that they're not even doing the Netherlands.
Everyone tried to get SOAD for their festivals, that would logically be obvious. What is also very clear is the festival went for a completely different directions from heavy options because losing out of 8 potential options in the top 8 would be a lot to lose unless you actively did not go for them while they are around. I dont think any too act apart from maybe one is a mistake or fill in booking for anyone as many are previous regulars anyway.

Users who are viewing this thread