Rock Werchter 2025

Dat wil zeggen dat ik wél moeite doe om nieuwe muziek te ontdekken. Blijft interessant.
Probeerde niets negatiefs naar jou te zeggen! Vond het vooral gewoon verfrissend om dit een keer te zien voor een band die al zo lang meegaat ;)

Ik bedoel ook OATW voor ID op Boutique en dan een waardige pre-headliner voor Olivia Rodrigo
Ik denk dat Herman misschien wel een Hermanneke kan doen en Sabrina Carpenter of Chappel Roan zou kunnen fixen voor O-Rod? Beide in feite een headliner, maar RW blijft RW.

• Leuk
Waarderingen: JelleCa
Ik denk dat Herman misschien wel een Hermanneke kan doen en Sabrina Carpenter of Chappel Roan zou kunnen fixen voor O-Rod? Beide in feite een headliner, maar RW blijft RW.
Is het voor de verkoop van vooral de weekendtickets niet slimmer om haar voor een van de rock artiesten te zetten. Als je rock dagen en pop dagen maakt kom je niet van je weekendtickets af.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
OATW voor Imagine Dragons en een goede iets hardere act voor Olivia Rodrigo zodat de oude garde niet helemaal met een rot gevoel naar huis gaat en ik ben dik tevreden. Misschien gewoon een keer A7X stelen van Graspop?
Om een of andere reden heb ik toch een wrange bijsmaak als je iets harders voor Olivia Rodrigo neer zou zetten. Ben je 20 jaar aan het beuken en bier aan het vangen voor een mooie plek een festival, om uiteindelijk een popster van 23/24 jaar met 2 hits voor je te laten gaan. Voelt raar, maar misschien ben ik daarin de enige. Uit respect voor andere bands zou ik er meer vrede mee hebben als een andere popartiest voor Olivia Rodrigo gaat. Maak er dan maar een popzondag van

Olivia Rodrigo geluisterd. Tja, als dit tegenwoordig al Grammys wint. Gespeend van elke originaliteit. Maar ja, dat is de 21e eeuw zo lijkt het: de goegemeente doet vooral wat ze al deden, koopt vooral wat ze al hebben en luistert vooral wat ze al luisteren.
Lekker vroeg het mandje in op zondag! Of waarschijnlijker: ergens bier gaan drinken.
Haar songwriter schrijft dan ook de songs van 10+ popsterren, lees ik

OATW voor Imagine Dragons en een goede iets hardere act voor Olivia Rodrigo zodat de oude garde niet helemaal met een rot gevoel naar huis gaat en ik ben dik tevreden. Misschien gewoon een keer A7X stelen van Graspop?
Kan je het echt stelen noemen, als het gaat om een band die een paar maanden terug nog in Dessel stond?
Wellicht dat de band nog overtuigd kan worden om de barn af te sluiten? Lijkt me voor de fans en de band een mooiere spot dan een uurtje in het daglicht.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Tja, als dit tegenwoordig al Grammys wint
Ik kan me geen tijd herinneren waarin dit niet een argument is geweest. Ik begrijp dat je van RW iets meer verwacht, maar het zit op zich prima in elkaar. Op Britney Spears kijken we tegenwoordig ook met een fijne nostalgie terug

extra datums in juli voor Alanis Morissette

13/7 Festival de Carcassone, Frankrijk
21/7 Budapest Park, Hongarije
23/7 Lucca Summer Festival, Italië
24/7 Cavea Auditorium, Rome, Italië

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser
Om een of andere reden heb ik toch een wrange bijsmaak als je iets harders voor Olivia Rodrigo neer zou zetten. Ben je 20 jaar aan het beuken en bier aan het vangen voor een mooie plek een festival, om uiteindelijk een popster van 23/24 jaar met 2 hits voor je te laten gaan. Voelt raar, maar misschien ben ik daarin de enige. Uit respect voor andere bands zou ik er meer vrede mee hebben als een andere popartiest voor Olivia Rodrigo gaat. Maak er dan maar een popzondag van
Misschien is M.Shadows wel heel groot fan :ROFLMAO:. Denk niet dat het veel uitmaakt. Sum41 staat op hun afscheidstournee 2 spots voor Maneskin.

extra datums in juli voor Alanis Morissette

13/7 Festival de Carcassone, Frankrijk
21/7 Budapest Park, Hongarije
23/7 Lucca Summer Festival, Italië
24/7 Cavea Auditorium, Rome, Italië
Die lijkt me ver uitgesloten. OF ze moet 6 juli komen, vanaf Schotland en dan 3 dagen op rij optreden.
Live is Live vrijdag lijkt logischer. of geen Belgie

• Leuk
Waarderingen: johanra
eindelijk hier wat bijgelezen
Prive leven staat al weer ettelijke weken in brand maar vandaag eens wat rust

hoe vaak de het is "rock, niet pop" werchter achtige dingen passeren
grote boomer mentaliteit hier jezus

het moeten altijd bepaalde namen zijn die headlinen of het is niet goed....
het is net verfrissend dat ze proberen de headliner pool wat te vergroten

na wat opzoekwerk en sinds de editie van 2009 hebben we ongeveer 59 headliner spots gehad (soms met 2 op 1 dag bv depeche mode & editors) en dat zonder de corona edities of editie 2025

van die 59 spots
5 keer Kings of leon
5 keer Pearl Jam
4 keer Muse
4 keer Red Hot Chili pepers
3 keer Metallica
3 keer Rammstein
3 keer Editors
3 keer Mumford & sons
3 keer arctic monkeys
2 keer Green Day
2 keer Linkin Park
2 keer The Cure
2 keer Coldplay
2 keer Foo Fighters
2 keer lenny kravitz

en 12 bands 1x
namelijk: Oasis, iron maiden, depeche mode, faith no more, paul mccartney, florence & the machine, radiohead, gorrilaz, killers, pink, tool, imagine dragons, maneskin & Dua lipa

wat opvalt uit dat lijstje is dat de volgende te groot zijn geworden door momentum Oasis en Imagine Dragons (boutique) PAul Mccartney ook wel een CLassic alleen kan verkopen en net als een pink een boudewijnstadion kan uitverkopen.

Iron Maiden toch liever graspop doet, faith no more op hiatus is en waarschijnlijk zal blijven + noodoplossing was, Maneskin in hiatus gaat , Florence niet echt een dag kan dragen nu, radiohead ook altijd maar beperkt beschikbaar is, Gorrilaz ook niet veel tours doet, Tool niet direct terug aan EU festivals gaan beginnen...

dan blijft er niet veel uniek over dat je kan boeken als je het lijst zo bekijkt. want dingen als rammstein, Coldplay enzo kan je ook al niet meer halen

ik vind het een goede zet om OR & fender een kans te geven.
zo geef je het festival ademruimte, verjonging en toekomstvisie want weer PJ, KIL, Muse,.... dan ga je echt teveel in dezelfde vijver blijven zitten vissen en dat gaat nefast zijn naar je toekomst toe.

na wat opzoekwerk en sinds de editie van 2009 hebben we ongeveer 59 headliner spots gehad (soms met 2 op 1 dag bv depeche mode & editors) en dat zonder de corona edities of editie 2025

van die 59 spots
5 keer Kings of leon
5 keer Pearl Jam
4 keer Muse
4 keer Red Hot Chili pepers
3 keer Metallica
3 keer Rammstein
3 keer Editors
3 keer Mumford & sons
3 keer arctic monkeys
2 keer Green Day
2 keer Linkin Park
2 keer The Cure
2 keer Coldplay
2 keer Foo Fighters
2 keer lenny kravitz

en 12 bands 1x
namelijk: Oasis, iron maiden, depeche mode, faith no more, paul mccartney, florence & the machine, radiohead, gorrilaz, killers, pink, tool, imagine dragons, maneskin & Dua lipa
Aardige toewijding! Ben het met je analyse eens dat veel acts oud en steriel wordne, met name PJ zit in mn hoofd qua RW. Hoewel ik het met je eens ben dat nieuw bloed nodig is voor de toekomst, kun je over invulling daarvan ook sparren. IMO: liever Billie Eilish dan OR, bijvoorbeeld

• Leuk
Waarderingen: redle

Users who are viewing this thread