Rock Werchter 2025

Dat was wel een binnenkopper die iedereen kon voorspellen. De meest geplugde band op Studio Brussel met topnoteringen in de Afrekening en een ijzersterk nieuw album. En het belangrijkste ze stonden vorig jaar niet op Werchter! Zou een terechte headliner kunnen zijn op donderdag op Rock Werchter 2025 als sluitstuk van hun tournee in continentaal Europa. Hebben met hun nieuwe album meer bewezen dan Maneskin dit jaar.
Die als headliner en de socials ontploffen helemaal. Topband, maar zeker nog niet de populariteit van Sam Fender, ondanks het pushen door StuBru. Ik had die trapje lager dan Sam Fender verwacht, derde laatste dus. Maar gezien Fender healinet, zie ik ze wel de subpositie nemen.

Tinderbox Denemarken deelt nu ook;
Greenday
Kylie Minogue
Lukas Graham en meer

Dus geen Greenday op Roskilde en Kylie wel daar op een festival.

Dat was wel een binnenkopper die iedereen kon voorspellen. De meest geplugde band op Studio Brussel met topnoteringen in de Afrekening en een ijzersterk nieuw album. En het belangrijkste ze stonden vorig jaar niet op Werchter! Zou een terechte headliner kunnen zijn op donderdag op Rock Werchter 2025 als sluitstuk van hun tournee in continentaal Europa. Hebben met hun nieuwe album meer bewezen dan Maneskin dit jaar.
Wow headliner? Sorry ik ben grote fan van Fontaines DC maar als ze in éénzelfde jaar Sam Fender en Fontaines DC als headliner zetten dan slaan ze toch de bal mis vind ik. Of ze moeten dan zondag met en Guns n Roses en The Cure ofzo afkomen...

• Leuk
Waarderingen: koolket en Paddy
Wow headliner? Sorry ik ben grote fan van Fontaines DC maar als ze in éénzelfde jaar Sam Fender en Fontaines DC als headliner zetten dan slaan ze toch de bal mis vind ik. Of ze moeten dan zondag met en Guns n Roses en The Cure ofzo afkomen...
Fontaines als headliner zou idd raar zijn, maar GNR boeken dat is pas de bal misslaan. Behalve als je de uitstroom op zondag al wat vroeger wil inzetten uiteraard

Fontaines gaat niet headlinen, wel hoog eindigen. Voorlaatste of nog eentje lager.

• Leuk
Waarderingen: fiesta en YR71
Fontaines als headliner zou idd raar zijn, maar GNR boeken dat is pas de bal misslaan. Behalve als je de uitstroom op zondag al wat vroeger wil inzetten uiteraard
GNR is een gigantische band en ik heb ze live gezien met een stem van Axl Rose die goed was (maar een paar jaar geleden) en dan zijn die fenomenaal. Slash en Duff Mckagan in 1 band is ook gewoon een prachtige combinatie.

Maar goed, die hebben geen plannen voor een tour dus die komen toch niet.

GNR is een gigantische band en ik heb ze live gezien met een stem van Axl Rose die goed was (maar een paar jaar geleden) en dan zijn die fenomenaal. Slash en Duff Mckagan in 1 band is ook gewoon een prachtige combinatie.

Maar goed, die hebben geen plannen voor een tour dus die komen toch niet.
Gigantisch zou ik ze niet meer noemen, hun laatste Nederlandse show was verplaatst van Landgraaf naar Weert vanwege een tegenvallende kaartverkoop. Ook hun Graspop dag vorig jaar duurde maanden om uit te verkopen met een hele sterke line up, terwijl graspop toch maar iets van 12k dagtickets heeft geloof ik. Dit is geen band meer die een dag kan dragen op majors als Werchter/Pinkpop. Daarbij komt nog het feit dat ze door hun belachelijk lange settijd de spot van de headliner en de subheadliner innemen, of twee coheads.

Verder ben ik blij voor je dat je ze hebt getroffen toen Axl blijbkaar een goede dag had, want dat blijkt nogal wisselvallig te zijn. Vorig jaar op Graspop was het werkelijk verschrikkelijk, en liep iedereen weg na een paar nummers. Vandaar ook bovenstaande comment van @theblackmadness

The Cure zou wel op een festival komen (tegenstander van dynamic pricing) maar Robert Smith heeft al verklaard dat ze in de zomer niet optreden maar wel vanaf de herfst. Maak je borst maar nat voor het Sportpaleis Antwerpen.
Guns N Roses is een band die afschuwelijke recensies kreeg de laatste jaren door het gebrek aan zangtalent bij Axl Rose. Topkandidaat volgens the independent recensent voor de positie van slechtste headliner aller tijden. Laat die maar thuis.

Die als headliner en de socials ontploffen helemaal. Topband, maar zeker nog niet de populariteit van Sam Fender, ondanks het pushen door StuBru. Ik had die trapje lager dan Sam Fender verwacht, derde laatste dus. Maar gezien Fender healinet, zie ik ze wel de subpositie nemen.
Toch ook Vorst uitverkocht en 2x AFAS. Maar ook die zou ik voor Werchter trapje te hoog zien als headliner. Hoop wel heel hard dat ze er de donderdag staan met een mooie headliner daarachter die een beetje aansluit en niet met fans die in het voorvak op hun telefoon gaan zitten.

Ah Sam Fender. Mijn eerste reactie toen ik mijn phone opende vandaag was 'what the actual fuck? Headliner?'.

Mijn tweede is echter...why not? De man zit op een raket en dat tweede album zou hem nog eens een verdere boost kunnen geven. "Get it started" knalt momenteel door mijn oortjes en ik snap perfect waarom hij gaat werken op die hoogste spot. Het is gewoon dat ouderwets goede geluid dat een jonge Springsteen of U2 in hun vroege jaren hadden. Je voelt aan alles dat Fender niet gewoon een grote gaat worden, maar dat eigenlijk al is.

Ah Sam Fender. Mijn eerste reactie toen ik mijn phone opende vandaag was 'what the actual fuck? Headliner?'.

Mijn tweede is echter...why not? De man zit op een raket en dat tweede album zou hem nog eens een verdere boost kunnen geven. "Get it started" knalt momenteel door mijn oortjes en ik snap perfect waarom hij gaat werken op die hoogste spot. Het is gewoon dat ouderwets goede geluid dat een jonge Springsteen of U2 in hun vroege jaren hadden. Je voelt aan alles dat Fender niet gewoon een grote gaat worden, maar dat eigenlijk al is.
Het wordt al zijn derde album trouwens ;) Maar inderdaad een gewaagde, maar mooie zet vanuit Rock Werchter naar mijn mening. Het album komt in februari uit en als dat net zo goed wordt ontvangen als Seventeen Going Under zit je gewoon gebakken en heb je hem precies op het juiste moment omhoog geschoven

Ik baal alvast heel erg van The Cure ja. Het jaar dat ze de combi The Cure-Tool hadden ........ kon ik niet. The Cure mede daardoor nog niet gezien, het wordt tijd....
Dat was voor mij DE naam, zeker met nieuw werk.
Ik ga azen op een eigen show, en dan zullen ze er in 2026 wel staan ;)

Ik denk stiekem dat Pearl Jam de 50e verjaardag komt vieren. Die komen altijd pas laat in het jaar met de aankondigingen. De moeilijker verkopende donderdag hoppaa uitverkopen, of als kers op de taart op zondag; Allemaal proosten met Eddy. (en zet dan Fred Again maar in The Barn ;))
De andere dag een flinke popdag en we hebben i.m.o. een erg fraaie spreiding bovenin.

hoop ook nog steeds op PJ. 🙏

• Leuk
Waarderingen: Everyknight, PJ en Paddy

Users who are viewing this thread