Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Een Belgische act moet je ook niet beoordelen op Nederlandse ticket sales natuurlijk. Zouden hier vlot 8 ABs op een rij kunnen uitverkopen.

Los daarvan hadden we dit jaar Iggy Pop/Editors/Fred Again/Rosalia. Acts die allemaal ergens tussen Lotto Arena en Sportpaleis zweven. Dan mag het meer zijn dan Michael Kiwanuka en Khruangbin.
Ik denk dat de 013 toch prima in bereik ligt voor een grote schare fans. De vorige keer dat ik ze in België zag stonden ze in de lotto arena waar 8.000 man in kan ofzo? De AB zijn er maar 3.000 +/-?

Rekensommen of niet; de vorige keer als afsluiter in de Barn stond het niet vol.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Ik gok nu wel dat de Barn heads komend jaar wat kleiner zullen uitvallen om een massale stormloop zoals vorig jaar en het gezaag dat daarmee gepaard ging te vermijden.
Dat hangt dan weer van de subheadliners op Main af. Als die groot genoeg zijn (als QOTSA vs. Rosalia) dan valt het met de rode kruizen wel mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Verkoopt Werchter niet altijd gewoon uit?
Ik heb altijd gedacht dat grote festivals hun kaarten weggeven indien ze niet uitverkopen. In de vorm van wedstrijden bij kbc/stubru/abinbev of dergelijke. Of mensen die vip mogen gaan via een sponsor of zelf buren. Stel dat de verkoop tegenvalt lok je nog liever iemand. De bands staan er toch en stel mensen komen dan gratis met hun gekregen gewonnen ticket doen ze nog een hoop geld op aan drank/eetbonnen.

Beter dat dan gewoon er niets mee te doen dacht ik dan @jimmywe misschien kan hij er iets over vertellen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Do lenny kravitz- Pearl Jam
Vr maneskin - ...
Za sam smith - dua lipa
Zo queens of the stone age - foo fighters

Mogelijk?
Dat is iets waar een Rock Werchter op andere jaren wel mee zou komen ja, maar ik vrees dat je die verwachtingen een heel eind zal moeten bijstellen. En heel eind. Lenny was trouwens een prima - en ook al niet al te grote - sub geweest voor de Foos op zondag.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Heel blij met Lenny! Combi’s binnen gehaald vandaag..blij dat het geen pearl jam is, gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen smaak😬…tot nu toe zeer blij met wat er aangekondigd is…
Ik wordt juist niet blij van the national, pulp etc….
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.172
1.634
Well at least Lenny can play rock guitar.. 🙄
I thought is was ROCK Werchter??

Are you taking the piss or did you wonder off from social media? Even now there are far more traditional guitar driven rockbands on the line up than otherwise, so what are you on about?
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
724
945
YUNGBLUD lijkt me een reële optie, al hoop ik als grote fan van hem wel nog op iets anders eerlijk gezegd 🤭
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
So basicly one of the biggest headliners next festivalseason and one of the brightest stars on the line up is your reason to bring on dumb platitudes about ROCK Werchter? Go to GrasPOP if you only want to hear guitars. 😅
Ik denk dat @gav maar een grapje maakt hier.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Het zijn ook geen uilen in Mechelen, ze weten meestal wel goed wat ze doen.
Op de socials ook nauwelijks negatieve reacties, bevestigt toch weer dat het forum niet representatief is.
"mensen zoals ons" zijn minder dan 1% van de festivalbevolking hoor... RW weet een pak beter waarmee ze bezig zijn, dan wij allemaal samen. Terwijl iedereen hier wel altijd denkt het beter te weten wie welke positie moet innemen, wie wanneer headliner moet zijn enzovoort. Wat een stelletje gefrustreerde, dikke nekken zijn we hier toch eigenlijk allemaal? :D

Op het forum ook al jaren klagen dat er te veel herhaling bovenaan is, dat er nieuwe namen moeten komen, dat nieuwe generatie klaar staat maar geen kans krijgt...
- Dan hebben ze 2 namen die jong zijn en er nog nooit als headliner stonden (waarvan 1 stadion act in het popgenre).
- Een act die er al bijna 10 jaar niet meer stond
- De grootste rock-act die tourt volgend jaar, en eigenlijk ook nog niet zo heel vaak op Werchter stond (3e keer ofzo zeker?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken