Rock Werchter 2024

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
144
127
Pommelien is toch echt wel pennenzakkenrock materiaal.

Of gaan we Camille ook op de affiche plaatsen?

Zoals iemand (terecht) zei tijdens een interview afgelopen editie:
Vroeger moest je al iets bewezen hebben vooraleer je op de affiche van Rock Werchter kon staan.

En ja, vroeger waren er maar 2 podiums. Of zelfs maar 1. Dus nu moet er meer opvulsel zijn.
Maar daarvoor dient dan The Slope. En niet de Main Stage.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Zoals iemand (terecht) zei tijdens een interview afgelopen editie:
Vroeger moest je al iets bewezen hebben vooraleer je op de affiche van Rock Werchter kon staan.

En ja, vroeger waren er maar 2 podiums. Of zelfs maar 1. Dus nu moet er meer opvulsel zijn.
Maar daarvoor dient dan The Slope. En niet de Main Stage.
Valt te zien wat je verstaat onder 'al iets bewezen hebben'. Dit jaar heeft ze bewezen dat ze massa's volk trekt. Er hebben, ook vroeger, véél minder populaire acts op RW die main geopend bijvoorbeeld.

Los daarvan twijfel ik ook een beetje of ze qua toon wel past op RW hoor. De stap van Pommelien naar Camille of Metejoor is niet groot. Het is een dubbeltje op zijn kant. Erop of eronder.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
796
734
Zoals iemand (terecht) zei tijdens een interview afgelopen editie:
Vroeger moest je al iets bewezen hebben vooraleer je op de affiche van Rock Werchter kon staan.

En ja, vroeger waren er maar 2 podiums. Of zelfs maar 1. Dus nu moet er meer opvulsel zijn.
Maar daarvoor dient dan The Slope. En niet de Main Stage.
Nostalgie neemt soms de bovenhand. Er waren altijd al bands die op Werchter stonden, maar toen nog niet de allure hadden van wat ze nu hebben. Binnen 10 jaar kijken we naar de affiche van 2023 en kan het goed zijn dat de nieuwe generatie stikjaloers was op deze affiche.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Nostalgie neemt soms de bovenhand. Er waren altijd al bands die op Werchter stonden, maar toen nog niet de allure hadden van wat ze nu hebben. Binnen 10 jaar kijken we naar de affiche van 2023 en kan het goed zijn dat de nieuwe generatie stikjaloers was op deze affiche.
Dit, 100%.

Soms zie je ze op Facebook: mensen die zeggen dat vroeger alles beter was en ineens zo'n poster uit de jaren 90 tonen. Met pakweg een RATM als derdelaatste op de main op het moment dat ze nog maar net begonnen zijn en 1 album uithebben. Nu is het indrukwekkend maar toen was dat ook maar een jong bandje.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
410
544
Headliners zijn belangrijk en van tevoren vaak mijn 'must sees'. In de aanloop naar het festival ontdek ik nieuwe 'nice to sees' die achteraf het leukste blijken te zijn. Bij 100 optredens zit er ook komend jaar vast weer genoeg tussen om naar uit te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.616
2.105
Nostalgie neemt soms de bovenhand. Er waren altijd al bands die op Werchter stonden, maar toen nog niet de allure hadden van wat ze nu hebben. Binnen 10 jaar kijken we naar de affiche van 2023 en kan het goed zijn dat de nieuwe generatie stikjaloers was op deze affiche.
Toevallig was ik hier van de week naar terug aan het kijken.
Rock Werchter 2012: Wiz Khalifa, Lana Del Rey, Die Antwoord, Ben Howard, Ed Sheeran, Mac Miller midden op de dag. Michael Kiwanuka als dagopener.
Rock Werchter 2013: Kendrick, Major Lazer, Tame Impala, Rudimental, Alt-J op kleine posities.

Je ziet hier al een flinke genreverschuiving, maar denk dat de generatie jongeren van nu hier stikjaloers op is inderdaad.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
144
127
Dit, 100%.

