Rock Werchter 2024

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
verwachten we deze week nog namen of zal het eerder volgende week zijn?
De announcement van de Belgische namen wordt afgesloten met "We'll announce more names for Rock Werchter soon."

Verwacht dan inderdaad uiterlijk volgende week nog wel een een drop. Gezien deze week de Belgische drop, denk ik even geduld en misschien volgende woensdag of vrijdag, maar you never know.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
De announcement van de Belgische namen wordt afgesloten met "We'll announce more names for Rock Werchter soon."

Verwacht dan inderdaad uiterlijk volgende week nog wel een een drop. Gezien deze week de Belgische drop, denk ik even geduld en misschien volgende woensdag of vrijdag, maar you never know.

Is begin maart niet veel logischer na twee drops in twee weken tijd?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
“Soon” kan in festivaltermen as vrijdag betekenen, maar ook over 2 weken of pas in maart. Zegt dus weinig. Al verwacht ik binnen nu en 2 weken toch wel weer een pakketje.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Is begin maart niet veel logischer na twee drops in twee weken tijd?
Lijkt me sterk dat ze nu plots anderhalve maand stil gaan blijven. Behalve de traditionele stilte tijdens De Warmste Week + Kerstvakantie zat er nooit veel tijd tussen de aankondigingen.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Lijkt me sterk dat ze nu plots anderhalve maand stil gaan blijven. Behalve de traditionele stilte tijdens De Warmste Week + Kerstvakantie zat er nooit veel tijd tussen de aankondigingen.
Voor 2022 werden de laatste namen op 9 februari bekendgemaakt , voor 2023 op 3 maart (34 namen). Ofwel doen ze het in twee tijden met aankondiging van resterende belangrijkste namen begin februari en laatste lichting eind februari of ze doen het in een tijd in februari.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Kunnen we eens stoppen met namen die er twee jaar geleden te recycleren? Er staat al meer dan genoeg in de herhaling. 😅

Je kan Miles Kane ook elk jaar al zien in dit land...hell, hij staat zelfs al in de Botanique en de Vooruit dit voorjaar. Laat één van die laatste plekken maar voor een wat frissere act.
Toch fijne naam in de namiddag vind ik op een festival, zon pintje erbij.
Vind dat die pas vanaf 2030 terug België mag betreden, is hier elke maand wel heb ik het gevoel

(Vooral omdat die dan ook nog middelgrote plek op de Main inpalmt)

Middelgroot denk ik niet hoor. Denk zelfs ergens 2e act ofzo
 
  • Leuk
Waarderingen: bronco

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Groot, middelgroot..het blijft Cola Zero. Een betrouwbare act die nul komma nul opwinding met zich mee brengt omdat de podia waar je hem de voorbije jaren kon zien in ons land met moeite op twee handen te tellen zijn (Zo voelt het toch). Als er nog wat peper gaat komen in een affiche die nu al..terecht..ietwat bekritiseerd wordt wegens de vele herhalingen, gaat die echt niet van Miles Kane komen.

Die kan even makkelijk op Live /S Live, Crammerock, Suikerrock of waar dan ook staan en niet uit de toon vallen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Miles Kane is zo’n noch vis noch vlees naam. Gaat voldoende volk naar kijken want bekend genoeg. Maar gaat niet bijblijven.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Miles Kane is zo’n noch vis noch vlees naam. Gaat voldoende volk naar kijken want bekend genoeg. Maar gaat niet bijblijven.

Ik vind vooral grappig dat sommigen hier op hun achterste poten staan bij het idee van een Vlaams popzangeresje ( Dat vermoedelijk zwaar gaat scoren op de MIA's vanavond en overal haar zalen uitverkoopt) maar dan wel luidop vragen om Miles Kane voor de zoveelste keer. 😅


Miles Kane stond op twee van de vorige drie Werchter edities...het is even goed geweest. Laat die laatste spots maar aan wat frisse namen. SZA, Tyler the creator, Kali Uchis, Lorde..of als we dan toch gaan voor oude rockers..Biffy Clyro of wat dan ook dat er de voorbije jaren nog niet vaak stond.

Miley Cyrus als sub nondedju!! 😁
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Mij stoort vooral dat sommigen hier op hun achterste poten staan bij het idee van een Vlaams popzangeresje ( Dat vermoedelijk zwaar gaat scoren op de MIA's vanavond en overal haar zalen uitverkoopt) maar dan wel luidop vragen om Miles Kane voor de zoveelste keer. 😅


Miles Kane stond op twee van de vorige drie Werchter edities...het is even goed geweest. Laat die laatste spots maar aan wat frisse namen. SZA, Tyler the creator, Kali Uchis, Lorde..of als we dan toch gaan voor oude rockers..Biffy Clyro.
Ik zit op beiden niet te wachten, maar als ze er staan trekken ze ongetwijfeld genoeg volk.
 

bronco

Playlistbediener
8 dec 2023
11
7
Groot, middelgroot..het blijft Cola Zero. Een betrouwbare act die nul komma nul opwinding met zich mee brengt omdat de podia waar je hem de voorbije jaren kon zien in ons land met moeite op twee handen te tellen zijn (Zo voelt het toch). Als er nog wat peper gaat komen in een affiche die nu al..terecht..ietwat bekritiseerd wordt wegens de vele herhalingen, gaat die echt niet van Miles Kane komen.

Die kan even makkelijk op Live /S Live, Crammerock, Suikerrock of waar dan ook staan en niet uit de toon
Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Voor velen is het waarschijnlijk nog hopen op die peper en voor sommigen zelfs wanhopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Miles Kane is zo’n noch vis noch vlees naam. Gaat voldoende volk naar kijken want bekend genoeg. Maar gaat niet bijblijven.
Ja denk dat deze discussie niet zozeer gaat over 'is Miles Kane goed'. Niemand die dat een slechte show vind ofzo, maar zoals @parelconfituur al zegt: laat die laatste namen maar eens wat scherpte in de lineup steken. Al heb ik alle hoop op een SZA, Tyler, Lorde al lang opgegeven.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Ik vind vooral grappig dat sommigen hier op hun achterste poten staan bij het idee van een Vlaams popzangeresje ( Dat vermoedelijk zwaar gaat scoren op de MIA's vanavond en overal haar zalen uitverkoopt) maar dan wel luidop vragen om Miles Kane voor de zoveelste keer. 😅


Miles Kane stond op twee van de vorige drie Werchter edities...het is even goed geweest. Laat die laatste spots maar aan wat frisse namen. SZA, Tyler the creator, Kali Uchis, Lorde..of als we dan toch gaan voor oude rockers..Biffy Clyro of wat dan ook dat er de voorbije jaren nog niet vaak stond.

Miley Cyrus als sub nondedju!! 😁
Tja, dat noemt men smaken verschillen. Ik ga liever ergens in de namiddag naar een show van miles kane dan naar een "frisse pommelien". Begrijp niet goed waarom je meer met jouw idool moet komen als de naam miles kane valt, totaal iets verschillend.
Miles kane in de namiddag op een festival vind ik gewoon fijn, mag toch?

Biffy Clyro, ik denk dat die een te hoge spot vragen voor werchter. Elk jaar komt die naam terug maar er zal wel een reden zijn waarom ze er nooit stonden. Ik vind ze persoonlijk goed maar denk dat ze in uk wel een andere status hebben dan hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Tja, dat noemt men smaken verschillen. Ik ga liever ergens in de namiddag naar een show van miles kane dan naar een "frisse pommelien". Begrijp niet goed waarom je meer met jouw idool moet komen als de naam miles kane valt, totaal iets verschillend.
Miles kane in de namiddag op een festival vind ik gewoon fijn, mag toch?

Biffy Clyro, ik denk dat die een te hoge spot vragen voor werchter. Elk jaar komt die naam terug maar er zal wel een reden zijn waarom ze er nooit stonden. Ik vind ze persoonlijk goed maar denk dat ze in uk wel een andere status hebben dan hier.

Gaat niet om Pommelien. Voor mij hoeft het niet. Maar mag ik het grappig vinden dat er hier zo hard gepraat wordt over de overdaad aan herhaling, maar dat je dan liever voor de derde keer op vijf Werchters tijd dezelfde act zou willen zien, terwijl iets dat niet in het straatje past een grote faux pas is? Er staat al meer dan genoeg voor ons dertigplussers.😄
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Gaat niet om Pommelien. Voor mij hoeft het niet. Maar mag ik het grappig vinden dat er hier zo hard gepraat wordt over de overdaad aan herhaling, maar dat je dan liever voor de derde keer op vijf Werchters tijd dezelfde act zou willen zien, terwijl iets dat niet in het straatje past een grote faux pas is? Er staat al meer dan genoeg voor ons dertigplussers.😄
Tuurlijk mag je het grappig vinden. Voor mij persoonlijk liever miles kane op de affiche dan pommelien. En als ze er staat (wat niet gaat gebeuren dit jaar), genoeg andere keuze.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
Ik moet nu wel toegeven. Veel artiesten halen in Nederland een niveau dat ze bij ons nooit gaan krijgen:
- Lenny ziggo sold out
- NBT 2x Ziggo, wij 1x Lotto
- Zara Larsson Afas, hier AB
Etc, we krijgen een lang lijstje bij elkaar indien nodig
Hoeveel % belgen/Nederlanders komen er op Werchter af? Iemand een idee? Voor mijn gevoel zijn er veel Nederlanders die er op af komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Tja, dat noemt men smaken verschillen. Ik ga liever ergens in de namiddag naar een show van miles kane dan naar een "frisse pommelien". Begrijp niet goed waarom je meer met jouw idool moet komen als de naam miles kane valt, totaal iets verschillend.
Miles kane in de namiddag op een festival vind ik gewoon fijn, mag toch?

Biffy Clyro, ik denk dat die een te hoge spot vragen voor werchter. Elk jaar komt die naam terug maar er zal wel een reden zijn waarom ze er nooit stonden. Ik vind ze persoonlijk goed maar denk dat ze in uk wel een andere status hebben dan hier.
2013 stond Biffy Clyro in de Barn, in 2014 in de namiddag op mainstage.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Tuurlijk mag je het grappig vinden. Voor mij persoonlijk liever miles kane op de affiche dan pommelien. En als ze er staat (wat niet gaat gebeuren dit jaar), genoeg andere keuze.

Gelijk heb je. Muziek is en blijft een subjectief beestje en er is altijd wel wat te beleven als een act je niks zegt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken