Rock Werchter 2025

Dat de andere 2 headliners Rodrigo en LP worden lijkt kant en klaar.
Ik ben vooral benieuwd wanneer er acts gaan opduiken die in aanmerking komen voor de spots er onder. Zoals een Jack White bijvoorbeeld. Dat is nog koffiedik kijken. Ik hoop toch dat ze allen net dat ietsje groter zullen zijn dan GvF - Sum 41 - Khruangbin (jaja productionele omstandigheden) - Royal Blood.

Velen hebben hier hun al een mening klaar, terwijl ze nog niet eens de moeite hebben genomen om meer dan één nummer te beluisteren - in dat geval zijn er hier een aantal niet veel beter dan die oh-zo fameuze Fb-comments.
Wat een bullshit lul je weer. Wie ben jij om te zeggen of mensen er wel of niet geluisterd naar hebben. Je doet nu net of het de meest underground boeking is die nu wordt neergezet als een commercieel prodcuct. Misschien hebben mensen wel geluisterd en vinden het nog steeds niet veel. Dat moet mensen gewoon kunnen zeggen hier.

Misschien een gekke worp maar wat als ze Florence + the Machine vóór Sammeke zetten? Dat zou toch een heel deftige combinatie zijn dan? Heeft nog 0 data live gepland staan en kan ook heel goed dat ze voor een zaaltour kiest maar ik zou er dolgelukkig van worden. Is ook van 2016 geleden dat ze op het hoofd evenement stond.
Heeft ze niet eerst nog een Pukkelpop in te halen?

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en jimmywe
Dat de andere 2 headliners Rodrigo en LP worden lijkt kant en klaar.
Ik ben vooral benieuwd wanneer er acts gaan opduiken die in aanmerking komen voor de spots er onder. Zoals een Jack White bijvoorbeeld. Dat is nog koffiedik kijken. Ik hoop toch dat ze allen net dat ietsje groter zullen zijn dan GvF - Sum 41 - Khruangbin (jaja productionele omstandigheden) - Royal Blood.
Ik volg je hierin en dacht toen van ofwel staat Rodrigo als afsluiter van het weekend op zondag ofwel als headliner op de doorgaans moeilijker verkopende donderdag. Heeft die wel genoeg aantrekkingskracht ervoor; kan ze genoeg tickets schuiven voor zo'n prominente spot?

Mijn initiële reactie was "bijlange niet", maar toen maakte ik de analogie met een andere artiest die dit jaar 2x het Sportpaleis heeft uitverkocht: Nick Cave. En hem zou ik absoluut de donderdag zien headlinen (mocht dat een optie zijn hé, ik zeg zeker niet dat het zo is).

Maar ik wilde deze denkoefening even met jullie delen, omdat percepties ("ik vind dat...") en cijfers (#verkochte tickets) soms uit mekaar kunnen liggen, ook al scoren 2 acts op één van beide parameters identiek 😇

• Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje
Wat een bullshit lul je weer.
Laten we hier wel wat respectvol blijven naar elkaar.

Het is ook niet heel gek wat Yannick zegt. Soms lijkt het of mensen al teleurgesteld zijn over popnamen voordat ze zich er echt even in verdiept hebben.

Vond het ook wel tof om te lezen dat er mensen waren die weinig ophadden met Dua Lipa maar zich live lieten verrassen.

Laatst bewerkt:
Ik volg je hierin en dacht toen van ofwel staat Rodrigo als afsluiter van het weekend op zondag ofwel als headliner op de doorgaans moeilijker verkopende donderdag. Heeft die wel genoeg aantrekkingskracht ervoor; kan ze genoeg tickets schuiven voor zo'n prominente spot?

Mijn initiële reactie was "bijlange niet", maar toen maakte ik de analogie met een andere artiest die dit jaar 2x het Sportpaleis heeft uitverkocht: Nick Cave. En hem zou ik absoluut de donderdag zien headlinen (mocht dat een optie zijn hé, ik zeg zeker niet dat het zo is).

Maar ik wilde deze denkoefening even met jullie delen, omdat percepties ("ik vind dat...") en cijfers (#verkochte tickets) soms uit mekaar kunnen liggen, ook al scoren 2 acts op één van beide parameters identiek 😇
Verschil is wel dat Nick Cave Ziggo Dome niet uitverkocht kreeg en Olivia in hetzelfde jaar wel.
Om nog een beetje olie op het vuur te gooien: Noah Kahan stond ook in een uitverkocht Ziggo.
in hoeverre de muzieksmaak hier in Nederland invloed heeft op de boekingen van RW weet ik niet, maar dit is helaas wel de werkelijkheid

Verschil is wel dat Nick Cave Ziggo Dome niet uitverkocht kreeg en Olivia in hetzelfde jaar wel.
Om nog een beetje olie op het vuur te gooien: Noah Kahan stond ook in een uitverkocht Ziggo.
in hoeverre de muzieksmaak hier in Nederland invloed heeft op de boekingen van RW weet ik niet, maar dit is helaas wel de werkelijkheid
1 van de 2 Ziggos was uitverkocht toch?

Laten we hier wel wat respectvol blijven naar elkaar.

Het is ook niet heel gek wat Yannick zegt. Soms lijkt het of mensen al teleurgesteld zijn over popnamen voordat ze zich er echt even in verdiept hebben.

Vond het ook wel tof om te lezen dat er mensen waren die weinig ophadden met Dua Lipa maar zich live lieten verrassen.
Dan mag het respectvol wel wederzijds zijn. Soms heeft iemand iemand echt wel gegronde reden voor haar of zijn mening.

voor Olivia lijkt me het een pak minder uit te maken dat het een donderdag zou zijn? Aangezien die doelgroep toch vooral <25 is. En het overgrote deel werkt daarvan toch niet, dus maakt de dag van de week niet zoveel uit zou ik denken.

En ik geloof dat op 3 juli er geen examens meer gaan zijn ook voor middelbaar/hoger

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Dat zou kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Podium was naar voren geplaatst, waardoor er 4 vakken niet gevuld konden worden. Lijkt mij niet dat ze het podium een dag later 10 meter naar achteren schuiven
We hebben het hier over België toch hè? Cave verkocht hier toch best vlotjes zijn 2 Sportpaleizen uit. Een zaal die trouwens nog een stukje groter is dan de Ziggo.

We hebben het hier over België toch hè? Cave verkocht hier toch best vlotjes zijn 2 Sportpaleizen uit. Een zaal die trouwens nog een stukje groter is dan de Ziggo.
Dat gaf ik toch al aan? ‘In hoeverre RW zich laat beïnvloeden door kaartverkoop in het buitenland weet ik niet’.
Waarbij ik het raar zou vinden als ze daar niet naar kijken. Komen toch veel NL’ers naar Werchter.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread