Mijn top 10:
1. Linkin Park - enige jammer is geen Crawling en de boertige persoon die denkt midden in een set zomaar iedereen omver te kunnen lopen om meer naar voor te geraken en daardoor maar half van 2 Faced kunnen genieten.
2. Elbow - de tranen bleven komen tot wanneer ik terug aan de main was geraakt
3. Simple Minds - Ongelofelijk optreden. Het meest verrassende ook wel voor mij.
3. Green Day - Classic te verwachten show, maar ze hebben het meer dan ingelost voor mij
4. Nothing But Thieves - is en blijft kwaliteit al denk ik wel dat dit het hoogst haalbare is voor hen
5. Arsenal - Belgiums finest, ze blijven het maar doen. Ook de nieuwe nummers kwamen goed binnen bij mij, iets donkerder dan ik van hen gewoon ben
6. Goose - (no) words
7. London Grammar - van net buiten The Barn op een bankje. Fantastische stem en beter dan in Vorst afgelopen november
8. While She Sleeps - Zonder voorkennis in het voorvak gekropen. Genoten, gesprongen, gefeest. Nog nooit zoveel mensen over mij zien crowdsurfen
9. Tom Odell - Vorig jaar in slaap gevallen, nu bij het voorlaatste nummer een traan in de ogen. Knap.
(gedeeld) 10. Olivia Rodrigo (leuke nummers, viel soms wat dood, headliner ja, afsluiter van een festival nee) - Yungblud (was oke, maar (nog) geen headliner, iets te veel geleuter en f*ck) - Gracie Abrams (mooie stem en muzikaal niet slecht, verrassend) - Boston Manor en Corella (nieuwe bands voor mij, hebben niet teleurgesteld)
De paar teleurstellingen:
Noah Kahnan - vis noch vlees. Ondanks ik You're Gonna Go Far een mooi nummer vind was dit een zoutloos optreden. Had veel beter tot zijn recht gekomen in The Barn.
Pommelien - ik begrijp het nog altijd niet. Al enkele keren gezien. Neen, dat is niet slecht. Heeft ze een plek, ja. Maar we mogen echt wel meer verwachten op die plek op de affiche. De media blaast van elke noot een symfonie als het over Pommelien gaat. Dit mag ook wel eens wat gaan minderen.
Wunderhorse - kippenvel met de eerste gitaren. Maar ze kregen mij er jammer genoeg niet in. Zet daar een andere frontman en dat wordt het wel iets.
De overvloed aan vlaggen en watermeloenen. Goldband deed er nog eens een serieuze berg bovenop. De muziek was nog erger (ieder zijn mening).
Speciale dank aan het Rode Kruis die mij goed verder geholpen hebben. Jammer genoeg antibiotica voorgeschreven gekregen op de wei zodoende nog enkele dagen 0.0 of fuze tea moeten drinken. Al heeft dat de pret niet bederft.
50 jaar RW. 20 jaar met mezelf met een combi ticket op de wei.
Jammer genoeg niet de editie van de memorabele optredens. Die zondag hoop ik dat dit een eenmalig iets was. Want anders ga ik voor het eerst in al die jaren toch eens de affiche afwachten en dagkaarten kopen.
RW is en blijft het allerbeste festival. Qua organisatie alleen al. Tot volgend jaar (met hopelijk OASIS!)