Rock Werchter 2025

Net in het huiswaarts rijden mijn kersverse Rock Werchter 2025 playlist random gestart. Eerste 4 nummers alvorens ik achterwaarts op mijn oprit parkeerde:

1. Linkin Park - The emptiness machine (verrassend goed!)
2. Amyl and the Sniffers - U should not be doing that (waw!)
3. Lola Young - Messy (ola...)
4. Wet Leg - Ur mum (my girls...)

Mijn verzet is alweer aan het tanen... misschien moet ik Linkin Park toch nog die derde kans geven...

Die organisatie heeft me toch altijd te stekken é. Zucht.

ALS die er staan gaat het in The Barn zijn. Kan moeilijk anders.
Ook al heb ik het wel voor Clouseau live (op plaat minder), het zou toch even raar zijn als Milk Inc. destijds.
Maar goed, als Milk Inc. kon, is Clouseau dan misschien wel terug meer passend, gezien de uitstekende live band.

P.S. , Waarschijnlijk dubbele punten van @Bert voor jouw Clouseau voorspelling, mocht het zo zijn...

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Rond zes december dit jaar vewacht ik een mooie nieuwe worp namen. En dan is de top van de affiche wellcht al duidelijk voor RW voor de main en de barn.
Vorig jaar waren op een goede dertig namen al de latere top drie op de main van elke dag en de top twee in de barn bekend behalve Blaze op zaterdag? Dus nog even geduld. Benieuwd of Rock Werchter morgen zaterdag al een medeeling zou doen over het succes van de eerste verkoop, vooral benieuwd naar de LP dag.

Voor de gemiddelde Brutus fan was dit te moeilijke muziek.
Ik ben fan.
De zanger heeft op een bepaald moment, shhht in de micro gezegd
Dat was inderdaad wel een beetje een vreemd moment. Het lot van het voorprogramma, vrees ik. En het was eigenlijk zelfs redelijk stil op dat moment ...

Air speelt op 3 juli in Beauregard festival dus wellicht kans op vr 5 of za 6 juli voor een optreden op RW 25.
The last Dinner Party speelt op za 6 juli in Beauregard, dus do 4, vr 5 juli of zondag 7 juli kunnen ze nog een feestje bouwen op RW 25.
in Beauregard geen sprake van Olivia Rodrigo maar terug het combo Girl in Red en Last Dinner Party present in Normandie.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Air speelt op 3 juli in Beauregard festival dus wellicht kans op vr 5 of za 6 juli voor een optreden op RW 25.
The last Dinner Party speelt op za 6 juli in Beauregard, dus do 4, vr 5 juli of zondag 7 juli kunnen ze nog een feestje bouwen op RW 25.
in Beauregard geen sprake van Olivia Rodrigo maar terug het combo Girl in Red en Last Dinner Party present in Normandie.
Een combo Beth - Air - Elbow in de Barn, dromen jullie even mee?

Ondanks dat ik TLDP zeker kan waarderen, associeer ik hen niet met 'een feestje bouwen'.

Wat ik mij ook nog afvroeg: wat verwachten jullie van het publiek bij de combi Fontaines - Linkin Park (helemaal als daar geen act meer tussen zit)? Hier op het forum zijn er waarschijnlijk een hoop die beiden kunnen waarderen, zo staan ze bij mij ook op 1 en 2 in de Spotify stats van de laatste 6 maanden, maar het contrast tussen beide stijlen is natuurlijk wel enorm. Ik heb ook het idee dat iedereen in mijn omgeving Linkin Park kent en nu opeens live wil zien, maar bijna niemand ooit van Fontaines gehoord heeft. Zou wel zonde zijn als het ten koste gaat van de sfeer bij Fontaines als dit idd het geval gaat zijn op RW, zou die het liefst ook vanuit het voorvak willen beleven.

Ik heb net eens de 3 dance-acts beluisterd die reeds aangekondigd zijn, als ik ze zo mag categoriseren: Barry Can't Swim, Overmono & Rüfüs Du Sol. Dit is wel kwalitatief sterk hoor, allemaal. Niet meteen mijn genre, maar ga me toch wat laten leiden door live beelden en recensies (hier) om te beslissen voor het al dan niet mee te pikken. Is niet gelijk een hard-no van mijn kant, wat ik initieel wel verwacht had. Fijne ontdekkingen en deel gerust dus jullie ervaringen met hen. Ofwel hier, ofwel meteen door de artiest voor te stellen in dit topic: https://forum.festileaks.com/threads/artiesten-bios-rock-werchter-2025.1811/ ;)

Ondanks dat ik TLDP zeker kan waarderen, associeer ik hen zeker niet met 'een feestje bouwen'.

Wat ik mij ook nog afvroeg: wat verwachten jullie van het publiek bij de combi Fontaines - Linkin Park (helemaal als daar geen act meer tussen zit)? Hier op het forum zijn er waarschijnlijk een hoop die beiden kunnen waarderen, zo staan ze bij mij ook op 1 en 2 in de Spotify stats van de laatste 6 maanden, maar het contrast tussen beide stijlen is natuurlijk wel enorm. Ik heb ook het idee dat iedereen in mijn omgeving Linkin Park kent en nu opeens live wil zien, maar bijna niemand ooit van Fontaines gehoord heeft. Zou wel zonde zijn als het ten koste gaat van de sfeer bij Fontaines als dit idd het geval gaat zijn op RW, zou die het liefst ook vanuit het voorvak willen beleven.
Fontaines wordt echt wel heel erg veel gedraaid op StuBru, de radiozender voor oude LP-fans toch wel denk ik. Dus zal wel minder doodvallen dan op Pukkelpop, dat sowieso! Of dat hoop ik toch, want ik wil ook tweemaal in voorvak staan (terwijl ik dit vorige editie maar 3x op een volledig weekend gedaan heb :ROFLMAO:)

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Ondanks dat ik TLDP zeker kan waarderen, associeer ik hen niet met 'een feestje bouwen'.

Fontaines wordt echt wel heel erg veel gedraaid op StuBru, de radiozender voor oude LP-fans toch wel denk ik. Dus zal wel minder doodvallen dan op Pukkelpop, dat sowieso! Of dat hoop ik toch, want ik wil ook tweemaal in voorvak staan (terwijl ik dit vorige editie maar 3x op een volledig weekend gedaan heb :ROFLMAO:)

In Vorst afgelopen vrijdag (volledig uitverkocht - 7 à 8000 man) werden de meeste nummers gewoon meegezongen. Ook nummers die niet op de radio worden gedraaid.
Ik kan dus aannemen dat een groot deel van die fans ook aanwezig zal zijn.

Ik ga in de eerste plek voor hen en Amyl & The Sniffers en de hoop dat er nog wat moois in die categorie bij komt. Ik care niet super veel over Linkin Park. Al ken ik natuurlijk de nummers op Hybrid Theory en Meteora vanbuiten. Ik ben niet super uniek, denk ik, daarin.

Op Pukkelpop liepen de meeste met dagtickets rond om Fred Again.. te zien. Dat kan je volgens mij nog veel minder rijmen met Fontaines DC en dat viel ook op, zelfs in het voorvak.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread