Rock Werchter 2025

Indrukwekkend druk schema, weinig pauzes.

Mochten het toch zalen worden, liefst geen Vorst Nationaal deze keer.
Die 'fout' zullen ze geen twee keer maken. Dat was alleszins het originele plan niet. Was bedroevend hoe weinig volk er was + dan nog weten dat alle tickethouders gratis een vriendje mochten meenemen. Jammer voor zo een legende.

Indrukwekkend druk schema, weinig pauzes.

Mochten het toch zalen worden, liefst geen Vorst Nationaal deze keer.
In de USA en Canada zijn het 'kleine' zalen die aangekondigd worden met capaciteit tussen 1.000 en 4.000 mensen. Als er een Europese zomertournee volgt dan verwacht ik de Roma of OLT Rivierenhof evt Ancienne Belgique. Misschien ook enkele festivals waar hij headliner of coheadliner kan zijn om zijn kleine zalen tournee mee te financieren.

Als je ziet welke geruchten elders maar passeren, hoe Download online wordt neergesabeld omwille van Sleep Token. Dan kun je niet anders dan besluiten dat er hier en daar wat tournees van grote bands dan toch niet door zijn gegaan en dat na jaren van post-covid weelde, de drukte om te gaan touren er op zit. Wie had naast dit rijtje nog kunnen staan? Billie Eilish, Muse.. Veel verder kom ik uiteindelijk ook niet echt.

Vind dat Rock Werchter een perfect verdedigbaar headlinerkwartet heeft. Bij gebrek aan The Cure en Nick Cave en stadionheadliners zijn niet per se de droomheadliners voor een, toch voor veel mensen, jubeleumeditie. Dat gegeven blijft ook online plakken. Er zal nog veel moeten bij komen om mensen écht te overtuigen, vrees ik.

1. Green Day
2. Olivia Rodrigo
3. Foo Fighters
4. Sam Fender
5. Dua Lipa
6. Linkin Park
7. Lenny Kravitz
8. Maneskin

Werchter doet dit gewoon goed. Green Day is een band waar je gewoon anno 2024 nog steeds mee weg kan komen (hoewel not my cup of tea). Linkin Park dan toch in een bepaalde hype mee te pakken, hoewel ik het niet met die hype eens ben is het gewoon slim om daar in mee te gaan (i'm looking at you Pinkpop). Sam Fender en Olivia Rodrigo is vers headliner bloed wat je echt nodig hebt voor de aanstaande jaren.

Ik zal ook maar eens meedoen met de trend hier… 2025 het best voor mij, met 1 S-tier headliner, 1 A-tier en 2 solide B-tiers 👍

1. Linkin Park
2. Dua Lipa
3. Green Day
4. Foo Fighters
5. Sam Fender
6. Olivia Rodrigo
7. Lenny Kravitz
8. Maneskin

1. Green Day
2. Linkin Park
3. Dua Lipa
4. Foo Fighters
5. Olivia Rodrigo
6. Sam Fender
7. Lenny Kravitz
8. Maneskin

Qua headliners wint komende editie, ook al heb ik van alle headliners afgelopen zomer genoten, net als van undercard.

In 2019 P!nk en Florence and the Machine. Maar die laatste was geen afsluiter.
Daar dacht ik ook aan. Ook een editie waar links en rechts op en aanmerkingen over werden gemaakt: ‘lege’ donderdag in eerste instantie en Greta als sub.

1. Foo Fighters
2. Linkin Park
3. Dua Lipa
4. Green Day
5. Lenny Kravitz
6. Sam Fender
7. Olivia Rodrigo
8. Maneskin

Ik doe ook eens mee en wel met 2 lijstjes, 1 vóór RW 24 en 1 ná 😃

Voor RW 24:

1. Linkin Park
2. Green Day
3. Foo Fighters
4. Sam Fender
5. Maneskin
6. Dua Lipa
7. Lenny Kravitz
8. Olivia Rodrigo

Na RW ‘24:

1. Linkin Park
2. Dua Lipa
3. Foo Fighters
4. Green Day
5. Lenny Kravitz
6. Sam Fender
7. Maneskin
8. Olivia Rodrigo

Dua Lipa en Lenny Kravitz hebben dus duidelijk indruk gemaakt 😁

Als die nieuwe plaat van Sam Fender de lijn doortrekt van de eerste single gaat dat toch wel een verrassend goed optreden kunnen worden.
Reken er sowieso op dat die single platgespeelt gaat worden op StuBru de komende weken en tegen dan al een irritante oorwurm gaat zijn.

Nuja, zelf giga fan dus niet direct heel objectief daarin :censored:

Kings of Leon trouwens op 20 juli in de USA, dus kans op EU tour lijkt mij niet zo groot meer
Dit vind ik oprecht jammer. Het lijkt z.g.a. zeker dat ze niet op Werchter staan.
Zouden perfect bij Sam Fender passen. Of trouwens; bij welke dag dan ook nu. Hun nieuwe muziek is echt goed en weer interessant. Geen platte zielloze rock. En garantie op een sterk optreden muzikaal.

Hier wordt vaak gesproken over unpopular opinion; maar hier heb je 'm van mij

• Leuk
Waarderingen: mees en musicislife
1. Foo Fighters
2. Linkin Park
3. Dua Lipa
4. Sam Fender
5. Green Day
6. Lenny Kravitz
7. Olivia Rodrigo
8. Maneskin

En dit terwijl ik Lenny Kravitz fantastisch vond afgelopen editie. Dus ik verwacht wel wat van Sam Fender en Green Day.

1. Lenny Kravitz
2. Foo Fighters
3. Linkin Park
4. Green Day
5. Sam Fender
6. Olivia Rodrigo
7. Dua Lipa
8. Måneskin

In principe gewoon de 4 bovenste acts, degene in dit rijtje die ik nog nooit eerder had/heb gezien.

The Simpsons GIF

1. Foo Fighters
2. Sam Fender
3. Linkin Park
4. Olivia Rodrigo
5. Green Day
6. Lenny Kravitz
7. Dua Lipa
8. Maneskin

Ga wel volgende jaar Ome Lenny zien in Sportpaleis, dus ben daar wel nog benieuwd naar

Users who are viewing this thread