Rock Werchter 2024

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
156
164
Verwachten jullie ook een herhaling voor CDW na het succes van afgelopen jaar?
Ik verwacht dan toch eerder Amelie Lens (die, vind ik, een mooi plekje mag krijgen!) Of Reinier Zonneveld in plaats van CDW op herhaling, ookal zou ik er enorm blij van worden.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.555
4.298
Die had een heerlijke set dit weekend in Volt Sittard-Geleen. Eerder iets voor KlubC denk ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.236
5.597
Ik verwacht dan toch eerder Amelie Lens (die, vind ik, een mooi plekje mag krijgen!) Of Reinier Zonneveld in plaats van CDW op herhaling, ookal zou ik er enorm blij van worden.
Gaat Amelie zich niet eerder een zomer focussen op haar kindje?
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
122
107
SOAD heeft een filmpje gedeeld van a sick new world die morgen met nieuws komt. Lijkt me dat ze daar dan weer staan in april. Wie weet nog wat shows in europa?!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.423
11.289
Wat mij betreft verdient Sabaton eens een deftige spot op Werchter. Is uitgegroeid tot één van de populairste metalbands in België en heeft een zeer toegankelijke sound waar een groot deel van de bezoekers door verrast zal worden. Lijkt me ook als band een slimme stap om nog een stap te kunnen groeien. Alcatraz is te klein voor ze en Graspop slaan ze hopelijk een jaartje over (zeg ik als fan).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en jonasvh

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.236
5.597
Wat mij betreft verdient Sabaton eens een deftige spot op Werchter. Is uitgegroeid tot één van de populairste metalbands in België en heeft een zeer toegankelijke sound waar een groot deel van de bezoekers door verrast zal worden. Lijkt me ook als band een slimme stap om nog een stap te kunnen groeien. Alcatraz is te klein voor ze en Graspop slaan ze hopelijk een jaartje over (zeg ik als fan).
Graspop heeft 8 headliners nodig... dan lijkt me dit niet de band om op Werchter te zetten eigenlijk. Tenzij die dat zelf per se willen, maar denk dat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
371
548
SOAD heeft een filmpje gedeeld van a sick new world die morgen met nieuws komt. Lijkt me dat ze daar dan weer staan in april. Wie weet nog wat shows in europa?!
There’s zero information that they will go on tour. It’s a one day event which they already headlined this year.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.423
11.289
Graspop heeft 8 headliners nodig... dan lijkt me dit niet de band om op Werchter te zetten eigenlijk. Tenzij die dat zelf per se willen, maar denk dat niet.
Mwa, stel dat er wel een grote rock/metalnaam op RW staat in 2024 (Rammstein ofzo) en Werchter doet eens een poging om wel wat bijpassends te boeken dan vind ik dit een hele logische keuze.
 

Knightofmuser

Campingartiest
1 okt 2022
57
35
Wouldn't Soad like to visit Europe next summer?

I don't think Rammstein will tour, Till Lindermann has his solo project
 

Knightofmuser

Campingartiest
1 okt 2022
57
35
First annoucement :
Foo Fighters

Second annoucement :
Ed Sheeran

Third annoucement :
Blink 182 + The national

fourth announcement :
Greta Van fleet + Nothing But Thieves + The Hives + Avril Lavigne + Bring me the horizon

I don't think Lorde, Sam Smith, Dua Lipa will be on the line-up.

on the other hand system of a down, codlplay, depeche mode, the cure, ratm will they be one of the names which closes the festival
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.269
4.429
Wat mij betreft verdient Sabaton eens een deftige spot op Werchter. Is uitgegroeid tot één van de populairste metalbands in België en heeft een zeer toegankelijke sound waar een groot deel van de bezoekers door verrast zal worden. Lijkt me ook als band een slimme stap om nog een stap te kunnen groeien. Alcatraz is te klein voor ze en Graspop slaan ze hopelijk een jaartje over (zeg ik als fan).
Vind ze qua grootte in de metalwereld eigenlijk een mismatch met Werchter. Op een Graspop krijgen ze een mooie plek, terwijl op Werchter ik ze ergens in de middag verwacht.

Persoonlijk hoop ik ook op andere metal / hardrocknamen, want vind ze niet zo boeiend. Net als een disturbed, die ik beter vind passen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.621
4.896
ik vraag me af hoe werchter staat tegenover de nieuwe lichting super toegankelijke metal bands die tegenwoordig heel populair zijn: bad omens, i prevail, falling in reverse, polyphia,, ...
Gaan ze die allemaal iedere keer aan graspop laten?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.621
4.896
Vind ze qua grootte in de metalwereld eigenlijk een mismatch met Werchter. Op een Graspop krijgen ze een mooie plek, terwijl op Werchter ik ze ergens in de middag verwacht.

Persoonlijk hoop ik ook op andere metal / hardrocknamen, want vind ze niet zo boeiend. Net als een disturbed, die ik beter vind passen.
het is en blijft een sportpaleis band, minder dan sub moet je niet verwachten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
het is en blijft een sportpaleis band, minder dan sub moet je niet verwachten.
En dat zullen ze op RW niet krijgen. Op Stubru krijgen die quasi enkel zendtijd in de metalprogramma's, in tegenstelling tot Ghost of Volbeat.

Zelfde trouwens voor die bands als I Prevail: zijn aan populariteit aan het winnen, maar ik gok dat de gemiddelde Werchterganger er nog nooit van gehoord heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.738
4.795
En dat zullen ze op RW niet krijgen. Op Stubru krijgen die quasi enkel zendtijd in de metalprogramma's, in tegenstelling tot Ghost of Volbeat.

Zelfde trouwens voor die bands als I Prevail: zijn aan populariteit aan het winnen, maar ik gok dat de gemiddelde Werchterganger er nog nooit van gehoord heeft.
Klopt, als die bands zelf eens meer mainstream festivals willen spelen en akkoord gaan met lagere spots, kan het zeker. De kans is gewoon veel groter dat ze gwn op GMM staan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken