Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.617
2.105
Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt om in te schatten waar Olivia Rodrigo terecht gaat komen. Album blijkt een bom te zijn. Zou ze bijvoorbeeld überhaupt festivals doen?
Als festivals haar al geboekt hebben krijgt ze misschien wel een wat bescheiden positie, maar anders staat ze wel ver bovenaan. Ook op Werchter.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
796
734
Het is mijn genre niet dus kan het niet inschatten. Maar Rosalia stond ook in de Barn, is Olivia zoveel groter?
Bij de 20 jarigen, gigantisch groot. + Engelse muziek werkt hier beter dan Spaanstalige.

Ik zou ze zelf graag eens zien, maar sinds mijn ervaring met Lana Del Rey en het geschreeuw van haar 'fans', pas ik bij dit soort optredens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Joslittel

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.617
2.105
Het is mijn genre niet dus kan het niet inschatten. Maar Rosalia stond ook in de Barn, is Olivia zoveel groter?
Dat soort acts in de Barn moet je niet willen. Als Rock Werchter zoveel dikke namen wil blijven boeken, moet er een open (main) stage bij komen lijkt mij.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
Veel meer mainstream in ieder geval. Rodrigo hoorde ik al vaak passeren bij vrienden en op de radio, Rosalia ken ik puur door dit forum
Zeker in de UK is ze erg groot. Beetje zelfde verhaal als denk ik The 1975. Staan hier gewoon in Vorst of een AFAS in Nederland. In UK 4 keer in een volle O2 Arena..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Ze wordt al genoemd als mogelijke headliner op Glastonbury. Nu lijkt me dat weer wat te veel van het goede.
Eilish had ook maar iets van 2 albums voor ze daar headlinede toch? Maar eens hoor, voelt wel erg snel.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
En Boygenius/Phoebe Bridgers ook nog eens op Werchter
♥️
Laat The XX maar op main spelen, terwijl Phoebe in The Barn afsluit. Gemakkelijke keuze, in dat geval...

De laatste passage van The XX op Werchter vond ik nu niet echt denderend.
Statisch gebracht, met 2 op de stage... Goede nummers, maar live totaal geen meerwaarde doordat gewoon alles klonk zoals op plaat.
Dit zou vreemd zijn als dagafsluiter tbh, voor Werchter.
Zie dit eerder op een BKS of Live /s Live.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
317
♥️
Laat The XX maar op main spelen, terwijl Phoebe in The Barn afsluit. Gemakkelijke keuze, in dat geval...

De laatste passage van The XX op Werchter vond ik nu niet echt denderend.
Statisch gebracht, met 2 op de stage... Goede nummers, maar live totaal geen meerwaarde doordat gewoon alles klonk zoals op plaat.
Dit zou vreemd zijn als dagafsluiter tbh, voor Werchter.
Zie dit eerder op een BKS of Live /s Live.
Laat ze eerst maar met een nieuw album komen :)

Album van Oliver Sim is in stilte voorbij gegaan, heeft zelfs de tour daarvan gecanceld
Album van Romy heeft nu wat meer aandacht, maar Enjoy Your Life is ook nog niet de hitsingle geworden die ze waarschijnlijk had verwacht. De launch van Olivia Rodrigo op dezelfde dag lijkt in ieder geval vele malen groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken