Als je de namen alfabetisch langsgaat op de website heeft Rock Werchter toch wat mij betreft vooralsnog weer de beste affiche van alle festivals. Chapeau.
Maar per dag vind ik het, op dit moment, toch te mager of te veel van hetzelfde. De donderdag heb ik (net als dit jaar) het meest zin in. De vrijdag en zaterdag hebben al wel een paar mooie namen maar missen toch echt nog wel wat body. Die zondag wil ik op dit moment alleen Rüfüs Du Sol en GOOSE zien. Olivia al eens gezien dus geen must see om weer te zien, maar de rest van die main stage vind ik na het geluisterd te hebben echt verschrikkelijk.
Jammer ook dat dat de laatste dag is, weinig om vooralsnog naar toe te leven. Ik sta heus wel open voor om me live te laten verrassen en heb al veel memorabele popshows, ook op Werchter, gezien maar deze namen kan ik echt niks mee. Niet verwacht dit te zeggen en ik weet ook wel dat er nog genoeg bekend gemaakt moet worden, maar mocht er vóór de volgende drop een mooie zaalshow (LCD Soundsystem, Beach House) op die zondag aangekondigd worden overweeg ik serieus om de zondag te skippen. Maar goed een naam of twee à la Wunderhorse, London Grammar, Japanese Breakfast of TV On The Radio kan daar ook wel weer verandering in brengen.