Rock Werchter 2025

Ik heb Olivia Rodrigo al twee keer (2022 en 2024) live gezien, als boomer met mijn tienerdochters. Ik moet zeggen dat het twee keer zalig was om haar te zien optreden, en te zien hoe de jeugd energiek en emotioneel loos gaat tijdens haar optreden. Haar volledig vrouwelijke band speelt alles live. Het is brave eenvoudige pop / punkpop, met goede tienerteksten en veel gevoel. Muzikaal kan ze dus nog veel groeien, maar podiumpresence en talent heeft ze zeker. Nummers zoals Bad idea Right, jealousy jealousy, good 4 you, Making the bed en Brutal vind ik echt goede nummers. Ze zal een super headliner zijn, en voor RW zeer jong volk trekken. Ze past daarom denk ik beter op Pukkelpop of op een losstaand event. Maar van mij mag ze zeker op RW spelen, dan ga ik kijken en heb ik compagnie van mijn kids 👍
Good 4U😉😉
Neen geintje, eerlijk gezegd zei haar naam mij helemaal niks (45+ rocker hier). Maar als ik Spotify erbij pak, kom ik wel wat bekends tegen. Ben benieuwd, zeker als ik dit lees, vooralsnog niet mijn ding, maar vorig jaar ook positief verrast door Dua Lipa wat ook niet in mijn straatje paste! Dus laat maar komen. 🤟

Grappig want U2 en Simple Minds waren ook nieuw en jong toen Rock Werchter hen groot maakte, de zangers waren 25 jaar geloof ik. En nu vind iedereen dat goede boekingen. Laat het ons houden op het Engels spreekwoord 'The proof of the pudding is in the eating'.
In 1985 had U2 dan ook al de nodige albums uitgebracht, wereldhits gehad en stonden ze er voor de derde keer.

En was Werchter een stuk kleiner.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Voneulein
Grappig want U2 en Simple Minds waren ook nieuw en jong toen Rock Werchter hen groot maakte, de zangers waren 25 jaar geloof ik. En nu vind iedereen dat goede boekingen. Laat het ons houden op het Engels spreekwoord 'The proof of the pudding is in the eating'.
Eerder Metallica op werchter voor het eerst.
Dat was ook helemaal not done....
Want eih metal

En nu zitten ze er ieder jaar om te zagen.

Frisse booking net als Dua lipa.
Ik ben voor

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel
Eerder Metallica op werchter voor het eerst.
Dat was ook helemaal not done....
Want eih metal

En nu zitten ze er ieder jaar om te zagen.

Frisse booking net als Dua lipa.
Ik ben voor
Depeche Mode werd ooit ook bekogeld met vanallesennogwat omdat ze electronische apparatuur gebruikten. Lang geleden, maar ik was erbij 😁 Bottom line: tijden veranderen (en da’s maar goed ook).

O.a. Deftones, Weezer en High Vis staan op 29 juni 2025 in London...
Deftones staat hier nog hoog op het verlanglijstje. Weezer zou ik ook nog eens graag terug zien. Al wel al wat jaren geleden dat ze nog op de weide stonden. Beverly Hills toch luidkeels meegezongen toen .

• Leuk
Waarderingen: Breinaard
Olivia Rodrigo heeft twee albums uitgebracht, wereldhits gehad en al een tour gedaan waarbij ze in grote zalen speelde en deze met gemak uitverkocht. Die verdient die headlinespot ook.
Dat zeg ik: u2 had toen vier albums uitgebracht. Qua wereldhit maakte sunday bloody sunday toch echt meer impact.

Maar andere tijden. Vergelijking gaat op meerdere vlakken mis. Prima om Rodrigo als headliner te plaatsen. Maar hopelijk zet RW een stevige sub bij of een vergelijkbare coheadliner.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en festibob
Maar dat doen ze normaal toch nooit echt bij grote namen? Want nog een naam in de grote van Rodrigo erbij zie ik iig niet snel gebeuren.
In 2018 had je toch altijd twee grote namen bij Rock Werchter bovenaan de main:
5 juli: GORILLAZ - QUEENS OF THE STONE AGE
6 juli THE KILLERS-LONDON GRAMMAR
7 juli;: PEARL JAM - JACK WHITE
8 juli: ARCTIC MONKEYS - NICK CAVE AND THE BAD SEEDS

In 2018 had je toch altijd twee grote namen bij Rock Werchter bovenaan de main:
5 juli: GORILLAZ - QUEENS OF THE STONE AGE
6 juli THE KILLERS-LONDON GRAMMAR
7 juli;: PEARL JAM - JACK WHITE
8 juli: ARCTIC MONKEYS - NICK CAVE AND THE BAD SEEDS
Deze tijden zijn voorgoed voorbij. Zeker met de komst van Live /s live.

In 2022 en 2023 werkte RW nog met coheadliners. Alleen in 24 niet. Beetje vroeg om nu al te concluderen dat die tijden voorgoed voorbij zijn.

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Misschien een gekke worp maar wat als ze Florence + the Machine vóór Sammeke zetten? Dat zou toch een heel deftige combinatie zijn dan? Heeft nog 0 data live gepland staan en kan ook heel goed dat ze voor een zaaltour kiest maar ik zou er dolgelukkig van worden. Is ook van 2016 geleden dat ze op het hoofd evenement stond.

Users who are viewing this thread