Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.274
5.766
Brihang, Dirk., Het zesde metaal, Tsje, Melanie De Biaso, Coely, Kids with Buns, Pommelien Thijs, Zimmerman, Tsar B.

Misschien Zornik voor een vroeg uurtje nostalgie op main en zoals altijd hopend op Arsenal in een tent.
Ik verwacht dit jaar wel een pak minder belgen op de affiche. Weinig actueel sterke kandidaten. Met uitzondering van brihang, kids with buns, Brutus, whispering sons.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.445
4.471
Ik verwacht dit jaar wel een pak minder belgen op de affiche. Weinig actueel sterke kandidaten. Met uitzondering van brihang, kids with buns, Brutus, whispering sons.
Oproer is sterk bezig. Daarnaast zou je ook BLUAI nog kunnen verwachten vroeg in de KlubC
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.823
2.550
Ik verwacht dit jaar wel een pak minder belgen op de affiche. Weinig actueel sterke kandidaten. Met uitzondering van brihang, kids with buns, Brutus, whispering sons.
Zullen er toch weer gewoon een 10-tal staan denk ik hoor. Zitten nog genoeg artiesten met iets in de pijpleiding en er staan ook heel wat tours van Belgische artiesten gepland in het voorjaar.
 
Laatst bewerkt:

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
331
678
Ghinzu is bezig met een comeback, al is de vraag hoeveel mensen uberhaupt nog iets hebben met die band.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.208
1.264
Over Belgische bands gesproken, ben momenteel de show van Vive la Fête in de AB van gisteren aan het bekijken op YouTube. Band in form en ik moet zeggen dat ik versteld sta over welke (relatief) grote productie ze hebben. Daarmee zullen ze wel festivals afgaan. Kunnen natuurlijk op elk festival terecht. En (helaas en/of terecht) wat te gedateerd voor Rock Werchter waarschijnlijk.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.284
1.942
Over Belgische bands gesproken, ben momenteel de show van Vive la Fête in de AB van gisteren aan het bekijken op YouTube. Band in form en ik moet zeggen dat ik versteld sta over welke (relatief) grote productie ze hebben. Daarmee zullen ze wel festivals afgaan. Kunnen natuurlijk op elk festival terecht. En (helaas en/of terecht) wat te gedateerd voor Rock Werchter waarschijnlijk.

Voorbije zomer op de Lokerse gezien in dat kleine zaaltje van de Sporthal. Was het meest energieke luide optreden van heel die editie denk ik. 😅
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
449
61
Ik vrees Yungblud, maar hoop dat ze er nog iets als een Sam Smith of Fall Out Boy tussen geduwd krijgen.

Parkway Drive - Lenny Kravitz
Sam Smith - Måneskin

Zou toch best sterk zijn voor die eerste twee dagen.
Eigenlijk jammer dat PW net een tandje te hard is voor het algemene RW publiek. Tool plekje (Lenny Kravitz- Parkway Drive) was spectaculair geweest met die show van de Australiërs.
 

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
133
50
Het kan misschien aan mijn smaak liggen, maar ligt het aan mij of is de line-up van Rock Werchter (en ook wel meerdere festivals) zoveel minder dan vorig jaar. Ik zie zoveel namen die mij echt niks zeggen, ookal had ik vorig jaar zowat keuzestress om welke artiest ik wil zien. Is het een tussenjaar? Of moeten de goede namen nog komen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Cel

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.284
1.942
Het kan misschien aan mijn smaak liggen, maar ligt het aan mij of is de line-up van Rock Werchter (en ook wel meerdere festivals) zoveel minder dan vorig jaar. Ik zie zoveel namen die mij echt niks zeggen, ookal had ik vorig jaar zowat keuzestress om welke artiest ik wil zien. Is het een tussenjaar? Of moeten de goede namen nog komen?

Het ligt aan jou. Of eerder, genuanceerd, aan het feit dat de line up je persoonlijke smaak niet genoeg reflecteert.

Muziek is nu eenmaal een subjectief beestje. Op socials zijn dan weer genoeg anderen die het de beste line up in jaren noemen. Die hebben evenveel gelijk als jij die zegt dat de line up minder is. Het ligt gewoon in het midden. Ik zelf zou het eerder omschrijven als degelijke voorspelbaarheid op dit punt. Buiten Dua weinig dat het bloed doet pompen, maar ook weinig dat er niet op zijn plek staat. Er mag sowieso nog wat pepperoni en pittige saus over de pizza, maar er staat nu al genoeg om vier dagen de tanden in te zetten.

Ik denk dat we gewoon moeten aanvaarden dat 24 een lastig, moeilijk jaar is voor festivals. Wat dat betreft lijkt Rock Werchter het al bij al goed te doen.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
680
550
Het kan misschien aan mijn smaak liggen, maar ligt het aan mij of is de line-up van Rock Werchter (en ook wel meerdere festivals) zoveel minder dan vorig jaar. Ik zie zoveel namen die mij echt niks zeggen, ookal had ik vorig jaar zowat keuzestress om welke artiest ik wil zien. Is het een tussenjaar? Of moeten de goede namen nog komen?
Goed is natuurlijk wel subjectief. De headliners/grote namen zijn in ieder geval gelost. Denk dat er nog wel wat middelgrote en een hoop kleinere namen bij zullen komen. Naar wat voor namen ben je op zoek?
 

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
133
50
Ja precies, dat idee heb ik dus ook. Ik vind inderdaad ook weinig echte knallers. Foo Fighters, Greta van Fleet, Jungle, Nothing but Thieves en Royal Blood vind ik bijvoorbeeld wel nice dat die erbij zitten. Maar de namen die in 2023 kwamen spraken mij meer aan, maar een festival maakt natuurlijk ook geen line-up alleen voor mij. Moet denk ik maar even accepteren dat het niet volledig is wat ik zoek.

Ik hoop echter nog wel dat er een paar knallers bij komen. Wat wat je bijvoorbeeld al zegt, is er echt weinig artiesten met pit. Vind ook de vrijdag aardig tegenvallen tot nu toe. Maar dat is voor anderen natuurlijk weer heel anders.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.284
1.942
Goed is natuurlijk wel subjectief. De headliners/grote namen zijn in ieder geval gelost. Denk dat er nog wel wat middelgrote en een hoop kleinere namen bij zullen komen. Naar wat voor namen ben je op zoek?

Fall Out Boy, Biffy Clyro, Parkway Drive ( Ik geloof het pas als ik het zie), Brutus, The Gaslight Anthem, Glen Hansard, Angéle, Sam Smith, Justice

😅 Ik mag nog steeds hopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken