Rock Werchter 2025

Ja maar, je weet toch ook wel goed dat dit niet zijn eerste cancels ivm stemproblemen zijn?
Ik geef je gelijk hoor. Maar als professionele organisatie heb je als het goed is sowieso een alternatief achter de hand voor het geval er een headliner wegvalt. En Sam Fender heeft de schijn natuurlijk een beetje tegen gezien zijn meerdere cancels over meerdere jaren. Desalniettemin is de kans dat hij er gewoon staat natuurlijk tig keer groter...

Ja maar, je weet toch ook wel goed dat dit niet zijn eerste cancels ivm stemproblemen zijn?
Jup. Alsnog is Werchter pas over zo'n tijd dat een cancel in feb imo niet heel relevant is. Als het tegen mei of juni nog speelt wel. Maar om het nu al over vervanging te hebben....

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik geef je gelijk hoor. Maar als professionele organisatie heb je als het goed is sowieso een alternatief achter de hand voor het geval er een headliner wegvalt. En Sam Fender heeft de schijn natuurlijk een beetje tegen gezien zijn meerdere cancels over meerdere jaren. Desalniettemin is de kans dat hij er gewoon staat natuurlijk tig keer groter...
Het feit dat hij laatst nog werd aangekondigd voor BBC Big Weekend, is wel een goed teken natuurlijk.

interessant over de redenen achter de gecancelde gigs
2019 Glastonbury gecanceld, shows cancelled due to mental problems, stemproblemen einde 2024,...

Zit daar echt (veel) volk op te wachten? Jack White was 13 jaar geleden in 2012 een leuke act met z'n eerste solo-album onder de arm, maar trok toen al niet verschrikkelijk veel volk. Ik zie niet in hoe hij anno 2025 plots relevanter/populairder zou geworden zijn.

Is voor mij persoonlijk echt een naam die samen met oa. Franz Ferdinand, Weezer, Bloc Party ... mee in hetzelfde hokje kan: vergane glorie die nog leuk kan zijn als vulling, maar die de affiche niet echt beter of interessanter maakt.
Ja, ik denk heel veel volk als ik de commentaren rondom mij hoor en op de socials kijk. Het zou misschien wat langer duren eer het festival uitverkoopt maar je pleziert wel je vaste klanten ipv tienermeisjes.
Maar klets er nog maar Pommelien, Berre en God weet wie bij. Die zijn wel populair nu... Jongens toch…

Jup. Net zoals Graspop. Toch fysiek bij mij, dan is RW veel 'rustiger'.
Grote Werchterfan maar ik ervaarde mijn laatste keren Pukkelpop net als een stuk rustiger. Voelt op een of andere manier een stuk minder druk aan, er zijn meer plekken waar je kan zitten. Ook een pak minder stress om op tijd bij een artiest te zijn daar. Kan je bij het begin van zowat eender welke show gewoon vrij vooraan staan.

Allez, laat ons zeggen dat ik aangenaam verrast was in PkP na een paar jaar niet te gaan.

Grote Werchterfan maar ik ervaarde mijn laatste keren Pukkelpop net als een stuk rustiger. Voelt op een of andere manier een stuk minder druk aan, er zijn meer plekken waar je kan zitten. Ook een pak minder stress om op tijd bij een artiest te zijn daar. Kan je bij het begin van zowat eender welke show gewoon vrij vooraan staan.

Allez, laat ons zeggen dat ik aangenaam verrast was in PkP na een paar jaar niet te gaan.
Het is al van 18 geleden dat ik er geweest ben en in 12 de laatste keer een vol weekend.
Kan het zijn dat er een switch gebeurd is van het volk meer richting Dance hall/Boiler weg van de Marquee en Main?
In die Marquee toch enkele keren een enorm benauwd gevoel ervaren.

Het is al van 18 geleden dat ik er geweest ben en in 12 de laatste keer een vol weekend.
Kan het zijn dat er een switch gebeurd is van het volk meer richting Dance hall/Boiler weg van de Marquee en Main?
In die Marquee toch enkele keren een enorm benauwd gevoel ervaren.
Festival is wel wat veranderd vind ik, ja. Minder die drukte rondom die stages ja. Op de Main, maar ook de marquee kan je eigenlijk altijd prima komen opdraven wanneer de artiest al begonnen is. In de avond, in de marquee, en tijdens de populairdere acts kan het wel echt vol staan ja, maar die momenten zijn toch zeldzaam naar mijn gevoel.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Twee dingen vallen me op in huidig Kings of Leon schedule: ze treden normaal om de twee tot drie dagen op. Echter is er een groot gat tussen hun optreden op 2 juli en het volgende optreden op Mad Cool Festival (10 juli?). KOL treden op zowel op Mad Cool als NOS Late, twee live nation (vermoed ik) festivals die veel headliners delen met RW. Volgens mij zullen de Kings of Leon wel de reddende headliner worden als Sam Fender de vijfde juli verstek zou laten gaan op RW. iets wat ik niet hoop maar wel een iets grotere kans voor bestaat dan bij andere headliners.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Twee dingen vallen me op in huidig Kings of Leon schedule: ze treden normaal om de twee tot drie dagen op. Echter is er een groot gat tussen hun optreden op 2 juli en het volgende optreden op Mad Cool Festival (10 juli?). KOL treden op zowel op Mad Cool als NOS Late, twee live nation (vermoed ik) festivals die veel headliners delen met RW. Volgens mij zullen de Kings of Leon wel de reddende headliner worden als Sam Fender de vijfde juli verstek zou laten gaan op RW. iets wat ik niet hoop maar wel een iets grotere kans voor bestaat dan bij andere headliners.
Of…. ze staan er gewoon? (headliner Barn, om ze toch die ‘headline’ spot te geven)

• Leuk
Waarderingen: ChrisV

Users who are viewing this thread