Rock Werchter 2025

Zaterdag Oscar er nog bij lijkt me een logische. Maar of dat veel mensen over de streep doet trekken, ik weet het niet. Verschijnt daar plots een War On Drugs, is de vibe wel ineens anders. En ga je wel een grote schare aantrekken met Elbow, TWOD en FF. Die ook nog eens graag Goldband meepikken.

Zou Linkin Park een effect hebben op de combi's zoals Foo Fighters dat hadden vorig jaar?
Als ik alleen voor onze 'vaste' groep spreek, doordat donderdag zo snel is uitverkocht maakt het wat lastiger, anders waren het twee losse dagkaarten. Alleen donderdag en vrijdag is echt interessant voor de groep, zaterdag wat minder en zondag helemaal niet. Dus combikaart voor feitelijk twee dagen geeft het een andere kostenplaatje (acommodatie, eten en drinken en alle randzaken meegetelt). Dan lijkt de keuze op andere festivals te vallen dit jaar, hangt nog een beetje af van wat erbij komt.

Een wilde gok: ik denk niet dat het om de huidskleur van de artiesten gaat, maar om het soort muziek - programmeren in de breedte en zo, weet je wel?
Ik vind ook niet dat ze moeten kijken naar bepaalde criteria ( de helft dit, de helft dat... )om artiesten te boeken. Ze moeten boeken wat volk trekt en populair is. En of dat nu blanke mannen, vrouwen of gekleurde artiesten zijn doet er niet toe.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Het is hier wellicht al gepasseerd, maar ben ik de enige die grote ogen trekt bij de hoge positie van Deftones??? Dat kan toch niet? Ze hebben hun live reputatie niet mee en hebben in het verleden op festivals zoals Graspop (meer in hun genre) veel lager op de affiche gestaan. Zelfs in perioden dat ze veel populairder waren naar mijn gevoel...
Zou het kunnen dat ze Deftones in The Barn zetten op het moment dat Fontaines op Main speelt? Om de mensen die voor LP komen en hun plekje vooraan willen claimen (en er wellicht al staan tijdens de sub, of vroeger) toch nog te doen twijfelen om naar de Barn af te zakken? Er kan dan perfect nog iemand na Deftones in The Barn (zoals London Grammar bv.)... Of is dat echt te ver gedacht? Ik hoop zo dat Deftones geen sub is...

Een wilde gok: ik denk niet dat het om de huidskleur van de artiesten gaat, maar om het soort muziek - programmeren in de breedte en zo, weet je wel?
Als ik lees: er moet nog meer afro-american op de affiche van werchter, dan kan ik niet direct zeggen om welke soort muziek het gaat. Lenny kravitz? Michael kiwanuka? Bob Vylan? Lil nas X? Heel uiteenlopende genres toch? Dus ik snap die post dan niet.

Maar maakt ook allemaal niet uit want dit wordt weer verkeerd geïnterpreteerd.

Als ik lees: er moet nog meer afro-american op de affiche van werchter, dan kan ik niet direct zeggen om welke soort muziek het gaat. Lenny kravitz? Michael kiwanuka? Bob Vylan? Lil nas X? Heel uiteenlopende genres toch? Dus ik snap die post dan niet.

Wat wel waar is, op Werchter worden te weinig zwarte artiesten geprogrammeerd. Nu komt er veel goeds uit Nigeria bv Obongyayar, Wizkid, Burma Boy, Little Simz,...Programmeer niet enkel Fred Again...maar ook de maatjes van Fred Again.

Linkin Park, Deftones, Fontaines DC, Iggy Pop
As things are standing right now, this will be the final 4 of the main. But not every act is a 100% for each spot right now, some other things still in the works.

Dit schreef Ken19 net. Nog geen Barn namen op donderdag dus, maakt het een stuk interessanter...

ik mis ook nog echt een naam op zondag die zegt OW YES
maar ik weet sowieso dat er wel genoeg gaat staan dat me zal bekoren om toch te blijven
Ik begrijp het allemaal wel dat die zondag niet voor iedereen een topdag wordt, maar kijken naar een uitzinnig publiek heeft ook wat. Ik kan er wel (even) van genieten om het jonge volkje uit hun dak te zien gaan, ook al is het m'n muzieksmaak niet. Even, en dan op naar een beter alternatief...

As things are standing right now, this will be the final 4 of the main. But not every act is a 100% for each spot right now, some other things still in the works.

Dit schreef Ken19 net. Nog geen Barn namen op donderdag dus, maakt het een stuk interessanter...
Weten we eigenlijk nog niks 😅

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het is hier wellicht al gepasseerd, maar ben ik de enige die grote ogen trekt bij de hoge positie van Deftones??? Dat kan toch niet? Ze hebben hun live reputatie niet mee en hebben in het verleden op festivals zoals Graspop (meer in hun genre) veel lager op de affiche gestaan. Zelfs in perioden dat ze veel populairder waren naar mijn gevoel...
Zou het kunnen dat ze Deftones in The Barn zetten op het moment dat Fontaines op Main speelt? Om de mensen die voor LP komen en hun plekje vooraan willen claimen (en er wellicht al staan tijdens de sub, of vroeger) toch nog te doen twijfelen om naar de Barn af te zakken? Er kan dan perfect nog iemand na Deftones in The Barn (zoals London Grammar bv.)... Of is dat echt te ver gedacht? Ik hoop zo dat Deftones geen sub is...
Nu neemt Deftones wel meer hoge spots in precies. En past natuurlijk wel voor LP. Op zich maakt dat niet zo uit. Fontaines en Deftones perfect inwisselbaar.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101

Zoek anders even op wat het allemaal beslaat. En kijk dan of je het al fatsoenlijk terug kan vinden op de huidige line up.

Of niet, omdat het je niet interesseert, dat maakt mij ook niet uit. 😬

Wat wel waar is, op Werchter worden te weinig zwarte artiesten geprogrammeerd. Nu komt er veel goeds uit Nigeria bv Obongyayar, Wizkid, Burma Boy, Little Simz,...Programmeer niet enkel Fred Again...maar ook de maatjes van Fred Again.
Ach, een aantal jaren geleden werd er geklaagd dat er te weinig vrouwen op de affiche stonden. Nu dat veranderd is, wordt er geklaagd over de huidskleur van de artiesten. Sommigen zullen altijd wel iets vinden om te klagen.

Amenra er terug bij is heerlijk en onverwacht (als in te hevig)
iggy altijd fijn (barn vorige keer was insane)
underworld staat al lang op live eens meemaken

de rest ken ik nog niet of vind ik niet veel aan (gold band) maar nemen we er graag bij
er zit een aardig parcours aan te komen

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Everyknight
London Grammer dan toch 99% procent zeker Barn-Head?
Denk eerder Jamie xx op donderdag. Vermits ze elke dag met iets dansbaars lijken af te sluiten. En dan LG ergens voorlaatste (maar natuurlijk als 1 van de 2 Barn topnamen).
Enkel op zaterdag hebben we onze 2 hoofdnamen Barn denk ik.

• Leuk
Waarderingen: b_lars en mattman
Als je de namen alfabetisch langsgaat op de website heeft Rock Werchter toch wat mij betreft vooralsnog weer de beste affiche van alle festivals. Chapeau.

Maar per dag vind ik het, op dit moment, toch te mager of te veel van hetzelfde. De donderdag heb ik (net als dit jaar) het meest zin in. De vrijdag en zaterdag hebben al wel een paar mooie namen maar missen toch echt nog wel wat body. Die zondag wil ik op dit moment alleen Rüfüs Du Sol en GOOSE zien. Olivia al eens gezien dus geen must see om weer te zien, maar de rest van die main stage vind ik na het geluisterd te hebben echt verschrikkelijk.

Jammer ook dat dat de laatste dag is, weinig om vooralsnog naar toe te leven. Ik sta heus wel open voor om me live te laten verrassen en heb al veel memorabele popshows, ook op Werchter, gezien maar deze namen kan ik echt niks mee. Niet verwacht dit te zeggen en ik weet ook wel dat er nog genoeg bekend gemaakt moet worden, maar mocht er vóór de volgende drop een mooie zaalshow (LCD Soundsystem, Beach House) op die zondag aangekondigd worden overweeg ik serieus om de zondag te skippen. Maar goed een naam of twee à la Wunderhorse, London Grammar, Japanese Breakfast of TV On The Radio kan daar ook wel weer verandering in brengen.

Ach, een aantal jaren geleden werd er geklaagd dat er te weinig vrouwen op de affiche stonden. Nu dat veranderd is, wordt er geklaagd over de huidskleur van de artiesten. Sommigen zullen altijd wel iets vinden om te klagen.
Goed dat je er even over klaagt. 😂

• Haha
Waarderingen: JelleCa

Users who are viewing this thread