Rock Werchter 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
710
855
Mooie lijstjes mensen!

1: Parkway Drive
2: Lenny Kravitz
3: Jalen Ngonda
4: The Gaslight Anthem
5: PJ Harvey

Ps: bewust eerder bij Dropkick Murphy's weggegaan om tijdig bij PJ Harvey te zijn. Had me ingeluisterd in haar setlist. Mooie show, heel interessant een keer mee te maken, maar het is toch echt niet voor mij. Wellicht ook omdat ik een gigantisch inkakmoment had en echt wel moeite had om m'n concentratie bij de show te houden. Wel blij het nu een keer meegemaakt en ervaren te hebben. dEUS lijkt me vandaag ook iets te moeilijk te zijn voor mij en die sla ik dus even over. Wel wil ik haar noteren boven The Hives.

Edit: volgende keer 1,5 uur Parkway Drive als headliner alstublieft.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festibob en Joslittel

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
467
640
Zoals verwacht is de donderdag een heerlijke dag geworden!

Toch nog op tijd aangekomen voor Jalen Ngonda. Wat kan die jongen zingen en gitaar spelen. Jammer dat de zang wat zachtjes zond afgesteld en dat de muziek wat kaal aanvoelde zonder achtergrondzang. Die vind ik toch wel horen bij zijn Motownstijl.

Wat gegeten en enkele flitsen meegekregen van The Cat Empire. Klonk goed en ze hadden er lekker de vaart in. Op tijd naar Eefje de Visser, een van mijn must sees van vandaag. Ze maakte mijn verwachtingen volledig waar, een klein uurtje magie met haar kippenvelmelodieën.

Bombay Bicycle Club bleef een beetje vlak voor mij, ook al gaf Holly Humberstone er nog wat kleur aan. Had er misschien ook mee te maken dat ik niet erg vooraan in Klub C stond. Bij Johnny Marr stond ik daarom vlakbij het podium. Toch wel een van mijn oude helden, wat het risico met zich meebrengt dat het tegenvalt door leeftijd en/of ontbrekende motivatie. Niets van dat alles bij Johnny: van begin tot einde knalde hij met zijn loeistrakke band. Zijn al zijn nieuwe nummers even sterk? Tja, het valt altijd in het niet bij alle klassiekers die hij in de jaren 80 heeft geschreven. Die werden dan ook massaal meegezongen (Panic, This Charming Man, How Soon Is Now? en uiteraard There's a Light That Never Goes Out) wat tot de nodige euforie in de zaal leidde. Ik vond Johnny verrassend goed zingen (en bij de Smiths-nummers werd hij toch overstemd door de zaal).

Net te laat bij de Black Pumas om gelijk in de Barn te mogen, dus de eerste tijd bij de hekjes gebivakkeerd. Prima geluid daar en je krijgt met de schermen ook nog wel wat mee van wat er binnen gebeurd, maar qua beleving is het niet lekker. Gelukkig kon ik na een half uurtje alsnog naar binnen, waar het niet stampvol was en je nog best een stuk naar voren kon komen. De Pumas speelden en zongen de pannen van het dak, sommige nummers konden iets minder lang uitgesponnen, maar alles bij elkaar een lekkere show.

Geen risico genomen en op tijd een mooie plek gevonden bij PJ Harvey. Wat heeft zij toch een volstrekt eigen stijl, in welk genre dan ook. Van de verstilde folky klanken van I Inside the Old Year Dying tot de giftige rock van 50ft Queenie, het is 100% PJ. Haar podiumpresentatie is uniek, haar moves tijdens de nummers en haar rust aan het einde van elk nummer. Alles is bij haar interactie met haar publiek, ook al sprak ze de zaal pas na het voorlaatste nummer toe (voorstelrondje van haar geweldige band). Geweldig was het.

Door persoonlijke omstandigheden moest ik daarna naar huis. Nog wel een vleugje Nathaniel Rateliffe meegekregen, maar zoals gezegd ontbreekt de beleving een beetje als je buiten de tent staat te kijken en luisteren. Helaas dus Lenny gemist, jammer gezien de positieve reacties.

Mijn ervaringen met de vernieuwde Barn zijn best positief. Ook vorig jaar was er het akelige geroezemoes van publiek achter in de zaal, extra storend bij rustige nummers. Voor mijn gevoel is dat niet veel erger geworden met geluid van buiten. Klub C is groter geworden, maar barstte bij enkele optredens toch uit zijn voegen. Gevolg daarvan is dat het gelijk vol loopt aan de voorzijde. Tussen de Barn en Klub C valt de drukte me juist mee, vergeleken met vorig jaar (toen daar een groot videoscherm stond).

Vandaag (vrijdag) wat later naar het festival, maar vanaf dan volle bak tot zondagnacht. Ja, ik ga ook nog naar Mainstage de komende dagen :).
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
874
1.117
Ik zie veel mensen hier echt heel positief over Parkway Drive en sommigen die hen al een (sub-)headline spot zien inpakken in de nabije toekomst.

Ik vond het op de stream een prima show dat bijdroeg tot de muziek, maar weet niet of zulke muziek “passend” is voor een (sub-)headliner op RW.

Gohja, mss moet je er echt bijzijn om het te voelen maar ik zou er toch niet super warm van worden 🤭
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
482
371
Gisteren de eerste van de twee dagen dat ik ga. Fijne dag gehad. Drukte viel mee, terrein is terug wat beter ingedeeld, recyclagetoestanden heb ik weinig problemen mee gehad…

Vooral in de tenten doorgebracht, dus:

1. PJ Harvey
2. Slowdive
3. Jane’s Addiction
4. The Streets
5. Johnny Marr

Trouwens: hoe goed is het geluid in de tenten? Waanzinnig.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.033
356
Ik zie veel mensen hier echt heel positief over Parkway Drive en sommigen die hen al een (sub-)headline spot zien inpakken in de nabije toekomst.

Ik vond het op de stream een prima show dat bijdroeg tot de muziek, maar weet niet of zulke muziek “passend” is voor een (sub-)headliner op RW.

Gohja, mss moet je er echt bijzijn om het te voelen maar ik zou er toch niet super warm van worden 🤭
Mss als sub voor een Metallica ofzo,
Maar zie ze inderdaad eerder the barn afsluiten
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.886
3.896
Mooie lijstjes mensen!

1: Parkway Drive
2: Lenny Kravitz
3: Jalen Ngonda
4: The Gaslight Anthem
5: PJ Harvey

Ps: bewust eerder bij Dropkick Murphy's weggegaan om tijdig bij PJ Harvey te zijn. Had me ingeluisterd in haar setlist. Mooie show, heel interessant een keer mee te maken, maar het is toch echt niet voor mij. Wellicht ook omdat ik een gigantisch inkakmoment had en echt wel moeite had om m'n concentratie bij de show te houden. Wel blij het nu een keer meegemaakt en ervaren te hebben. dEUS lijkt me vandaag ook iets te moeilijk te zijn voor mij en die sla ik dus even over. Wel wil ik haar noteren boven The Hives.

Edit: volgende keer 1,5 uur Parkway Drive als headliner alstublieft.
dEUS is echt niet moeilijk hoor, zou er toch echt heen gaan! Heerlijke gitaarmuziek
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken