Rock Werchter 2026

Of zou het zo zijn dat de meesten hier wel degelijk openstaan voor nieuwe muziek en nieuwe bands, maar dan wel binnen de genres die ze leuk vinden?
Goch, ik stel maar vast de moment dat als er hier nog maar een beetje wordt afgeweken (lees: meer gitaren!) is het kot hier bijna te klein. Dat er hier zelfs een discussie is over the xx vind ik echt te belachelijk voor woorden op een forum van Rock Werchter. Als zelfs zij geen headliner mogen zijn, tsja wie mag het dan wel nog zijn, buiten de usuals die er om de zoveel jaar staan.

Ik weet van niks. Ik gok ze als headliner van Cactus.
Zo een festival waarvan ik altijd vergeet dat het ook bestaat, meestal denk ik gewoon aan Lokeren en mindere mate de rock zottegems, suikerrocks en dergelijke als het gaat ver festivals waar bands nog kunnen terechtkomen

Goch, ik stel maar vast de moment dat als er hier nog maar een beetje wordt afgeweken (lees: meer gitaren!) is het kot hier bijna te klein. Dat er hier zelfs een discussie is over the xx vind ik echt te belachelijk voor woorden op een forum van Rock Werchter. Als zelfs zij geen headliner mogen zijn, tsja wie mag het dan wel nog zijn, buiten de usuals die er om de zoveel jaar staan.
Het is gewoon de fase van de ontkenning omdat er geen traditionele rock groep op de planken lijkt te staan.
En indien ze er staan is de commentaar 'weeral'...

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Hoeveel namen verwachten we eigenlijk voor de ticketverkoop start? Iemand enig idee hoeveel er vorig jaar gekend waren op dat moment?

Of zou het zo zijn dat de meesten hier wel degelijk openstaan voor nieuwe muziek en nieuwe bands, maar dan wel binnen de genres die ze leuk vinden?

Ik denk dan dat het vooral gaat om hetzelfde punt als dat je zelf maakte in het Graspop topic (waar ik het ook wel mee eens was toen). Prima dat het je smaak niet is, maar toch zijn de headliners die dan geboekt worden volledig logisch en is het vooral vermoeiend commentaar.

Mag ik ook even mopperen? Niet op de namen, maar op mensen die gelijk al dingen roepen als 'wat een matige headliners!'. Het kan je smaak niet zijn (de mijne is het ook niet), maar als je dit objectief een matig drietal aan de bovenkant van een festival als Graspop vindt, dan vraag ik me serieus af wat je verwachtingen zijn.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck en Jamel
Ik denk dan dat het vooral gaat om hetzelfde punt als dat je zelf maakte in het Graspop topic (waar ik het ook wel mee eens was toen). Prima dat het je smaak niet is, maar toch zijn de headliners die dan geboekt worden volledig logisch en is het vooral vermoeiend commentaar.
Bij graspop stel ik me wel vragen bij Twisted Sister, Limp en Deff Leppard, vooral 'moet het op die positie?'. En dat gevoel heb ik bij Werchter nog niet.
Als, volgens de verwachting en teneur hier, Mumford voor The XX zou staan is dat enorm sterk geboekt.

Als, volgens de verwachting en teneur hier, Mumford voor The XX zou staan is dat enorm sterk geboekt.
Toch hoop/ verwacht ik nog een naam bij The xx
Ik verwacht ook nog een naam bij The xx, maar ik denk niet dat dat Mumford gaat zijn. Ben bang dat die de donderdag af gaan sluiten (maar mogen van mij - tegen beter weten in - in z'n geheel weg blijven).

Bij graspop stel ik me wel vragen bij Twisted Sister, Limp en Deff Leppard, vooral 'moet het op die positie?'. En dat gevoel heb ik bij Werchter nog niet.

Klopt, maar in die zin was vorig jaar de main op zondag ook gewoon sterk geboekt. En nu heb je exact dezelfde soort reacties over een Sabrina Carpenter als destijds over Olivia Rodrigo. En ook op Mumford & Sons wordt enorm neerbuigend gekeken.

Ik verwacht ook nog een naam bij The xx, maar ik denk niet dat dat Mumford gaat zijn. Ben bang dat die de donderdag af gaan sluiten (maar mogen van mij - tegen beter weten in - in z'n geheel weg blijven).
Ja ik denk ook Mumford voor de donderdag vermits ik me niet kan inbeelden dat die niet willen afsluiten. Wat ineens een streep door Sabrina trekt, tenzij ze haar een rijtje lager krijgen wat ook sterk geboekt zou zijn puur objectief gezien.

Te zien ook wanneer Mumford en Sabrina, gesteld dat ze er staan, hun tour lossen of een go geven. Voor hetzelfde geld krijgen we die twee allebei random nog voor ticketverkoop en dan nog ergens een pakketje. Of voor hetzelfde geld is Sabrina pas begin december. Kan alle kanten uit. Maar datum 21 november is sowieso heel bewust gekozen.

Klopt, maar in die zin was vorig jaar de main op zondag ook gewoon sterk geboekt. En nu heb je exact dezelfde soort reacties over een Sabrina Carpenter als destijds over Olivia Rodrigo. En ook op Mumford & Sons wordt enorm neerbuigend gekeken.
Tis de schuld van de banjo's. Anderzijds zonder de banjo's waren ze nooit zo groot geworden. Dat en het aimabele imago van Marcus.

Tja wat is 'sterk geboekt', qua verkochte dagtickets wel ja maar die weide heb ik nog niet leger gezien. Leek meer een op zichzelf staande dag met voorvak main-publiek en daarnaast de rest. Heb me prima vermaakt in de tenten en bij 2manydjs, dat wel.

Mumford & Sabrina zouden voor mij ook het worst case scenario zijn qua headliners. Die laatste gaat nóg minder binding hebben met het RW-publiek dan Olivia dit jaar. Gelukkig zijn Gorillaz, The Cure en zeker The xx echt voltreffers voor mij. 21Pilots zou ik me ook prima vermaken.

• Leuk
Waarderingen: roluf en MrScissorhands
Ik snap de haat op Mumford hier ook niet zo. Vond dat zeer vermakelijk in 2023. Vond er ook een goede sfeer hangen in het publiek toen, ondanks de regen net ervoor.

Het is inderdaad toegankelijkere muziek dan bv een The Cure, maar is toch nog ver weg van echt platte pop?

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Paddy
Tja wat is 'sterk geboekt', qua verkochte dagtickets wel ja maar die weide heb ik nog niet leger gezien. Leek meer een op zichzelf staande dag met voorvak main-publiek en daarnaast de rest. Heb me prima vermaakt in de tenten en bij 2manydjs, dat wel.

Mumford & Sabrina zouden voor mij ook het worst case scenario zijn qua headliners. Die laatste gaat nóg minder binding hebben met het RW-publiek dan Olivia dit jaar. Gelukkig zijn Gorillaz, The Cure en zeker The xx echt voltreffers voor mij. 21Pilots zou ik me ook prima vermaken.

Ik lees dan ook veel liever hoe jij het hier verwoordt, dan wederom een comment over "disney prinsesjes"

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bwoite

Users who are viewing this thread