Soms zie je ze op Facebook: mensen die zeggen dat vroeger alles beter was en ineens zo'n poster uit de jaren 90 tonen. Met pakweg een RATM als derdelaatste op de main op het moment dat ze nog maar net begonnen zijn en 1 album uithebben. Nu is het indrukwekkend maar toen was dat ook maar een jong bandje.
Klopt inderdaad. Ik heb mezelf daarnet ook betrapt toen ik eens naar de affiches ging kijken van mijn eerste edities...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.074
Valt te zien wat je verstaat onder 'al iets bewezen hebben'. Dit jaar heeft ze bewezen dat ze massa's volk trekt. Er hebben, ook vroeger, véél minder populaire acts op RW die main geopend bijvoorbeeld.

Los daarvan twijfel ik ook een beetje of ze qua toon wel past op RW hoor. De stap van Pommelien naar Camille of Metejoor is niet groot. Het is een dubbeltje op zijn kant. Erop of eronder.
Maar tenzij dat je die dag vol steekt met dingen als Metejoor, Destadsbader en K3 gaat er toch zeer weinig van Volk van de doelgroep Pommelien naar Werchter.

Dat zijn toch geen artiesten die je op de affiche van een major wil zien?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Jo &Sky

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.593
Maar tenzij dat je die dag vol steekt met dingen als Metejoor, Destadsbader en K3 gaat er toch zeer weinig van Volk van de doelgroep Pommelien naar Werchter.

Dat zijn toch geen artiesten die je op de affiche van een major wil zien?
Ik denk dat dit nog verbazingwekkend veel is hoor (die anderen zijn idd een andere doelgroep)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
zeer weinig van Volk van de doelgroep Pommelien naar Werchter.
Denk dat je je daar serieus aan mispakt. Pommelien liedjes in The Hive of The Brewery en iedereen zingt mee. Op Pukkelpop werden al die liedjes meegezongen en toen ze bij Bazart op het podium kwam kreeg ze veel reactie uit het publiek. Een KluBC op een van de eerste 2 slots zou echt niet abnormaal zijn, meer nog, de kans dat het bakje vol is zal zelf groot zijn.

Doordat ze bij Bazart optreedt in het Sportpaleis positioneert ze zich duidelijk niet zoals de moderne schlagerzangers op de wereld (Niels, Metejoor,...) maar wel als Nederlandstalige pop-artiest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Doordat ze bij Bazart optreedt in het Sportpaleis positioneert ze zich duidelijk niet zoals de moderne schlagerzangers op de wereld (Niels, Metejoor,...) maar wel als Nederlandstalige pop-artiest.
Maar zowel Bazart als Pommelien zijn wel artiesten die komen opdraven in Tien Om Te Zien en Zomerhit toestanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Lokerse Feesten heeft Camille op de kindernamiddag gezet.
En dat was ook de plaats waar ze thuis hoorde.
Idem voor die andere popnamen als Pommelien huppelderpup.

Camille werd inderdaad op de kindernamiddag gezet. Pommelien Thijs niet, die stond bij het gewone avondprogramma. En stond ook op Crammerock bijvoorbeeld. Heeft toch wat meer 'credibiliteit' als ik dat zo mag noemen.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
110
87
Pommelien focust zich ook duidelijk op een volwassener publiek. Dat merk je aan haar muziek, aan haar videoclips (zie de tongkus met Flo Windey in een van haar clips) en bijvoorbeeld ook met wat ze doet ernaast zoals Knokke Off. Los van of het nu past of niet slaat Pommelien duidelijk een andere weg in dan bv. Camille, die bewust focust op kinderen en gezinnen en daar is niets mis mee.

Zet ze als opener op de main en er staat minstens even veel volk als bij pakweg Xink of zelfs Compact Disk Dummies, denk zelfs meer. Maar eigenlijk past ze het best op een WB Boutique mits dus een naam zoals Dua Lipa.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: festirock en Yannick

Gebruikers die dit onderwerp bekijken