Rock Werchter 2026

Wat denken we van een Harry Styles voor de pop naam? Is al effe stil daar dus zal ook wel aan het werken zijn aan nieuwe muziek.

Normaal niet echt mijn muziek maar heeft me enorm positief verrast op de wei van Werchter paar jaar terug. Mag zeker eens komen als headliner op Rock Werchter (als hij niet al te groot is)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Donderdag
MAIN: Mumford & Sons - The Cure - Oscar & The Wolf - Kaiser Chiefs - ? - ? - ?
BARN: Lorde
KluBC: Phoebe Bridgers

Vrijdag
MAIN: Chappel Roan - Benson Boone - Franz Ferdinand - Phoenix - ? - ? - Alice Mae
BARN: Pulp
KluBC: ?

Zaterdag
MAIN: Muse - Kings Of Leon - The Last Dinner Party - The Haunted Youth - ? - ? - ?
BARN: Disclosure
KluBC: ?

Zondag
MAIN: Fred Again - Angèle - Turnstile - Vampire Weekend - The Hives - ? - ?
BARN: Bon Iver - Tamino
KluBC: Robyn

Classic: Oasis - ? - James Morrison - The Scabs (i know ;) ) - Dinosaur Jr.

Boutique (als dit al doorgaat); Lady Gaga - Kesha - Ronan Keeting - BurnaBoy - ?

Parklife: Linkin Park - The Prodigy - JINJER - Brutus - RHEA
Phoebe Bridgers in een KluB C zetten is zoals oasis op the slope zetten...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel
Stromae - Lewis Capaldi
RATM - Turnstile
Muse - Sam Fender
Mumford And Sons - Lorde (ja op de main)

SOAD - Turnstile zou zo vet zijn als ze hun themadagen wat willen houden.

Zet daar een goeie zachtere barn head tegenover of bv. Fred Again

Stromae - Lewis Capaldi
RATM - Turnstile
Muse - Sam Fender
Mumford And Sons - Lorde (ja op de main)
Die zondag zou ik dan weer wat vroeger door zijn, maar Mumford and Sons doet mij persoonlijk gewoon helemaal niets. Zet daar nog The National bij en ik ben mee.

De eerste 3 zouden perfect kunnen (al is RATM wishful thinking haha). Is Lewis Capaldi groot genoeg om te subben?

Muse head Sam Fender sub zou ook goed zijn! Sam mag van mij als sub terugkomen.

SOAD - Turnstile zou zo vet zijn als ze hun themadagen wat willen houden.

Zet daar een goeie zachtere barn head tegenover of bv. Fred Again
Als ik ga haal ik weekendtickets en dan ga ik liever van Turnstille naar een Chappel Roan en de volgende dag naar Lorde met als afsluiter SOAD. Heb liever 1 acts die ik gaaf vind en dan een dag zonder iets waar ik wat mee kan. Niet goed voor de dagtickets dat begrijp ik maar wel beter voor de weekendmensen.

Als ik ga haal ik weekendtickets en dan ga ik liever van Turnstille naar een Chappel Roan en de volgende dag naar Lorde met als afsluiter SOAD. Heb liever 1 acts die ik gaaf vind en dan een dag zonder iets waar ik wat mee kan. Niet goed voor de dagtickets dat begrijp ik maar wel beter voor de weekendmensen.
Ik vind het alvast alle vier toffe namen, dus hoe ze verdeeld worden over een weekend boeit me niet zo.

Is Lewis Capaldi groot genoeg om te subben?
Denk het persoonlijk wel, heeft wel een paar hitjes en de vorige keer stond hij ook al 3e laatste dus 1 plaatsje stijgen op 3 jaar tijd kan wel denk ik, zeker nu dat er een nieuw album uit is (van 2023) en er nog een aankomt

• Leuk
Waarderingen: phil
Trouwens Parklife gaat blijkbaar buiten Linkin Park alleen oudere namen zijn dus als ik een Belgische band verwacht zal dat wel een Guy Swinnen of Triggerfinger zijn. Vooral oudere rock dus

Maar goed, het stond ook gewoon in die aankondiging dat het festival zich zou richten op 00's rockmuziek. Niet voor niets dat al mijn alarmbellen voor MCR afgingen.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser en Mr. Y
Ik verveelde me en heb met behulp van Chat GPT en eigen wishlist even een programma samengesteld dat mij zeer zou kunnen bekoren, allemaal laatste 3 acts van de stage. Ik weet dat het wellicht wishful thinking is en misschien schat ik bepaalde acts wel veel lager/hoger in dan ze zouden moeten staan:

Donderdag

Main stage
Nothing But Thieves
The Killers
System of a Down

Barn
Arlo Parks
Biffy Clyro
Fred Again...

Klub C
CMAT
Soccer Mommy
High Vis

Slope
Peuk
Enola Gay
Dehd

Vrijdag

Main stage
Inhaler
The National
Kendrick Lamar

Barn
Two Door Cinema Club
Big Thief
Turnstile

Klub C
Olivia Dean
Black Country, New Road
Justice

Slope
Soul Glo
Snõõper
Show Me The Body

Zaterdag

Main stage
Balthazar
The War On Drugs
Radiohead

Barn
Aurora
Alice in Chains
Portishead

Klub C
Men I trust
Black Pumas
Jamie xx

Slope
Geese
Porridge Radio
Whispering Sons

Zondag

Main stage
Phoebe Bridgers
Sam Fender
Stromae

Barn
Mitski
Massive Attack
Bon Iver

Klub C
Tove Lo
Jungle
Flume

Slope
DITZ
SPRINTS
STAKE (laat die het kot daar maar ff afbreken als slope head)

Thema van de slope die dag = hoofdletters​

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: phil, randyrw en Nijntje
Wie zijn er zo nog rock acts uit de ‘00 die zouden kunnen?
Ik denk eerder aan The Hives, Franz Ferdinand, Wolfmother, Interpol. En als sub dan MCR, Fall Out Boy of Placebo. Qua Belgische namen denk ik dan aan Triggerfinger, Black Box Revelation, Daan, The Hickey Underworld, Zornik. Dus effe wat samengooien kom ik tot deze line-up:

LINKIN PARK
PLACEBO
FRANZ FERDINAND
ZORNIK
THE HIVES
THE HICKEY UNDERWOLD

Users who are viewing this thread

• JP5