Rock Werchter 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.780
3.546
Hield Dave Grohl zijn tenenkrommende betogen dat ze wat extra nummers kunnen spelen als ze niet zoveel lullen achterwege ja? Als ze net zoals vorig jaar op Rock Am Ring spelen is het wel echt een band om te zien ja! Maar toen Hawkins nog leefde werden de shows keer op keer ontsierd door urenlange preken van Dave. Doordat ze nu weer 2.5 uur kregen was ik er bang voor dat dat halfuur extra t.o.v. Rock Am Ring louter en alleen gelul zou zijn, maar dat was dus niet het geval?
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.321
1.178
Hield Dave Grohl zijn tenenkrommende betogen dat ze wat extra nummers kunnen spelen als ze niet zoveel lullen achterwege ja? Als ze net zoals vorig jaar op Rock Am Ring spelen is het wel echt een band om te zien ja! Maar toen Hawkins nog leefde werden de shows keer op keer ontsierd door urenlange preken van Dave. Doordat ze nu weer 2.5 uur kregen was ik er bang voor dat dat halfuur extra t.o.v. Rock Am Ring louter en alleen gelul zou zijn, maar dat was dus niet het geval?
19 nummers op 2u15.
Same old same old imo
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Hield Dave Grohl zijn tenenkrommende betogen dat ze wat extra nummers kunnen spelen als ze niet zoveel lullen achterwege ja? Als ze net zoals vorig jaar op Rock Am Ring spelen is het wel echt een band om te zien ja! Maar toen Hawkins nog leefde werden de shows keer op keer ontsierd door urenlange preken van Dave. Doordat ze nu weer 2.5 uur kregen was ik er bang voor dat dat halfuur extra t.o.v. Rock Am Ring louter en alleen gelul zou zijn, maar dat was dus niet het geval?
Ja! Ik was daar ook bang voor maar gelukkig nu niet van dat soort ellende. Natuurlijk praatte hij met het publiek en werden nummers stilgelegd maar nu voelde het passend en functioneel om de hype op te bouwen. Werd ook niet te lang gedaan. Blijkbaar hebben ze geleerd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Tenten aan de voorkant open zetten was wel echt een goede move. Daardoor veel meer acts kunnen zien dan vorig jaar en sfeer in de tenten was niet minder
Ben ook echt fan er van, maakt het festival zo veel relaxer. Van buiten topshows gezien van Froukje en The Blaze maar alleen gister al nog kunnen meegenieten van Lauren Spencer Smith en Zara Larsson. Die mis je anders en waren we vermoedelijk gaan liggen niksen bij de main.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
910
797
Zo, terwijl ik op de ICE richting Zürich zit voor mijn date met Taylor Swift morgenavond nog de tweede helft van het weekend overpeinzen.

De dramatische start heb ik al uitgebreid verteld, maar zaterdag werd alles goed, of nee, gewoon geniaal goed zelfs! Ik stond zowaar min of meer gezond op (op nog wat keelpijn na). Dus vol goede moed naar Equal Idiots, die een leuke set speelden, maar die weinig memorabel bleek, wel goed om alles even wakker te schudden.

Uiteraard de drukte bij TLDP verwacht dus tijdig naar de tent gelopen. 5 minuten voor de start zoals eerder al gemeld het verlossende telefoontje gekregen dat mijn heuptasje terecht was, inclusief portefeuille. Ik weet niet of het aan die last die van mijn schouders viel lag, aan het bier of aan het paardenmiddel dat een vriendin mij gaf tegen de keelpijn (dat uiteraard goed was voor alles, behalve keelpijn 😅), maar dat optreden was een geile koortsdroom. De sigaret die Abigail opstak tijdens Mirror na die zwoele Chris Isaak cover gaf de genadeslag. Perfect uitgewerkte show, overtuigend gebracht, weinig spontaan natuurlijk maar dat deerde niet.

Direct door naar J Bernardt waar we net nog achteraan in de KluB konden plaatsnemen. Zeer degelijke show, goed gedanst, geschuurd en Aperol gedronken in het zonnetje. Ideaal tussendoortje tijdens het wachten op het volgende hoogtepunt...

Jessie Ware. That. Felt. Good! Zo gay, zo leuk, zo goed gezongen. Complexloze disco die niemand onberoerd liet (in een beroerd lege Barn wel helaas). Elk nummer was een hoogtepunt, maar het collectieve dansmoment steekt er toch met kop en schouders bovenuit. We waren dan niet met de grootste massa, maar wie er stond ging er volledig voor. Heerlijk.

Hierna even rust, portefeuille opgehaald, traantje weggepinkt, gegeten, en het begin van NBT gezien dat weinig kon boeien want intussen stond daar nóg een hoogtepunt op ons te wachten in The Barn. Janelle Monáe, wat een queen! Ook dit verdiende een groter publiek maar wat was ze goed. Zeer sterke band ook. Wil zij dan eindelijk nog eens in een zaal langs komen zodat we een volwaardige show kunnen zien?

Avril Lavigne, er is veel over gezegd - vooral kritiek - maar in licht tipsy toestand met de zon op de snoet was het een leuke nostalgietrip. De Main Stage weide stond afgeladen vol, of zo leek het toch en iedereen had het naar zijn zin. Was het hoogstaand, vernieuwend, top notch? Nee absoluut niet, maar wel echt amusant als je het niet te serieus nam.

The Blaze van buiten de tent gekeken, wat gedanst, verlening en penalties van Zwitserland - Engeland gekeken op de gsm, geweend en dan het verdriet maar wat verdronken in het warme klankbad dat The Blaze ons voorschotelde. Maar in vergelijking met hun vorige doortocht voelde het toch iets minder extatisch aan.

Wie wel volop voor extase en mayhem zorgde was wellicht de knapste bink in een boxershort die de afgelopen jaren het podium van de KluB mocht bestijgen. Marc Rebillet was weird, grappig, heet, en gewoon een grote waas van drop na drop en snoeiharde beats. Niet verwacht dat het zo hard ging gaan. Geweldig.

Stukje Roisin Murphy gezien maar na Overpowered toch in de rij gaan staan bij de Kinderboerderij en geen seconde spijt van gehad. Prins S en De Geit was zowaar nog gestoorder, nog leuker en weirder als Rebillet. Hoefjes in de lucht en gaan. 🤟

En wat kan er nog gezegd worden over Dua Lipa behalve dat ze bewees dat ze absoluut terecht op die plek stond en dat een popheadliner wel degelijk werkt op Werchter. Stonden ongeveer ter hoogte van de middentoog waar waarlijk iedereen elk woord meezong/brulde/krijsde en zelfs de meest macho mannen in katzwijm vielen.

Top 3:
Janelle Monáe
Dua Lipa
Jessie Ware

En dan zondag uitboldag.

Stukje Brutus gezien omdat we maar traag op gang kwamen en het ineens lang aanschuiven was aan de ingang. Klonk goed, mogen nog eens terugkomen!
HotWax eveens stukje meegepikt onderweg naar Froukje. Was leuk maar niets dat nog lang zal bijvlijven.

Froukje daarentege, wat een presence, wat een massa volk ook. Stonden net voor de ingang van de Barn omdat we op tijd door wilden voor IDLES om in de pit te geraken. Hadden blijkbaar nog een stuk langer kunnen blijven maar tot in de helft was het in ieder geval een topshow.

En dan IDLES. Heel het optreden in de grote pit aan de rechterkant gezeten (onder de camerakraan). Dus wie weet iemand van jullie daar letterlijk tegen het lijf gelopen. Het was hard (binnen de eerste twee seconden mijn bril kwijt, gelukkig heeft een held ze opgevangen. En ik heb eindelijk crowdsurfen op Werchter van mijn bucketlist kunnen schrappen. Helaas daarna plots de andere kant op gestuurd door security waardoor ik plots alleen in het linkervak stond. Tijdens Rottweiler dan toch opnieuw een poging gewaagd en om naar voren te surfen in de hoop nu wel terug bij mijn vrienden te geraken maar helaas, heel dat eind terug rond de middentoog moeten lopen. 😅 Over IDLES zelf moet niet veel gezegd, dat was gewoon een 10/10.

The Pretenders was hierna leuk, maar voelde na IDLES wel een beetje als mosterd na de maaltijd. Wel echt chapeau voor Chrissie Hynde, nog steeds loepzuiver gezongen en gespeeld op haar leeftijd. Moest er trouwens nog iemand aan Carmen van FC De Kampioenen denken bij haar verschijning? Vooral omdat de drummer op Marcske leek ook allicht.

Bij Michael Kiwanuka wat in het gras voor The Barn gelegen en genoten van zijn muziek, maar ook blij de benen wat gespaard te hebben. Blijft magisch maar hadden hem misschien beter opnieuw geboekt nadat hij wat meer nieuw materiaal had, want dit leek gewoon een copy paste van 2022. Punten aftrek trouwens om niet de volledige versie van Cold Little Heart te spelen, al is dat klagen op hoog niveau.

Zara Larsson na een half optreden opgegeven. Hier was ik defintief te oud voor. Stonden omsingeld door tieners die het hele optreden livestreamden en wel ja... vond de show zelf ook niet echt tot de verbeelding spreken.

