Rock Werchter 2026

Jezus, ik wil hier beginnen om Moby wat in te luisteren. Maar die man heeft 100 albums. Niet zo bekend met hem, maar wat ik er al van heb gehoord, maakt me zeker warm.
Kan iemand ook even bevestigen dat zijn naam van het boek 'Moby Dick' komt? Want dan ben ik instant fan.

Voor de gene die denken dat moby geen rock is...heeft wel degelijk een punk-rock verleden

Jezus, ik wil hier beginnen om Moby wat in te luisteren. Maar die man heeft 100 albums. Niet zo bekend met hem, maar wat ik er al van heb gehoord, maakt me zeker warm.
Kan iemand ook even bevestigen dat zijn naam van het boek 'Moby Dick' komt? Want dan ben ik instant fan.
Ja want zijn voorouders hebben het boek geschreven volgens Wikipedia.

Play luisteren, dan 18 en hotel

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Wout_VS, BeWario en Laas
Ik behoor eerlijk gezegd wel tot de generatie die het de laatste jaren net wat moeilijker begint te krijgen met de totaliteit van de line-up. Ik krijg het vooral warm van de Iggy Pops, David Byrne's en QOTSA's van deze wereld, en moet dus de laatste jaren wat inboeten met de komst van de grote hedendaags pop-helden. Heb er totaal geen probleem mee dat RW deze programmeert, de grootste artiesten van het moment programmeren doen ze namelijk al zo lang ze bestaan. Neemt niet weg dat het dan een bepaald publiek steeds moeilijker overtuigd, inclusief mezelf. Waar het de voorgaande 20 jaar steeds zonder twijfel een combiticket werd, bleef ik de afgelopen 2 a 3 jaar, ondanks mijn combi, toch wat op mijn honger zitten. 2026 is voor mij het jaar waarin ik beslis of die 'zekere' combi niet moet switchen naar het kiezen van een dag die meer op mijn maat is, of moet kiezen voor 'kleinere' festivals met een line-up die beter aansluit op wat ik zoek in een festivalervaring. Lange inleiding om uiteindelijk te zeggen; wat ben ik blij met Moby en The Cure op zondag! Een zondagticket is een zekerheid, en als ze de komende weken nog wat namen lossen zoals TWOD, Jack White (of was die al afgeschreven?), David Byrne, ... dan zit die combi er zeker ook weer in! Wat mij betreft mogen ook Pixies, Interpol, Pulp, Kasabian, The Vaccines en KoL ook nog doorkomen, ne mens van bijna 40 mag toch hopen niet? :D

Ook hier: leeftijd?

Vraag me af hoe de 'Waar is de ROCK???' mensen reageren op een notoire niet-rock naam als Moby.
Voor de echte rockers zijn het tot nu toe niet de namen waar ze op zitten te wachten, al verwacht ik weer veel leuke bands op The Slope.

Mijn favoriete nummers zijn Go, Move, Everytime you touch me en Feeling so real.

Echt? KOL is zo:n beetje de meest uitgerangeerde festival band die er bestaat, dan liever een vette vis zoals Moby die je niet vaak ziet langs komen!

TWOD zal nog wel komen op een van de andere dagen lijkt me
KOL is gewoon een fantastische live band, zonder te veel afleiding, had er vorig jaar speciaal een dagticketje voor gekocht... (is dan ook een van men favoriete bands)

Klopt en de rockers kunnen altijd uitwijken naar Graspop
Zo simpel werkt het nu ook niet altijd natuurlijk. Onderschat de gevoelsmatige band niet dat mensen kunnen hebben met een festival enerzijds en anderzijds, ondanks de verschillende soorten rock en metal, is het dan weer dagen hetzelfde als je wat breder georiënteerd bent met mainfocus op rock muziek.
Afin dan spreek ik vooral voor mezelf. Rock minded maar sla shows van grofweg Soulwax of Anderson Paak niet af. En Werchter is bijna men hometown, om maar te zeggen, uitwijken omdat ik een gitaar mis? Neen niet simpel ;)

Zal van de generatie afhangen. In onze whatsapp groepen heb je 2 generaties. Die van eind de 30 zijn enthousiast, die van begin 20 reageren niet echt.
Lijkt me wel. Echt een artiest die bij een bepaalde generatie gigantisch populair is, maar itt namen als The Cure, Pearl Jam en FF niet echt meer bij de generatie(s) daarna.
Wel een sterke boeking als ik lees hoe weinig hij nog wil optreden de laatste jaren.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101

Users who are viewing this thread