Ok, kleine theorie! We hebben toch nog genoeg tijd te verdrijven voordat we weer nieuwe namen kunnen verwachten. Vorig jaar kwam deze zelfde drop op vrijdag 6 december. Ook toen werd een postertje gereleased en mogelijk kunnen we daar nog clues uit halen. Wat mij opvalt:
Bekijk bijlage 11819
- DE VOLGORDE VAN NAMEN: Van elke dag werden op deze poster eerst de 3 hoogste Main namen genoemd, vervolgens de 2 hoogste Barn namen, vervolgens de rest.
Precies die 5 namen waren voor de donderdag en de vrijdag op dat moment al compleet. Voor de zaterdag was alleen The Blaze als Barn sub nog niet bekend, voor de zondag moesten The Pretenders (3e main) nog aangekondigd worden. Mocht dit ook in de huidige poster zijn doorgevoerd is er een grote kans dat:
- Linkin Park - Deftones - Fontaines de bovenkant van de donderdag Main is en Iggy Pop de Barn head;
- Green Day - Simple Minds - Girl in Red de bovenkant van de vrijdag Main is en Underworld de Barn head;
- Er nog een naam voor of na RAYE op zaterdag Main staat, waarbij Maribou State de Barn head is, met daaronder Elbow;
- Olivia - Noah - Gracie de bovenkant van de zondag Main is en Rüfüs de Barn head.
Er zijn nog wat uitzonderingen te bedenken (bijv. Fontaines als Barn head, of Elbow op de main) maar bovenstaande klinkt allemaal vrij plausibel. Gelukkig hebben we nog de typografie om ons lekker gek te over te maken!!
Levert iets minder op maar toch, daar gaan we -->
- DE GROOTTE VAN DE LETTERS: Op de poster van vorig jaar hebben de bovenste 4 Main namen + de bovenste 2 Barn namen een groter lettertype dan de rest. (Zie Nothing but Thieves: groter dan the Kooks. Zie mijn groene beun lijntjes, om het te illustreren. En ja, die lijnen zijn gebeund maar in ieder geval wel horizontaal ).
Natuurlijk kan er na deze fase ook nog wat door de organisatie geschoven worden. Maar mocht dit lettergrootte-principe ook op de poster van dit jaar zijn doorgevoerd zijn zou het betekenen dat we nog best wat mooie namen aan de bovenkant mogen verwachten. En dat Iggy Pop, Goldband en Beth Gibbons wat lager komen te staan dan we ze nu in gedachten hebben. (Wbt. Iggy Pop lijkt me dat overigens uitgesloten, clasht ook met de volgorde-theorie. Ik heb ook het idee dat, ondanks het feit dat er open ruimte is tot de groene lijn, Iggy’s letters alsnog wel iets groter zijn dan die van Goldband en Wet Leg. Laten we het er dan in ieder geval maar op houden dat belangrijkste conclusie van lettertype gate is dat Goldband om een uur of 15u op het veld komt te staan. Hoera).
Bekijk bijlage 11820