Rock Werchter 2025

Ha, nice. Niet onverwacht, wel mooi om te zien. Tot dusver een top geboekte zondag en dat wordt beloond.

Sowieso erg tof dat die donderdag en zondag al uitverkocht zijn. RW heeft een ijzersterk affiche.

Ha, nice. Niet onverwacht, wel mooi om te zien. Tot dusver een top geboekte zondag en dat wordt beloond.

Sowieso erg tof dat die donderdag en zondag al uitverkocht zijn. RW heeft een ijzersterk affiche.
Volgens mij twee dagen (donderdag en zondag) dat er ook veel buitenlanders naar Rock Werchter afzakken: Linkin Park dat Rock Werchter als enigste festival in een straal van 800km boekte en de aantrekkelijkheid van Olivia Rodrigo en Noah Kahan (beiden headliner in een zo goed als uitverkocht BST Hyde Park) en Gracie Abrams in één pop affiche.
Wat ik wel kan afleiden is dat ondanks twee uitverkochte dagen het aantal combitickets RW nog niet het label bijna uitverkocht kregen. De komende maanden zal het aantal combi tickets mi wel sterk beperkt worden en komen er opnieuw dagtickets voor donderdag en zondag beschikbaar.
Dat rock Werchter wellicht wel uitverkocht geraakt in 2025 is geen verrassing. Mooie prestatie samen met een uitverkocht Werchter Classic en Werchter Boutique.

Volgens mij twee dagen (donderdag en zondag) dat er ook veel buitenlanders naar Rock Werchter afzakken: Linkin Park dat Rock Werchter als enigste festival in een straal van 800km boekte en de aantrekkelijkheid van Olivia Rodrigo en Noah Kahan (beiden headliner in een zo goed als uitverkocht BST Hyde Park) en Gracie Abrams in één pop affiche.
Wat ik wel kan afleiden is dat ondanks twee uitverkochte dagen het aantal combitickets RW nog niet het label bijna uitverkocht kregen. De komende maanden zal het aantal combi tickets mi wel sterk beperkt worden en komen er opnieuw dagtickets voor donderdag en zondag beschikbaar.
Dat rock Werchter wellicht wel uitverkocht geraakt in 2025 is geen verrassing. Mooie prestatie samen met een uitverkocht Werchter Classic en Werchter Boutique.
Het record voor de combitickets ligt ergens rond 3-4 maanden na start van de ticketverkoop. Nog een beetje te vroeg om daarover conclusies te trekken.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Benieuwd welke publiekstrekker ze op zaterdag nog gaan plaatsen om de op papier makkelijkste dag vol te krijgen. Maar zoals al vaker geschreven hier komt Werchter effectief weer met de mooiste affiche van alle festivals.

Waar ik nog aan dacht: zouden ze eventueel een specialleke programmeren a la Belpop Live over 50 jaar Werchter ergens rond de middag in de KluB of zo? Zou ik wel heel leuk vinden eigenlijk!

Als je het erkent, kun je net zo goed over Popsterren praten, toch? Dat jij het niet leuk vind dat ze er staan, betekent niet dat zij het niet verdienen
uiteraard verdienen ze het om op grote podia te staan. Als het van mij afhangt heb je festivals die meer inzetten op de commercieelste acts en dat publiek plezieren en dan festivals met iets meer edge. Dat RW dit doet en er succes mee heeft en dus die weg verder zal volgen vind ik doodjammer. Want voor mij leidt dat naar meer giga grote pop headliners met hun eigen publiek en minder alternatieve of rock headliners. Minder combi gangers, minder old school sfeer. Noem mij nu maar een boomer

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Dat de zondag deze periode uitverkocht is, is geen toeval. Duidelijk kerstcadeautjes-tijd. Het gaat het jongste publiek zijn in jaren. Allemaal tieners al dan niet met hun ouders. Laat ze maar proeven van het beste festival van de wereld. Zodat ook zij meer interesse krijgen in de rocksterretjes 😉 (die hopelijk nog meer aangekondigd gaan worden)
Op dat vlak mag The Warning ook toegevoegd worden. Mijn dochter is alvast fan.

• Leuk
Waarderingen: Thieske
Wat zijn posterretjes?😄
Po screenshots, images and pictures - Giant Bomb

Als het van mij afhangt heb je festivals die meer inzetten op de commercieelste acts en dat publiek plezieren en dan festivals met iets meer edge. Dat RW dit doet en er succes mee heeft en dus die weg verder zal volgen vind ik doodjammer. Want voor mij leidt dat naar meer giga grote pop headliners met hun eigen publiek en minder alternatieve of rock headliners.
Linkin Park is even commercieel als Olivia Rodrigo

uiteraard verdienen ze het om op grote podia te staan. Als het van mij afhangt heb je festivals die meer inzetten op de commercieelste acts en dat publiek plezieren en dan festivals met iets meer edge. Dat RW dit doet en er succes mee heeft en dus die weg verder zal volgen vind ik doodjammer. Want voor mij leidt dat naar meer giga grote pop headliners met hun eigen publiek en minder alternatieve of rock headliners. Minder combi gangers, minder old school sfeer. Noem mij nu maar een boomer
zeg eens welke hedendaagse alternatieve/rock band de weide van Werchter kan vullen als headliner? Altijd benieuwd wat er uit uw hoed zou komen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread