Rock Werchter 2025

Ff gecheckt…bij mijn A1 camping ticket wat ook combi is, staat ook nog zondag 6 juli idd…kan me herinneren dat er vorig jaar 2023 stond ipv 2024 dat is uiteindelijk ook aangepast. Dus zal wel goed komen
Ja zoiets dacht ik al. Ik heb er ook geen stress om, thanks.

Wij hebben met 18 personen My Space Hive campingtickets gekocht. Een keer 10, en 4 keer 2. Begrijp ik het goed dat ik dus, aangezien ik eerst toekom, met al deze vouchers tegelijk naar een balie kan gaan en dat ze dan onze volledige oppervlakte gaan afzetten op de camping? Dit ondanks dat er sommigen van onze groep pas op donderdag toekomen?

Hoe wordt onze zone dan juist afgezet, met een lint?
Het pakket van 10 valt in een andere zone dan die van 8/16/24 vierkante meter in elk geval…dus je gaat niet bij elkaar kunnen liggen. Je kan wel proberen vragen dat het min of meer in de buurt is.

Iemand ervaring/tips om op camping C3 wat ruimte vrij te houden voor vrienden zodat we bij onze tenten dicht bij elkaar kunnen opzetten?
Mijn vriendin en ik hebben de grootste tent en zullen waarschijnlijk het vroegste arriveren (donderdag rond 10-11u schat ik). Is dat dan nog te doen? Ik wil natuurlijk niet de klojo uithangen die alle plaats inpikt maar hoe lig je anders bij elkaar hé...
Ja, plek genoeg! Gewoon doorlopen naar achter en dan slaap je ook nog eens rustig.

Nu we toch over campings bezig zijn, heeft iemand tips om aan goede plaatsen te komen op The Hive (liefst niet te dicht bij de afterparty)? Ik hoor van enkele mensen dat het beter is om iets later te komen als je niet te dicht bij al de avondactiviteit wilt liggen met je tentje omdat het terrein deeltje per deeltje geopend zou worden. (maar zou dit graag eens factchecken)

Nu we toch over campings bezig zijn, heeft iemand tips om aan goede plaatsen te komen op The Hive (liefst niet te dicht bij de afterparty)? Ik hoor van enkele mensen dat het beter is om iets later te komen als je niet te dicht bij al de avondactiviteit wilt liggen met je tentje omdat het terrein deeltje per deeltje geopend zou worden. (maar zou dit graag eens factchecken)
Ik werd twee jaar geleden helemaal doorgestuurd naar achter op de Hive. Redelijk dicht bij toiletblok maar wel prima te doen (en dus ook rustig want achterin). Kwamen op donderdag ochtend rond uurtje of 10 aan denk ik toen

1. Linkin Park
2. Green Day
3. While She Sleeps
4. Boston Manor
5. Sam Fender
5. Amyl and the Sniffers
6. Wunderhorse
7. Gurriers
8. London Grammar
9. Raye
10. Blanco White

Deftones en Heilung staan er niet tussen omdat ik nog niet weet waar ik naartoe ga. M'n enige grote clash.

1. Linkin Park
2. London Grammer
3. Celeste
4. Joey Valence and Brae
5. Simple Minds
6. Maribou State
7. Sam Fender
8. Wunderhorse
9. Soulwax
10. Rufus du sol

Maar eigenlijk veel meer; heb volle dagen!

Wat laat in de rij, maar dit is mijn top 10:

1. Sigrid
2. Beth Gibbons
3. Elbow
4. Fontaines D.C.
5. Wet Leg
6. Wunderhorse
7. Girl In Red
8. Bright Eyes
9. Heilung
10. Cymande

Ik heb mijn eigen ticket en een vriend zijn ticket voor the hive, dus gewoon 2 tickets op mijn account. Kan ik deze gwn alle 2 scannen en mogen we dan naar binnen? Of moet dit onder zijn naam staan.

Mijn ervaring is dat je die afterparty overal wel flink hoort, al word je misschien wel heel erg uit je tent gedreund als je er echt vlakbij ligt.

Daarom gewoon beter naar de afterparty gaan, dan heb je er ook geen last van :cool:

Er gaat dit jaar anders gevuld worden. Dus een aantal zekerheden vallen weg. Ik vermoed wel dat als je pas donderdag komt je redelijk achteraan kunt liggen.

Mijn ervaring is dat je die afterparty overal wel flink hoort, al word je misschien wel heel erg uit je tent gedreund als je er echt vlakbij ligt.

Daarom gewoon beter naar de afterparty gaan, dan heb je er ook geen last van :cool:
Wij lagen tot vorig jaar op de Rock Village die achter de Hive ligt en je hoort het duidelijk tot daar. Inclusief de ge moogt naar huis gaan op maandagochtend. 😩

All over the place, maar dat is iets dat je vaker ziet bij die leeftijd heb ik gemerkt. Die switchen met gemak tussen Chappel Roan, Warhaus, Parkway Drive, Talking Heads, Pommelien, Nick Cave, Nine Inch Nails, Lola Young en My Chemical Romance. Er valt nauwelijks een constante in die hun Spotify te leggen.

Eerste keer dat die met 'There's a light that never goes out' van The Smiths afkwam, of Down in Mexico van The Coasters, was ik mindblown...nu kijk ik er niet meer van op. We noemen die zondag nu wel de Gen Z dag, maar als we eerlijk zijn..dan is de Gen Z mss een stuk veelzijdiger op vlak van muzieksmaak dan de oude rotten die steeds om Metallica en Pearl Jam brullen op de socials. Er blijft naar mijn gevoel, zelfs met het verjongen van het festival, een plek voor bands als The Cure of Tool, omdat jongeren die blijven ontdekken.
Alle, we mogen blijven van jou, merci.

All over the place, maar dat is iets dat je vaker ziet bij die leeftijd heb ik gemerkt. Die switchen met gemak tussen Chappel Roan, Warhaus, Parkway Drive, Talking Heads, Pommelien, Nick Cave, Nine Inch Nails, Lola Young en My Chemical Romance. Er valt nauwelijks een constante in die hun Spotify te leggen.

Eerste keer dat die met 'There's a light that never goes out' van The Smiths afkwam, of Down in Mexico van The Coasters, was ik mindblown...nu kijk ik er niet meer van op. We noemen die zondag nu wel de Gen Z dag, maar als we eerlijk zijn..dan is de Gen Z mss een stuk veelzijdiger op vlak van muzieksmaak dan de oude rotten die steeds om Metallica en Pearl Jam brullen op de socials. Er blijft naar mijn gevoel, zelfs met het verjongen van het festival, een plek voor bands als The Cure of Tool, omdat jongeren die blijven ontdekken.
Eens met je analyse. Gen Z luistert breder, intenser maar ook oppervlakkiger naar muziek.
Vanwaar het komt geen idee, the Smiths doen het supergoed bij die generatie.

Wij lagen tot vorig jaar op de Rock Village die achter de Hive ligt en je hoort het duidelijk tot daar. Inclusief de ge moogt naar huis gaan op maandagochtend. 😩
Paar goede oordoppen doen wonderen😉..wij slapen vooraan op A1, daar is het nooit rustig, waar ik het thuis muisstil moet hebben slaap ik prima op de camping (kan natuurlijk ook aan de alcohol liggen haha)

De Parking tickets gisteren kunnen kopen. Altijd fijn als alles nu eindelijk geregeld is. Nu aftellen.....

Mijn Top 10:

1. Deftones (Te lang geleden dat ik ze gezien heb, zo veel zin in. Als Chino bij stem is word het echt genieten. Nu hopen op Passenger in de setlist)
2. Elbow (De liefde voor deze band is zo groot. Hooked sinds album 1 en live blijft het geweldig)
3. Simple Minds (Mijn eerste echte concert ooit in 1991, ik hou nog steeds van die band)
4. Fontaines DC (Spannendste band sinds jaren. Albums en live)
5. Weezer (Jeugdliefde. Die eerste drie albums man. Geniaal. En zodra ze My Name Is Jonas inzetten kan mijn weekend niet meer stuk)
6. English Teacher (Super fijn album. Nog niet eerder gezien)
7. Wet Leg (Zo'n intrigerend koppel. Fijne liedjes, live goed. Hopen dat deze keer minstens zo leuk is dan de laatste keer)
8. Green Day (Tig keer gezien, eerste keer in 1994, maar het blijft een feest als afsluiter)
9. Sam Fender (Laatste keer vond ik hem top. Heel benieuwd als afsluiter)
10. Soulwax (ik ben meer van Soulwax 1.0, maar live blijft het een sensatie)

De Tijdloze​

Volgende week vrijdag vieren we de 50ste verjaardag van Rock Werchter. We draaien de hele dag alleen maar artiesten die de voorbije 50 jaar op het festival schitterden.
👉
Wat is jouw beste herinnering aan Rock Werchter? Laat het weten via vrtmx.be/DeTijdloze en maak kans op gratis tickets voor 50ste editie van Rock Werchter.
🙌

1749189784407.png

Eén dagje niet op het forum en we zijn weer 7 pagina's verder. Ik kan niet achterblijven met mijn top 10 natuurlijk.

Donderdag kunnen we hopelijk rond een uur of 9 ('s avonds) op het festivalterrein zijn (dochter en haar vriendin willen Deftones en Linkin Park niet missen). Amyl & the Snifffers, De la Soul en Fontaines DC hadden anders wel de lijst gehaald. Linkin Park en Olivia Rodrigo zijn bubbling under als nr. 11 en 12.

Wel in mijn top 10:
1. Simple Minds (ook bij mij een stukje jeugdsentiment - een van mijn eerste concerten, maar dan in 1985)
2. Raye
3. Beth Gibbons
4. Green Day
5. Wet Leg
6. Sam Fender
7. Rüfüs du Sol
8. Celeste
9. Wunderhorse
10. Finneas

• Leuk
Waarderingen: No Code en JP5

Users who are viewing this thread