Daardoor wel in de voorste rijen bij Jungle geraakt. Koningen. Ik las hierboven dat Foo Fighters 19 nummers op 2u30 speelde. Jungle deed er 22 in de helft van de tijd. Perfect in elkaar gemixt waardoor het een lange zwoele dansmarathon werd. The Heat was absoluut wel voelbaar, wat ze daar op het podium ook mochten beweren. Elke keer verbaas ik mij weer wat voor een geniaal goede liveband dat is. Perfecte afsluiter voor The Barn waar iedereen echt nog het laatste beetje energie probeerde uit te persen ...

Hoewel Parcels - perfecte boeking trouwens als Jungle afterparty - daarna toch nog ergens een geheime voorraad energie wist aan te tappen. Zeker het begin en het einde waren een groot feest. In het midden zakte het wat in maar ook dit was een enorm straffe liveband. Blij dat we hier naartoe gegaan zijn in ieder geval.

Top 3:
Jungle
IDLES
Parcels

Zo dat was het weer. Werchter bewees na een moeilijke vorige editie waarom het nog steeds het best georganiseerde festival van Euro.... ho ne wacht. We moeten het over dat bekersysteem hebben want dit is gewoon complete onzin dat ze niet zoals op elk ander event aan de bar de bekers niet zouden kunnen omruilen. Het inbouwen van de extra stap door die terug te brengen naar de recycling zal zeker een pure kostenoverweging zijn, zeker omdat ze nu al klagen dat het hen te veel geld kost. Ik gok dat er heel wat 0.3 coins nooit teruggevraagd zijn en dat die extra inkomsten wel een groot deel van de kosten zullen dekken.

Maar verder een heel fijne editie gehad. Open tenten achteraan zijn een zegen. Togen in de tenten zo mogelijk een nog grotere.

Volgend jaar uiteraard weer van de partij. Jullie toch ook?

Volledige top 10:
1. Snow Patrol
2. PJ Harvey
3. IDLES
4. Janelle Monáe
5. Dua Lipa
6. Jungle
7. Eefje De Visser
8. dEUS
9. Glints
10. Black Pumas
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.155
5.554
Ik wil trouwens even de grootste zever aanklagen: iemand die ik ken had heel veel bekers binnen gebracht en dus ook heel veel coins op die manier. Staan we aan een etenskraam en kan je niet betalen met recyclage coins voor eten. Wat voor een zever is dat!!! Je moet betalen voor uw beker, maar als je hem dan terug binnen doet, kan je dat enkel gebruiken om te drinken.

Ik hoop dat ze deze coins wel gewoon terug betalen, want ook ik heb gisteren best nog wat coins kunnen terugverdienen door bekers binnen te doen.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
562
259
Ik wil trouwens even de grootste zever aanklagen: iemand die ik ken had heel veel bekers binnen gebracht en dus ook heel veel coins op die manier. Staan we aan een etenskraam en kan je niet betalen met recyclage coins voor eten. Wat voor een zever is dat!!! Je moet betalen voor uw beker, maar als je hem dan terug binnen doet, kan je dat enkel gebruiken om te drinken.

Ik hoop dat ze deze coins wel gewoon terug betalen, want ook ik heb gisteren best nog wat coins kunnen terugverdienen door bekers binnen te doen.
Ik wist niet dat hier onderscheid in zat?
Was toch gewoon het aantal bekers x 0,3 wat op je saldo wordt bijgeschreven? Tenminste ik kan in mijn app nergen de verschillende coins zien?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.382
2.734
Ik wil trouwens even de grootste zever aanklagen: iemand die ik ken had heel veel bekers binnen gebracht en dus ook heel veel coins op die manier. Staan we aan een etenskraam en kan je niet betalen met recyclage coins voor eten. Wat voor een zever is dat!!! Je moet betalen voor uw beker, maar als je hem dan terug binnen doet, kan je dat enkel gebruiken om te drinken.

Ik hoop dat ze deze coins wel gewoon terug betalen, want ook ik heb gisteren best nog wat coins kunnen terugverdienen door bekers binnen te doen.
Recyclage coins krijg je toch voor het binnen brengen van flesjes?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.155
5.554
Recyclage coins krijg je toch voor het binnen brengen van flesjes?
Ja maar hij had gewoon bekers binnengebracht en had echt nog iets van 20 coins op zijn bandje van over heel het weekend. Opeens kaart declined 6 bonnen te weinig om de hamburgers te betalen.
 
  • Wow
Waarderingen: Jamel

daejim

Campingartiest
15 nov 2018
57
30
Ja maar hij had gewoon bekers binnengebracht en had echt nog iets van 20 coins op zijn bandje van over heel het weekend. Opeens kaart declined 6 bonnen te weinig om de hamburgers te betalen.
Naast ons tent in de MySpace vertelde ze dat ook. De bekerwaarborgen konden niet gebruikt worden voor eten, dikke zever! Tis tenslotte ook geld dus why not :/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken