Rock Werchter 2025

Ik was gisteren bij Linkin Park in Parijs. Als werchter ze op een of andere manier kan strikken, zijn de dagtickets in minuten uitverkocht. Dit was groots. Als Herman dit leest, geef ze een apart evenement met goeie lineup. Gaat verkopen als zoete broodjes.
27 songs in net geen twee uur, dus stevig tempo, niet veel onnodige pauzes. Hit na hit na hit. Als het nieuwe album binnen enkele weken uit komt, zullen er wel nog wat nieuwe songs in de setlist toegevoegd worden neem ik aan. Dan nog is de setlist lang genoeg om alle classics en nieuwe songs te spelen. Band was gewoon echt goed. Emily haar screams, geen commentaar. Een scream van 20 seconden live… wie doet het haar na. Ze is echt sterk vocaal. De eerste show van hun comeback was echt niet representatief voor wat ze kan. Was deze keer geen 360 stage, dus set up die ook voor festivals kan gebruikt worden. Kon er geen opmerkingen over maken. Top avond! Kan het niet anders beschrijven; buiten franse organisatie. 1 wc blok voor de volledige benedenvloer, of 1 klein merch standje binnen voor staanplaatsen om hem dan nog voor de headliner op te doeken, en zo nog wat kleine dingen. Doet niets af van de band, was gewoon top.
Kan ik alleen maar beamen, eerste paar nummers moest ze er nog in komen maar daarna heel goed vocaal. Viel me trouwens ook op hoe goed die nieuwe nummers het doen. Heel veel meegezongen tijdens emptyness machine en heavy is the crown.

• Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan
Lijkt me een zekerheid voor Lokerse Feesten, zag hierover enkele maanden geleden ook een gerucht verschijnen

Bijlagen

• Screenshot_20241104_110626_Instagram.jpg
    Screenshot_20241104_110626_Instagram.jpg
    427,5 KB · Weergaven: 64
  • Leuk
Waarderingen: scheep
Ik heb 45 betaald denk ik. Goede plaatsen…

Haar stem/keel zal altijd heikel punt blijven. Al zoveel moeten annuleren.
Heb ze afgelopen vrijdag ook gezien in Vorst.
Bij Strong viel haar stem inderdaad op. Ze leek wat hees te zijn. Terwijl ze midden in de set wel nog kon uithalen. Waar ze terecht applaus voor kreeg.
Ik was niet op de hoogte dat ze kortere sets spelen. Dus ik was wel wat verrast en op mijn honger blijven zitten toen het gedaan was. Al is me nu wel duidelijk waarom. Ook wel jammer dat ze van de nieuwe plaat Fakest Bitch niet gespeeld hebben en ook niet mijn favoriet(e cover), Nightcall.
Maar of ze passen op RW: zonder twijfel.

Cage the Elephant komt in februari naar de AB, dus ook een kanshebber voor de zomer. Zou op zich niet misstaan in The Barn of KluB in de late namiddag.
Stonden de vorige keer als een van de eerste bands op de dag geloof ik. Zo'n band die eigenlijk weinig airplay heeft, weinig nieuws rondom hen heeft maar ik toch graag weer zie. Mogen zeker langskomen!

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Zijn er buiten Billie, Olivia en Linkin Park nog geruchten over mogelijke Headliners?
Pearl Jam lijkt mij nog een kanshebber. Hebben afgelopen zomer een korte tour in Europa gehad, en in de VS. Gaan deze maand naar Australië. Voor het nieuwe jaar nog geen data bekend, maar zouden in 2025 best weer naar Europa kunnen komen.

Heb ze afgelopen vrijdag ook gezien in Vorst.
Bij Strong viel haar stem inderdaad op. Ze leek wat hees te zijn. Terwijl ze midden in de set wel nog kon uithalen. Waar ze terecht applaus voor kreeg.
Ik was niet op de hoogte dat ze kortere sets spelen. Dus ik was wel wat verrast en op mijn honger blijven zitten toen het gedaan was. Al is me nu wel duidelijk waarom. Ook wel jammer dat ze van de nieuwe plaat Fakest Bitch niet gespeeld hebben en ook niet mijn favoriet(e cover), Nightcall.
Maar of ze passen op RW: zonder twijfel.
Volgens mij speelde ze gisteren in de Ziggo weer de langere set (met Fakest Bitch). Vond het erg indrukwekkend. Je merkte alleen wel dat haar stem de laatste nummers (waaronder Strong) minder werd. Had het gevoel dat het middenstuk vocaal gezien het beste was.

Edit: nu ik de setlist vergelijk is het verschil een middenstuk van 2 nummer vanuit een 2e podium in het midden van de zaal.

Volgens mij speelde ze gisteren in de Ziggo weer de langere set. Vond het erg indrukwekkend. Je merkte alleen wel dat haar stem de laatste nummers (waaronder Strong) minder werd. Had het gevoel dat het middenstuk vocaal gezien het beste was.
Gisteren z.g.a. 1,5 uur meen ik. Strong was niet in de sterkste uitvoering, Hell To The Liars + Metal & Dust bijvoorbeeld werden wel beter gedaan ja. Maar het is een 8 vergelijken met een 10 als je het mij vraagt :D

Gisteren z.g.a. 1,5 uur meen ik. Strong was niet in de sterkste uitvoering, Hell To The Liars + Metal & Dust bijvoorbeeld werden wel beter gedaan ja. Maar het is een 8 vergelijken met een 10 als je het mij vraagt :D
Ik zie dat ze ook geen Rooting For You meer spelen. Zal vast te belastend zijn voor haar, maar was op Werchter 2018 een kippenvel momentje hoor.

Users who are viewing this thread