Rock Werchter 2025

Amyl wel lekker maar komt niet echt los. Maar de zon zal daar wel iets mee te maken hebben.
Mogelijks vond ik dat het beste optreden van de dag, alleszins het positiefst verrast van alle gigs die ik gezien heb. En Grade 2 beviel me wonderbaarlijk ook goed, bedankt voor de tip hier!

De La Soul was naar mijn mening gewoon slecht, erg zonde...
Ja, zelf ook na een kwartiertje doorgegaan en Jacob Collier een kans gegeven. Na een overdosis aan dramagehalte, dus 2 nummers, ben ik gaan aanschuiven om in het voorvak van Fontaines te geraken. En jawel, gelukt en genoten!!

• Leuk
Waarderingen: JP5
Fontaines ook gewoon heel goed maar ik moet toch wel vorige posts bijstaan dat het publiek mij heel gematigd lijkt deze donderdag. Meer dan anders, maar misschien is het ook omdat ik wat ouder word ;-)
Ik stond bij 2 Ierse jongens en wat West-Vlamingen. Moet zeggen dat we amper een lied hebben gehad dat we niet meezongen of op en neer sprongen. Hangt beetje af van je “buren” maar dat zal vroeger ook zo wel geweest zijn denk ik 😉

Nog een stuk Deftones meegepikt, daarna Iggy Pop en Linkin Park. Deftones klonk heel goed, Iggy Pop was magistraal en ook genoten van Linkin Park (Emily zingt écht goed). Zo na een vrij matige eerste dag (in mijn beleving) toch nog een paar leuke afsluiters!

Geweldige dag!
Corella heerlijk in de zon, rijtje Fontaines-
Amyl en Hiqpy ook leuk!
Deftones-Linkin Park on evenaarbaar. Helaas London Grammar gemist, maar wilden onze goede plekken niet weggeven en geen spijt!

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Top waren Grade 2, Amyl, Sextile en Iggy beneden verwachting toch wel Lambrini girls.
Fontaines en LP goed, bij LP had ik het gevoel dat het geluid beter kon, zal aan onze positie liggen.

Bij De La Soul had ik geen verwachtingen en dat bleek terecht.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Wat een trio Fontaines D.C-Deftones-Linkin Park. Jammer dat ik wegens behouden goede plaatsen London Grammar en Iggy Pop moest missen. Deftones vond ik deze keer echt goed. Ook super blij met spelen van persoonlijke favoriet uit mijn jeugd Minerva. Net als bij Fontaines D.C een nogal apatisch publiek. Afsluiter Linkin Park was muzikaal echt goed. Jammer van die 3tal tussenstukken die toch wel wat de vaart uit het optreden haalde. En wat een sterke zangeres is Emily zowel in de cleane zang als in het screamen🤩. Toch wel zeer mooie dag op RW.

Prima openingsdag. Wel pak minder gezien dan op voorhand gedacht.

Top 5:

1. London Grammar
2. Iggy Pop
3. Sigrid
4. Nia Archives
5. Corella

Paar nummers meegepikt van LP ook en klonk uitstekend. Heb alleen te weinig met de muziek zelf om er een heel concert van te kunnen genieten.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem
Eerste dag op sleeptouw met de dochter, mensen...ik ben al kapot.

Eerst begonnen met Charles...was okayish. Sympathieke uitstraling, paaar goeie nummers.

Stukje Julia Wolf...luchtiger dan popcorn en even weinig subtantie

While she Sleeps in het voorvak, best hard gegaan. Dochter heeft haar allereerste crowdsurf gedaan met een grote grijns op haar bakkes, ik was me te zelfbewust om te volgen.

Amyl and the Sniffers- okay, maar ik heb er niet echt een grote klik mee.

Hiqpie op Slope - Die hebben zieltjes gewonnen, toffe band

Helft van Alessi Rose: Schattig, maar te luchtig

Lambrini Girls- Amyl and the sniffers...maar iets aanstekelijker. Laatste nummer geskipt wegens...

Voorvak Fontaines D.C.: Voor ons de show van de dag. Van begin tot eind meezingen , "I Love You" is nu al het moment van Werchter tot nu toe

Nog de Barn in geraakt voor het leeuwendeel van London Grammar: Hannah Reid is een vocale bom. Die drone was best geinig voor visuals te maken.

Heilung- Dit was speciaal op de best mogelijke manier. Zowel visueel als auditief indrukwekkend. Het is gewoon de soundtrack van de Hellblade games die tot leven komt.

Iggy Pop: Heerlijk als levende legendes hun reputatie waarmaken. The Passenger en Lust for Life als machtig één-tweetje. Ijzersterk optreden, met een dankbaar publiek

Linkin Park: Goed, maar de vaart ging er te vaak uit. Wel niks aan te merken op Emily.

Bijna 12 optredens op een dag...aan dit tempo haal ik zondag niet. 😅

1. Fontaines D.C.
2. Linkin Park
3. Amyl
4. Hiqpy
5. While She Sleeps

Deftones tegenvaller, stuk London Grammar, maar vond ik vrij saai

• Leuk
Waarderingen: johanra
Geweldige dag!
Corella heerlijk in de zon, rijtje Fontaines-
Amyl en Hiqpy ook leuk!
Deftones-Linkin Park on evenaarbaar. Helaas London Grammar gemist, maar wilden onze goede plekken niet weggeven en geen spijt!

Vanaf Fontaines al in het voorvak?? 😮

Wat een heerlijke eerste dag zeg 🤘

Iemand al een kandidaat voor het beste eettentje op de weide gevonden?

London Grammar was match made in heaven voor de Barn, klonk ook al eens huis.
Fontaines zoals verwacht op Werchter, strakke set, maar dit ontploft eerder op een BKS of Primavera. Wel grote opkomst en veel fanshirts, omwisselen met Deftones had wel correct geweest.
Emily was inderdaad de MVP bij Linkin Park. Maar de pauzes om haar stem te smeren halen er wel de vaart uit.

Verder gehoord van velen dat het een prima dagje was.

Emily was inderdaad de MVP bij Linkin Park. Maar de pauzes om haar stem te smeren halen er wel de vaart uit.
Is dat echt de reden van de 3 lange pauzes? Want ik vroeg me dat af en zie dat vaak gebeuren maar dan ook gepaard gaan met een kledijwissel of dergelijke. Meende dit gister echter niet te zien, dus dacht al waarom doen ze dat toch…

Eerste dag van deze boomer:
Als je topact van de 4 dagen niet komt ( English Teacher), dan weet je in welke toestand ik me bevond, en ik vond de line- up al indierock zwak.
5 sterren optreden: Fontaines, volgende keer head
4 sterren: Corella ( iets tussen kooks en 2 door cinema club) en keizer Iggy Pop
3 sterren: lambrini girls
2 sterren:mother mother, deftones , Heilung, Coheed en Cambria
1 ster: het publiek: als er meer sfeer is op de The towers dan op de main, dan maakt deze boomer zich terecht zorgen.

Vandaag uitkijken naar de The Scratch, Thee Sacred Souls, Jasmine 4T, bad nerves, Celeste, Arsenal en Simple Minds.
Lets rock.

• Leuk
Waarderingen: elo

Users who are viewing this thread