Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Depeche mode - The National
Foo Fighters - Ghost
Red hot Chili Peppers Tame Impala - Justice
Post Malone - Angele
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
106
86
Denk dat: Fatm, Boy genius, Foals, King gizzard and the lizzard wizard, Lorde, Future islands, arcade fire, New order, tame impala, faith no more, the national en gastlight anthem ook wel een kansje maken?!?
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
De nieuwe grote namen zijn vooral pop. Daarvan kan RW er 1 of 2 boeken, maar niet meer (als headliner). Daarnaast zijn deze grote namen tegenwoordig zo groot dat ze festivals over slaan en eigen tournees doen. En dan kom je toch weer in standaard rijtje van Foo Fighters, Pearl Jam, Metallica etc. Hoop op enkele dingen die je niet regulier ziet. RATM is daar zeker eentje van. Wellicht dat Lana ook veel festivals gaat doen in 2023.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Met het giga aantal grote concerten tegenwoordig, en de mega prijzen verwacht ik overigens dat er in 2024 ook een omslagpunt zou kunnen komen qua kaartverkoop in de sector.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
denk het niet maar goed, dat ligt even goed aan het dagprogramma dan aan stromae zelf, stromae heeft gewoon te veel in belgië gespeeld, iedereen die hem wou zien, heeft hem al gezien of ging hem al zien.
Nee hoor, er zijn nog heel veel die Stromae willen zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik hoop er volgend jaar ook weer bij te zijn, waarschijnlijk met de Sweden Rock club. Hoop daarom op een mooie mix van wat 90's/rock bands en nieuwe namen. Stromae zou sowieso mooi zijn maar vooral een Soad, Nin of Ratm (Sabaton? Ghost?) om de groep te overtuigen. Bij voorkeur ook 1 grote hedendaagse popnaam, Billie? De rest is alweer te groot. Ga me dit jaar dus ook weer wat meer op Werchter focussen, zin in :)

Foo Fighters 2.0 heb ik eigenlijk ook wel weer eens zin in. Met een kortere set met minder gelul.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
stromae kon het dit jaar niet, billie hebben we een aantal jaar geleden gezien toen ze van boutique naar sportpaleis ging, er is een verschil tussen een sportpaleis uitverkopen en een weide uitverkopen. omdat RATM zo lang geleden is denk ik het wel. maar stel dat RATM nu 3 jaar na elkaar europa doet dan zullen ze waarschijnlijk wel een stapje terug moeten nemen en ook voor co headline constructie moeten gaan. FF kan dit door omstandigheden waarschijnlijk ook maar het is ook niet dat de meeste werchter fans Foo fighters nog niet gezien hebben
Voor de drie miljoenste keer, dat was voor de release van haar album waar ze al die Grammy's mee op rakelde. En nóg groter werd nadat ze doorbrak met oa bury a friend. Gewoon een dikke inschattingsfout van de promotor, kon zij niets aan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
En toch verkoopt die Pukkelpop dag niet heel snel uit. Dat vind ik zo gek (ben overigens van mening dat het een prima headliner voor RW is)
Ze speelt op de eerste dag, altijd wat moeilijker dan op een zaterdag natuurlijk. Zie je bij RW ook terug komen - ookal is het een jongerenfestival. Dat, en herexamens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Mooi, Herman Schueremans hint op Stubru alvast op komst Foo Fighters. "Soms moet je de dingen een jaar laten liggen zodat ze nog beter worden", antwoordde hij toen werd gevraagd of ze FF overwogen als vervanger van Stromae.
Of Stromae komt gewoon opnieuw.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
183
161
en herexamens.
Vooral dit. Ook al gaat dit om een klein deel van de bevolking, het blijft de grootste doelgroep voor pkp. Ik baal zelf, net als heel veel vrienden/kennissen dat Billie op pkp staat en we dus zullen moeten missen wegens herexamens.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Of Stromae komt gewoon opnieuw.
Of beiden natuurlijk.

Je hoeft geen helderziende te zijn dat Foo Fighters met een nieuw album een wereldtoernee gaan ondernemen in 2024 en werkelijk elk groot festival gaan aandoen.

Of we dat nu willen of niet.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
693
630
Zo groot is die vijver niet meer voor groepen die een Werchter dag kunnen dragen, want eenmaal je een Werchter dag kan dragen is een eigen dag niet meer zover af.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
858
Glastonbury bevestigt dat ze voor volgend jaar al twee vrouwelijke headliners hebben!
Organiser Emily Eavis has confirmed the event will return next year, with two female headliners already booked.

Euh? Misschien krijgen zij wel een Taylor Swift?
Dus Lipa?
Madonna?

Als Dua Lipa een Glastonbury doet, dan hopelijk toch ook Werchter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken