Rock Werchter 2025

Fontaines DC als eerste grote naam aangekondigd op IN MUSIC Croatia (23-25 juni 2025).
Dit jaar bestond de line-up van IN MUSIC oa uit The National, Gossip, Paolo Nutini en The Smashing Pumpkins dus grote overlap bekende namen met Antwerps Live is Live festival.
Zien we de Fontaines DC terug op Live is Live als headliner ipv Rock Werchter?
Ze zouden Glastonbury volgend jaar skippen dus er is wel ruimte om daar te staan.
Pretty sure they’ve got dates over that weekend so unless they play multiple days in a row then they’ll not be playing it.
L

Als het rodrigo wordt gaan de reacties op socials niet mals zijn denk ik.
Grappig, want men is er hier iedere keer eveneens als de kippen bij om wanneer haar naam nog maar valt, negativiteit te verspreiden. Als ik voor iedere keer dat ik "Disney-ster" de laatste dagen heb zien passeren, eentje moest drinken, kon je me oprapen.

• Leuk
Waarderingen: reaper en Koekdoos
Grappig, want men is er hier iedere keer eveneens als de kippen bij om wanneer haar naam nog maar valt, negativiteit te verspreiden. Als ik voor iedere keer dat ik "Disney-ster" de laatste dagen heb zien passeren, eentje moest drinken, kon je me oprapen.
Aan de andere kant toch ook, om positief over haar te spreken? Dat laat precies de gevoeligheid van de boeking van Olivia Rodrigo zien, iets wat je dus ook in die reacties onder haar aankondiging gaat krijgen. Veel vinden dat prachtig en verfrissend en voor anderen is het verschrikkelijk. Tja... in principe is dat met iedere naam zo. Heb niet het idee dat het specifiek meer is m.b.t. Rodrigo.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Koekdoos
Wanneer worden de acts van NOS ALIVE voor 2025 als line-up onthuld? Weet iemand dat? Dit kan al veel vertellen over welke namen er
begin juli touren.

NOS Alive kondigt bijna altijd naam per naam aan dus is heel verspreid.

Grappig want U2 en Simple Minds waren ook nieuw en jong toen Rock Werchter hen groot maakte, de zangers waren 25 jaar geloof ik. En nu vind iedereen dat goede boekingen. Laat het ons houden op het Engels spreekwoord 'The proof of the pudding is in the eating'.
We zullen dat zien binnen 25 jaar. Ik vind Olivia persoonlijk meer iets voor Werchter Boutique of een aparte dag. Net zoals Taylor Swift, Pink, en consoorten. Maar dat is een persoonlijke mening.

Aan de andere kant toch ook, om positief over haar te spreken? Dat laat precies de gevoeligheid van de boeking van Olivia Rodrigo zien, iets wat je dus ook in die reacties onder haar aankondiging gaat krijgen. Veel vinden dat prachtig en verfrissend en voor anderen is het verschrikkelijk. Tja... in principe is dat met iedere naam zo. Heb niet het idee dat het specifiek meer is m.b.t. Rodrigo.
Velen hebben hier hun al een mening klaar, terwijl ze nog niet eens de moeite hebben genomen om meer dan één nummer te beluisteren - in dat geval zijn er hier een aantal niet veel beter dan die oh-zo fameuze Fb-comments.

Ik snap de keuzes wel. Ooit stopt mijn generatie/leeftijdsgenoten met festivals bezoeken. De" jeugd" zal hopelijk opvolgen. Investeren in de toekomst heet dat. Ik merk aan mezelf dat de afgelopen jaren headliners me al minder interesseren. Bij Werchter drink in dan een paar bier achter op het veld. Vind het ontdekken van nieuwe acts gedurende de dag veel leuker.

Laatst bewerkt:
Ik heb Olivia Rodrigo al twee keer (2022 en 2024) live gezien, als boomer met mijn tienerdochters. Ik moet zeggen dat het twee keer zalig was om haar te zien optreden, en te zien hoe de jeugd energiek en emotioneel loos gaat tijdens haar optreden. Haar volledig vrouwelijke band speelt alles live. Het is brave eenvoudige pop / punkpop, met goede tienerteksten en veel gevoel. Muzikaal kan ze dus nog veel groeien, maar podiumpresence en talent heeft ze zeker. Nummers zoals Bad idea Right, jealousy jealousy, good 4 you, Making the bed en Brutal vind ik echt goede nummers. Ze zal een super headliner zijn, en voor RW zeer jong volk trekken. Ze past daarom denk ik beter op Pukkelpop of op een losstaand event. Maar van mij mag ze zeker op RW spelen, dan ga ik kijken en heb ik compagnie van mijn kids 👍

Ik luisterde in die tijd als tiener ook nog naar verschrikkelijke muziek hoor.

Weet nog dat ik in die tijd singletjes van Da Boy Tommy (Candyman), de Big Brovaz (Nu Flow) en Nickelback (How You Remind Me) naar het schoolfeestje meenam. 2 nummers op zo'n cd'tje. En het album van Pokémon 2BA Master grijsdraaide. Dat ik nooit een Linkin Park fase had toen zal misschien wel mee bepalen dat ik de liefde van deze band nooit zal snappen. Als volwassene luister je toch anders naar die muziek. Wat zou er nog met de Big Brovaz gebeurd zijn trouwens?

Maar tips voor die nu-metal en poppunk altijd welkom, misschien luister ik naar de verkeerde dingen. Deftones vind ik wél leuk en SOAD ook wel beginnen appreciëren achteraf.
Grappig, ik moest ff hier aan denken. Ik weet nog dat ik het allereerste concert (2001) in de nieuwe HMH ging; Deftones. In het voorprogramma stond een bandje met net een bekend singletje: One Step Closer... Ik heb daarna ook nooit echt een Linkin Park fase gehad. En toch zou ik ze dit jaar graag op bijv. RW zien, heb het idee dat ze me met deze zangeres zomaar eens kunnen verrassen!

Tips uit de oude doos; zet Static X, of Snot eens op, helaas zijn van beide bands de zangers overleden. Maar ik luister ze nog met regelmaat. B.t.w Static X staat komend jaar op Dynamo MF.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread